World of Warcraft - preview
Autor: Michael Davidík | 22.02.2005
Homepage: http://www.wow-europe.com/en/
Karty hry:
World of Warcraft
WarCraft, toto slovo proslavené legendární sérií strategií by měl znát asi každý. Ovšem dnes přichází v trošku jiném světle, a to v podobě MMORPG, World of WarCraft. Jak zatím vypadá se dočtete v článku.
Až doposud jsme od Blizzardu znali pouze dva typy her - Akční RPG a RTS. Ovšem to se v Blizzardu rozhodli změnit. Prvním projektem, který by se o to měl pokusit je StarCraft: Ghost, 3d 3rd person akce, připravovaná na konzole. Ovšem Ghost není předmětem tohoto preview. Tím je druhá podobná hra - World of Warcraft. S WoW se ovšem blizzardi nerozhodli změnit žánr přímo, jenom udělali z RPG MMORPG. Jak tedy bude RPG zasazené do legendárního světa Warcraftu vypadat ?
Blizzard se rozhodl hru doslova založit na WarCraftu 3 - v prvním GamePlay videu byly prakticky všechny kouzla z W3, dokonce se Blizzard ani neobtěžoval udělat nové modely, na prvních screenech bylo zcela jasně poznat W3 ikonky kouzel a korunu tomu dalo vydání W3, kde všechny hi-poly postavičky v kampaň menu jakoby z oka vypadly WoW postavám.
Ve World of Warcraftu by nás mělo čekat asi 6 ras, ovšem známé z toho jsou pouze 4. Lidé, Orkové - překvapivě, Trpaslíci a Taureni. Každá rasa by se měla dělit na několik povolání, některé budou sdílené mezi více rasami, jiné budou limitované na jednu rasu. Napřiklad warrior může být každá rasa, i když lidský a orkský warrior se od sebe značně liší, a to hlavně ve schopnostech. Šamani už mohou být pouze Orkové a Taureni. Aby to lidem nebylo líto dostali mága. V poslednim gameplay movie bylo pár schopností vidět, například Frost Armor, Defend, Fireball.
Ale asi víc, než samotné rasy a schopnosti nám bude WarCraft připomínat prostředí. Každá rasa má svoje území, ve kterém bude několik specifických míst, mezi nimiž bude jeden takzvaný Starting Point, neboli místo, kde bude hráč začínat. Místa jsou vytvořena přesně podle toho, jak byla popsána ve WarCraftu I, II a III. Budeme tedy moct navštívit známé bitevní pole, vesnice a města. Cestovat mezi lokacemi budeme moct buďto pěšky, nebo pomocí prostředků, jako jsou koně. Orkové zase nedají dopustit na své vlky, ovšem ne všechny dopravní prostředky budou živé. Budeme moci použít jak lodí, tak i vzducholodí. Uvidíme, jak se k tomu postaví Trpaslíci se svým parními tanky a vrtulníky.
*reklama*
Co se bojů týče, tak samozřejmě i zde jsou aliance mezi rasami dané již světem jako takovým, například mezi Lidmi a Trpaslíky, tak přirozená nepřátelství, jaká jsou již dlouhá léta mezi Lidmi a Orky. Právě tento typ mezirasových bojů bude asi nejčastější. Pokud nemáte zrovna náladu na boje s jinou rasou, můžete si zajít na speciální místa na mapě a tam se utkat s jiným hráči, třeba stejné rasy. Pokud vás ani toto neláká, můžete si zajít pobít pár monster, a pokud ani tato možnost není to pravé, tak bude nejlepší se odpojit.
Jak je již v MMOPRG zvykem, i ve WOW bude pár GameMasterů řídícich hru, kteří budou zárověn fungovat jako tech-support, pro případ, že bude hráč potřebovat pomoc. Zajímavé to bude s více jazykovou podporou, jak říká Bill Roper, dostat hru do 20 států světa, ve dvaceti jazycích, tak aby mohl hráč zavolat GM a mluvit s ním svojí rodnou řečí, je cíl Blizzardu. A zároveň dodává, že to rozhodně nebude jednoduché, zkuste si představit 100 hráčů, mluvících 20 jazyky. GM budou mít zárověn velké možnosti ovlivňovat hru, například budou moct donekonečna tvořit silnější monstra, stačí, aby si hráči řekli, že chtěji monstrum, na které musí být 200 pro jeho zdolání a cvak, monstrum je ve hře. Ovšem bude zde také maximální level, který již nejde překonat. Ten ale bude těžce dosažitelný.
Samozřejmě, dočkáme se také základních věcí, jako je support gild, seznamu přátel etc. prostě WoWu nebude chybět nic, pro MMORPG základního. O grafice jasně vypovídají okolní obrázky. O datu vydání, jak všichni známe Blizzard, snad ani nemá cenu mluvit.... snad jenom, že začátek betatestingu je plánován na tento rok a hra je v součásné chvíli v polovině alpha testingu. Doufejme, že E3 přinese víc informací o této nepochyby slibné hře.
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Win 98/ME/2000/XP, Pentium3 800MHz, 256MB RAM, 32MB grafická karta Geforce2MX a lepší (dopor. 64MB), 3,3GB HDD, pripojení na int
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Psychotoxic: Gateway to Hell »Star Wars: Republic Commando »
Battlefield 2 - preview »
City of Heroes - dojmy z open bety »
Splinter Cell: Chaos Theory »
The Witcher »
Full Spectrum Warrior »
SWAT 4 »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.