Warhammer 40 000: Dawn Of War – Dark Crusade - recenze

Autor: Adam Peroutka | 02.01.2007
Žánr:  PC  | Recenze  | RPG
Po ročním čekání se objevuje v pořadí druhý datadisk k realtimeové strategii Dawn Of War. A to čekání se vyplatilo....
[b]Okolo kolem [/b] Od vydání Winter Assault uplynul rok a přišel nový stand alone datadisk k DOW. To stand alone je v tomto případě tak trochu zavádějící. Samotná hra sice jde spustit i bez nainstalovaného DOW, ale ihned po spuštění vás vyzve ke vložení sériového čísla původní hry kvůli zpřístupnění původních ras ve skirmish modu. [b]Nová krev [/b] Tentokrát je výčet ras z Warhammeru 40k téměř kompletní. V datadisku se objevují kromě původních čtyř stran (Space Marines, Chaosu, Orků a Eldarů), také strana z Winter Assault – Imperiální Garda – plus přibyly dvě nové strany – Impérium Tau a Nekroni. Původním pěti stranám samozřejmě přibyly nové jednotky. Space Marines - Fanaticky oddáni Císaři geneticky modifikovaní vojáci odění v mocných zbrojích. "Better to die for Emperor than live for yourself" – to je jejich motto, které mluví asi za vše. Této rase přibyli inkvizitoři - mocní Grey Knigts – psykeři vynikající v boji z blízka. Chaos - Ti nemají vlastně novou jednotku, ale jedná se o vývojový stupeň lorda Chaosu. Ten se může po vyzkoumání této možnosti proměnit na Prince démonů. Orkové - Do orčího Waargh! Přispěchaj se svejma velkejma kanónama drsňáci nejvěčí. Bleskováci jsou borci s kerý roztřílej všecky člověky kerý jim přijdou na dostřel. Jinými slovy velcí orkové s těžkými zbraněmi velkého kalibru. Eldaři - Harlekýnka je vynikající jednotka určená pro boj zblízka. V žádném případě si ji nepřipouštějte k tělu – jakmile se objeví, ihned ji zlikvidujte. Během chvíle totiž dokáže z vašich jednotek nadělat pěknou sekanou. Imperiální Garda - Celá garda je defenzivně laděná a tak ani tato jednotka není výjimkou. Jedná se Těžký zbraňový tým. Je to jednotka, která se během chvíle na místě rozloží a opevní – dle potřeby je možné ji upgradovat o laskanon nebo autokanon. Tau - Hned na první pohled zjistíte, že se systémově naprosto odlišuje od všech ostatních ras způsobem vývoje. Není potřeba upgradovat vaši velitelskou budovu, ale spíše se musíte rozhodnout, zda budete hrát za hi-tech vyzbrojené Tau nebo za jejich brutálně domorodé spojence Krooty. Do jejich arzenálu patří hračky jako je maskování jednotek nebo jetpacky. Mezi jejich nejsilnější jednotky patří tank Kladivoun (hláška – Fist of Mont’ka is here - je to jediné, co vás spasí, když se na vás valí horda nepřátel) nebo Velký Knarloc (a on je opravdu VELKÝ – tank se chvíli po setkání s ním mění rázem ve šrot) Nekroni - Dlouhou dobu spali pod povrchem Kronosu, ale teď byli opět probuzeni a jejich cílem je vyhladit vše živé. Mají taktéž trochu unikátní systém – nepotřebují rekvizici ke stavbě jednotek ani budov – jen díky jejich počtu mohou rychleji stavět a upgradovat. Většina jejich jednotek má schopnost regenerovat a některé jsou schopné se po smrti opět sestavit. Nekronské velitelství (Monolit) slouží nejenom ke stavbě jednotek a pořizování upgradů, ale ve chvíli posledního upgradu Monolitu se z něj stává mobilní pevnost s velmi smrtícími zbraněmi. [b]7x jinak, ale přece stejně [/b] Kampaň je rozdělena do dvou částí – první je globální část, kde se pohybujete v tazích, a tou druhou je klasická realtimovka s budováním základny a válčením na mapách. Jednotlivé kampaně začínají za každou stranu pěkným úvodním intrem, které vás uvede do děje, proč a jak se na planetu dostali. Cíl je pro všechny strany stejný – zničit všechny ostatní strany bez výjimky (což je v případě Space Marines a Imperiální gardy trochu zarážející). Po úvodním intru se dostáváme na hlavní mapu celé kampaně. Tady je celý Kronos rozdělen do asi 25 provincií. Každá rasa má svoji základnu v jedné z nich – dobytí dané oblasti znamená porážku v kampani. Pozice vaší armády je zobrazována postavičkou vašeho hlavního hrdiny. Jsou zde i oblasti s různými bonusy (např. kosmodrom – strana, která ho drží je schopna útočit kdekoliv na mapě, kromě základen). V každé provincii je možné si vytrénovat armádu, určenou k obraně v případě útoku. Obranu je potom možné nechat automaticky odolávat nepříteli nebo ji pod vlastním velením bránit. [b]Všechno, co vám bude dělat starosti, je jen... [/b] AI – přesně tak. Počítač je poměrně tuhý protivník. Snaží se útočit na několika místech najednou a při rychlosti výroby, kterou je schopný vyvinout, jsou jeho útoky většinou velmi ničivé. Nejlépe to pocítíte při prvním pokusu o dobytí provincie, kde má nepřítel dvě základny a je tak ve výhodě v rychlosti budování a cvičení jednotek. Pro takové případy by se například hodil automatický mód vyřešení útoku (něco jako při obraně). A potom už snad jen jedna věc, a to u rasy Tau – narozdíl od ostatních nemá žádné obranné věže (slabou náhražkou je Bojový oblek XV88, který je ovšem skoro nepoužitelný) – a musím říci, že někdy by se opravdu hodily. [b]Herní zpracování [/b] Grafické zpracování nedoznalo oproti hře samotné žádných větších změn. Možná kdyby trochu vylepšili textury a modely jednotek byly trochu více zaoblené, byla by to pastva pro oči, ale na druhou stranu, kdo by u RTS potřeboval tak špičkovou grafiku. Ozvučení je výborné. Už si skoro neumím představit, lepší hlášky typu – Kroot and Tau stand as one, Purge the Unclean, Please no more kickin‘ ..... nebo vůbec od všech orků, kteří jsou namluveni naprosto perfektně nesrozumitelnou slangovou angličtinou.

Detaily

Distributor: 2
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Windows 2000/XP, 2,0GHz Pentium 4/Athlon, 512MB RAM, 64MB grafická karta kompatibilní s DirectX 9.0b

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.