Warlords 4 - preview
Warlords patřili dlouhou dobu k nejpopulárnějším tahovým strategiím. Uvidíme, zda čtvrtý díl v úspěšné sérii bude pokračovat, nebo ji naopak pohřbí.
Jistě většina z vás zná úspěšnou sérii strategických her Warlords 1-3. Tato série se zapsala do srdcí mnoha hráčů a kralovala na poli tahových fantasy strategií, dokud nebyla postupně vytlačena neméně úspěšnými ,,Heroes,,. S radostí jsem tak přivítal skutečnost, že Ubisoft pracuje na čtvrtém dílu Warlordů a jakmile nedávno vyšlo hratelné demo, okamžitě jsem si ho stáhl a netrpělivě začal zkoumat, co vše se nám vývojáři rozhodli poodhalit.
No, rovnou si přiznejme, že k odhalování toho moc není. V úvodním menu je z herních možností přístupný pouze ,,skirmish,, a z toho pouze jedna mapa. Národy, za které můžete hrát, jsou dva : Temní elfové a Knighti. Nenechal jsem se však ,,chudostí,, výběru zaskočit, hbitě jsme zvolil jméno svého warlorda a vrhl se vstříct dobývání a plenění cizích měst. Mapu jsem si nechal schválně odkrytou, abych se tak mohl kochat krásou okolní krajiny. Bohužel grafika je spíše průměrná, na můj vkus a dobu trochu málo detailní a i když potěší sněžení v horách a krásně animovaná voda, tak některé detaily jako odporné mosty kazí výsledný dojem.
Grafika však u těchto typů her zdaleka rozhodující není a tak jsem netrpělivě začal pátrat po novinkách a vylepšení oproti minulým dílům. Na první věc, na kterou narazíte, je správa vašich měst. Oproti dílům minulým se toho moc nezměnilo...ve městech se vyrábí jednotky podle jeho typu, město můžete fortifovat, nebo vyplenit. Pokud město dobudete, můžete ho proměnit v ruiny. Ve vašem hlavním městě sídlí váš hrdina, který město nikdy neopouští a je také poměrně silný [i když zdaleka ne nesmrtelný]. U některých měst jsou také různé budovy, které zajišťují vyráběným jednotkám lepší vlastnosti.
*reklama*
Co se týče ekonomiky, tak zde jsou pouze zlato a mana, takže žádný hon na suroviny, jako v Heroes, se nekoná. Zlato potřebujete k výrobě a najímání jednotek a manu používají vaši hrdinové na kouzlení. V plné hře by mělo být až 100 kouzel, v demu jich je jen pár. Jednotlivé jednotky potom mají ještě své bonusové vlastnosti, které můžete dále vylepšovat při získání levelu. Archoni tak mohou v průběhu boje třeba léčit, nebo sesílat kouzlo bless, rytíři mají speciální útok proti ,,evil,, charakterům a takoví kostlivci například proti lidem.
Tím jsme se pomalu dostali k vlastním soubojům, na které jsem byl velice zvědavý. Původní Warlordi měli souboje velice zjednodušené a hodně záviselo také na náhodě. Nebylo to ideální, ale bylo to rychlé a ne až tak špatné řešení. Souboje ve W4 pro mne však zanemaly těžký otřes. Dvě postavičky mlátící se uprostřed obrazovky na pozadí krajiny by odpovídaly tak nějaké sharewarové hře, ale ne legendárním Warlordům. Abych to přiblížil více, po zahájení boje se objeví obrazovka, kde jsou po stranách zobrazeny obě armády a uprostřed je pozadí krajiny podle typu, ve kterém se zrovna nacházíte. Vašim úkolem je pak vybrat jednotku, se kterou začnete a ta bojuje, dokud není přemožena jednotkami nepřátelskými. Pak vyberete zase další. Kdo přijde o všechny jednotky, prohrál bitvu. Ustoupit nelze, vyplatit se nelze, zajmout nelze...jen boj na život a na smrt. V průběhu boje pak ještě jednotky používají své speciální vlastnosti, třeba již zmíněné léčení. To vše je tak na úrovni her čtyři roky starých. Jistou dobu jsem tak marně hledal nějaký přepínač, který by způsob boje změnil, osobně jsem čekal izometrický pohled na bojiště a znázornění jednotlivých jednotek. Nic se však nekonalo a podle screenshotů je asi marné doufat, že v plné hře bude soubojový systém od toho v hratelném demu odlišný.
Další zarážející věc je absence jakékoli diplomacie. Jistě, v předchozích dílech to nijak zvlášť nefungovalo, ale tím spíš jsem čekal radikální změny a vylepšení. No radíkální změny jsem se tedy dočkal : diplomacie není žádná. Tedy aspoň v demu jsem ji nenašel, i když podle některých informací ve hře být obsažena má. Jednu z mála pozitivních věcí tak vidím v cíli hry (aspoň v módu ,,skirmish,,), kdy není nutnost dobíjet všechna města soupeře, ale stačí obsadit město hlavní.
Jinak většina věcí z původních Warlordů zůstala zachována. Hrdinové (a jednotky) získávají levely, v ruinách mohou vybojovat artefakty, peníze, popřípadě spojenecké jednotky. Pokud má město přístup k chrámu, tak si tam hrdina může vyzvednout quest, po jehož splnění získá tučnou odměnu. Nicméně toto vše už tady bylo a nevnáší do čtvrtého dílu žádné novinky, kterými tak zůstávají především magie a vylepšené upgrady jednotek a hrdinů při postupu na vyšší level. Po vítězném scénáři je ještě možnost vzít několik nejlepších jednotek do další ,,mapy,, a také buď vylepšit vašeho hlavního hrdinu (toho co sedí ve městě), nebo hlavní město samotné.
Abych to tedy celkově shrnul. Demo Warlordů pro mě znamenalo obrovské rozčarování a vůbec jsem nepochopil, co tím autoři chtěli říct. Pokud totiž bude plná verze hry totožná s tím, co jsme mohli v demu vidět (zvláště tedy souboje), tak to bude akorát pošpinění jména kdysi legendární série tahových strategií.
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Terminátor 3: War of the machines »Railroad tycoon 3 »
Worms 3D »
Prince of Persia: The Sands of Time »
Chaser »
The Sims 2 »
Port Royale »
X2-Wolverines Revenge »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.