Žhavé léto 3a1/2 - recenze
Když vyšlo Horké Léto, tak si mezi českými hráči hned získalo mnoho příznivců. Srdce hráčů získalo osobitou grafikou a hlavně naprosto skvělými dialogy . Jaký je nástupce Horkýho Léta? Čtěte v naší recenzi.
Když vyšlo Horké Léto, tak si mezi českými hráči hned získalo mnoho příznivců. Srdce hráčů získalo osobitou grafikou a hlavně naprosto skvělými dialogy a dokonalým dabingem Zdeňka Ízera. Přiroste k srdcím hráčů i Žhavé léto 3a1/2(dále jen ZL)? Ďáblůvžel nepřiroste, to se vám pokusím osvětlit v následujících řádcích. Autoři nezměnily pouze jméno hry, ale změnily celkově styl hry a to k hodně horšímu.
V ZL už nehrajete za oblíbeného a všemi milovaného Honzu Majera, ale hrajete za jeho dědu Johnyho Mayera. Ten se živí jako podomní prodejce v New Yorku a spíš než aby něco prodával, tak absolvuje let ze dveří rozhořčených potencionálních zákazníku. Na prodej prostě nemá talent. Jednoho dne, zase po nevydařeném prodeji, se sbírá z chodníku před domem a v tom ho osloví cizí muž a sděluje mu, že zemřel jeho děda Leopold po kterém zdědil prosperující kasino ve Snake City. Snake City je totální vidlákov v poušti a podle toho to tam vypadá. Johny se ale z kasina neradoval moc dlouho, bylo trnem v oku místní partičky gangsterů. Gangsteři vtrhli do kasina a celé kasino převzali pod svou kontrolu, Johny jen tak taktak vyvázl živý. Teď na řadu vstupujete vy a musíte pomoci Johnymu získat jeho majetek zpět a při tom samozřejmě pomůžete mnohým lidem a ještě se zamilujete.
Díky velkému přátelství mafiánů s policií se ocitáte ve vězení. Ve vězení přišlo už jedno z větších zklamání a prudivých okamžiků. Ale to bych předbíhal, hned na začátku jsem byl znechucen ovládáním. Hra se ovládá jak klasická plošinovka a v tom je velký kámen úrazu. Pořád sem do něčeho narážel, útěk před střílejícími mafiány úzkými uličkami mi přišel velmi zmatený a ovládání to ještě zhoršovalo. Po zdárném útěku před mafiány sem narazil na první bug, který mi bránil v dalším postupu hrou. Po přelezení zídky sem se dostal na malý dvorek domu, kde bylo lešení a kameny. Těmi kameny sem měl házet na lešení, abych prkno shodil a mohl po něm vyběhnout, jenže prkno se nějak zašprajclo a nešlo shodit. Kameny sem mohl sebrat pouze dvakrát a pak znova nešli sebrat,takže sem se nemohl dostat dál. To se mi stalo dvakrát po sobě. Další podobný problém nastal v kanále kde sem měl přeskákat nádrž s krokodýly a dřevěnými paletami. Po několikerém pokusu přeskákat onu nádrž se mi stalo, že hned první paleta mým skokem zmizela neznámo kam. Jelikož se mi nepovedlo přeskákat celou nádrž a utopil jsem se, musel jsem začít od začátku. K mému zděšení se paleta na své místo nevrátila, tak jsem musel restartovat hru od posledního checkpointu a znova vypouštět tři nádrže atd. Prostě totální pruda.
A teď zpátky k vězení, po tom co se za pomocí švábů dostanete z cely, tak musíte nepozorovaně několikrát projít celým vězením tam a zpátky. Vždycky když vás spatří ňejaký dozorce, tak se ocitnete zpátky v cele a můžete jít znovu. Jediný štěstí je, že pokud máte u sebe nějakou věc a chytí vás, tak pro ni nemusíte zase zpátky a hned ji můžete použít, tam kde je třeba. Jinak bych asi u vězení ztratil nervy. Stealth mise mam rád, ale když jsou dobře udělaný, což rozhodně není případ ZL. Pokud jste vytušili z předchozích řádků, že ZL se skládá z několika různých miniher a adventurní časti, tak je vaše tušení správně. Potom tu máme ještě různé přesuny autem,traktorem atd. v okolí Snake City.
*reklama*
Přesuny by byly fajn, kdyby ovládání vozidel nebylo tak strašně udělané. Tak teď se mrkneme na již zmiňované minihry:
Hopsání: S tím se ve hře setkáte několikrát, už jsem zmiňoval prudivé přeskakování skrz nádrž za pomocí krokodýlů a dřevěných palet. Příjemně mě překvapila skákací mezihra ke konci hry v továrně, která byla viděná z boku jako stará klasická plošinovka.Museli jste tam různě překonávat stroje v továrně,jediný dotek znamenal smrt. Až na checkpointy rozmístěný daleko od sebe se mi líbila.
Ladění rušičky: Na rušičce musíte vyladit signál tak, aby byl co nejčistší. Máte na to tři táhla a za jejich pomoci musíte signál vyladit. Přiznávám, že jsem byl nucen nahlédnout do návodu, jaké je správné řešení. Takovéhle věci pro mě prostě nejsou.
Přilepený Johny na kouli: Jste přilepení na zelené kouli a ovládáte ji. Musíte s ní překonat různě úzké a otáčející se plochy. U této minihry sem šílel vztekem, hodně sem postrádal natáčení kamery, pouze je možnost oddálení kamery na space. Samozřejmě byli opět checkpointy daleko od sebe, některé úseky sem musel několikrát opakovat.
Důchodcovský Matrix: Utkáte se s se starou bábinou, která asi většinu svého volného času trávila čuměním na Matrix. Tato mezihra je provedena jako klasická bojovka, kvalit Tekkenu sice nedosahuje, ale rozhodně to je nejzábavnější mezihra ze ZL.
Stealth akce ve vězení: O té jsem se už zmiňoval, za pomocí výklenků a kanálů musíte několikrát projít vězením, je to nezábavné a špatně zpracované.
Střelba z vlastního pohledu: Počínaje házením šutrů na lešení, a střílením po všem možným konče. V některých se můžete i pohybovat jako v klasické fps. Škoda zmršeného ovládání, sem si připadal jako kdybych s postavou klouzal po ledu, ale jinak byli celkem zábavné. Zajímavý byl souboj na farmě s mafiány doprovázený hláškami z Unreal Tournamentu.
Nejčastěji si zastřílíte do mafiánů, ale můžete se těšit i na nemrtvé.
Jízda dopravními prostředky: Ty se vyskytují v ZL celkem často a ďáblůvžel nejsou moc dobře zpracované. Hlavně je sráží jako většinu věcí v ZL ovládání. Budete jezdit třeba v traktoru, v starém autě, v závodním autě, ale čeká vás také třeba plavba na člunu, ta mi přišla nejzábavnější. Jinak závody a přesuny po mapě sou naprosto nezábavné díky ovládání. A klidne bych se bez nich úplně obešel, bych se úplně bez miniher obešel.
Vizuálně je na tom ZL celkem dobře. Grafika je v takovém ujetém, komiksovém stylu a celkem příjemně se na to kouká. Akorát design některých lokací mi přišel naprosto trapný. Příklad za všechno je návštěva světa mrtvých, ta úrověň vypadala jako všechno možný, ale jen ne jako svět mrtvých. Aspoň to zachraňovalo celkem zábavné povídání o různých prostředcích na zabití člověka, ať už byla řeč o guilotině nebo atomové bombě. Tím se dostáváme ke zvukům. Hudba mě přišla naprosto strašná a po chvíli sem ji musel vypnout. Hru nenamluvil Zdeněk Ízer jako minulé díly, ale hlavní postavu namluvil Josef Carda a zbylé postavy Petr Jablonský a Zuzana Kajnarová. Dabing je povedený a dobře udělaný, ale přece jenom v podání Ízera mi přišel mnohem lepší a zábavnější.
Žhavé Léto je pro mě obrovským zklamáním. Kdyby se autoři zaměřili na adventurní část místo cpaní špatně zpracovaných miniher, tak by udělali mnohem lépe. Normální pokračování Horkého Léta bych uvítal mnohem víc, než takovouhle slátaninu. Celá hra se vlastně skládá z miniher, z puzlů, přesunů na místo a z rozhovorů, které nijak nemůžete ovlivnit, je jen jeden způsob. Co mě nejvíc pobavilo na celé hře, tak manuál, ten je naprosto skvělý a vtipný, o hře se to říci nedá. ZL sem dohrál jenom pro to, abych na něj mohl napsat recenzi, jinak bych ho nikdy nedohrál kdybych nemusel. Pokud si chcete zahrát nějakou dobrou vtipnou adventuru, tak šáhněte po předcházejících dílech nebo po 6 ženichů a jeden navíc, která je zdarma.
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: CPU 1,5GHz, 512MB RAM, 64MB grafická karta
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Nepohodlný »Peter Jackson: King Kong »
Age of Mythology »
Sniper Elite »
Ski Jumping 2006 »
Stronghold »
Ski Racing 2006 »
Underworld: Evolution »
Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.