UFO: Aftershock - ROZHOVOR - ostatní

Autor: Michael Davidík | 10.04.2005
Žánr:  PC  | Ostatní  | Akční
Těšíte se na pokračování české hry UFO: Aftermath? My také. Aby vám čekání rychleji utíkalo, požádali jsme tvůrce Aftershocku, aby nám o něm něco prozradili...
[b] Gamespot: Dobrý den, můžete se nám na začátek představit? [/b] [b] J.R.: [/b] Jmenuji se Jiří Rýdl a v ALTAR interactive mám na starosti komunikaci s hráči a novináři. [b] GS: Nejvíc bude asi návštěvníky Gamespotu zajímat, jak se bude Aftershock lišit od Aftermath. Dojde například k posunu bojů k více taktickému pojetí? Co vzdušné souboje? Budou omezeny počty vojáků, které může hráč vzít do mise? [/b] [b] J.R.: [/b] Vzdušné souboje ve hře nebudou, neboť nebude před kým se bránit. Počet vojáků bude v misi omezen na sedm stejně jako v UFO: Aftermath. [b] GS: V AM byly po nějaké době mise poněkud monotónní. Změní se v této oblasti něco? [/b] [b] J.R.: [/b] Jednoduše řečeno všechno :-) Především mise nejsou zcela generované, takže jsme si mohli pohrát s rozestavěním stromů, aut i budov. A když už mluvíme o budovách, hráče jistě potěší, že je bude moci prozkoumávat a šplhat do vyšších pater, odkud bude ostřelovat nepřátele. Myslím, že s Aftershockem se nikdo nudit nebude! [b] GS: Lehká monotónnost se týkala i prostředí, ve kterém se AM odehrávala. Bude AS rozmanitější? [/b] [b] J.R.: [/b] Aftermath nabízelo širokou paletu úžasných lokací se zcela odlišnými prvky, ale je pravda, že při hraní typu „chci projít osobně každičkou misi“ se časem okoukaly. Proto jsme se rozhodli přejít od generovaných misí k misím z větší části připravených našimi designery. [b] GS: Budeme moci ve hře zajímat a vyslýchat vetřelce? A pitvat jejich mrtvoly pro zjištění jejich slabin? [/b] [b] J.R.: [/b] Ano, ostatně pitva byla již v UFO: Aftermath. V pokračování budete mít možností ještě více. [b] GS: Budou do hry implementovány RPG prvky? Jaké? [/b] [b] J.R.: [/b] RPG systém je velmi komplexní, nicméně se pokusím ho alespoň rámcově popsat. Vojáci získávají zkušenosti nejen bojem, ale i používáním speciálních schopností a zejména plněním misí. Za tyto zkušenostní body pak postupují na další úrovně a získávají body do schopností dle hráčovy volby. Tyto schopnosti, tedy např. síla, obratnost apod., ovlivňují míru jejich dovedností. Dále je možné vojáky trénovat, ale pouze omezeně, je tedy třeba si rozmyslet, zda mít specialistu na jednu dvě činnosti nebo povšechně schopného, ale proti ostatním vlastně průměrného pěšáka. [b] GS: Změní se managament základen? Co přibude? Co ubude? (zábavné např. v sérii X-COM byla možnost vybavovat své základny různými typy ochranných struktur a detektorů. Bude v AS něco podobného? [/b] [b] J.R.: [/b] Rovněž management základen je v UFO: Aftershock značně rozšířen. Kromě základen je třeba také spravovat zdroje nutné k výrobě a výzkumu. Pokud se výzkum provádí na jiné základně, než se těží zdroje, je třeba je přepravovat mezi základnami pomocí rychlodráhy. A tu je třeba nejen vybudovat, ale také udržovat. V neposlední řadě se hráč musí postarat o část obyvatel, žijících na Laputě. [b] GS: Chystá se multiplayer? Pokud ano, jak bude vypadat, pokud ne, proč? [/b] [b] J.R.: [/b] Nechystá, protože se chceme soustředit na silný příběh pro jednoho hráče. Možná příště. [b] GS: Můžete stručně popsat příběh, kterým se bude AS prolínat? Jak bude navazovat na AM? Bude nějaká spojitost se sérií X-COM? [/b] [b] J.R.: [/b] Příběh UFO: Aftershock navazuje na Aftermath 50 let poté, co obyvatelé přijali nabídku mimozemšťanů na spolupráci při pokusu vytvořit ze Země obří superpočítač. Něco se ale zvrtlo a vaším úkolem je pokusit se o nápravu, i kdyby to mělo znamenat rozpoutání nové bitvy mezi zbytky lidstva a Reticulany. [b] GS: Zlepší se AI alienských jednotek? Na jaké druhy se můžeme těšit? [/b] [b] J.R.: [/b] Umělá inteligence nepřátel bude propracovanější, počítáme s úhybnými manévry, léčením, voláním o pomoc apod. Narazíte především na hloupé mutanty, ale také na dobře vybavené Reticulany a nevypočitatelné lidi, kteří nesouhlasí s tím, co děláte. [b] GS: AS poběží na stejném enginu jako AM. Grafika se však určitě změní... [/b] [b] J.R.: [/b] Určitě. Přepracovali jsme téměř celý engine, grafika je nyní mnohem detailnější, ale to konečně uvidíte sami. [b] GS: Jak dlouho by mělo zabrat dohrání single-playerové kampaně? [/b] [b] J.R.: [/b] Průměrně zkušenému hráči na střední obtížnost asi 30 až 40 hodin. [b] GS: Na jaké minimální konfiguraci AS poběží? Jaká je doporučená? [/b] [b] J.R.: [/b] V současné době jsme ještě nestanovili minimální konfiguraci, ale patrně bude dostačující Pentium 1GHz, 256 MB paměti a grafická karta se 128MB paměti. [b] GS: Kdy UFO: Aftershock vyjde? [/b] [b] J.R.: [/b] Hra UFO: Aftershock je naplánovaná na třetí čtvrtletí tohoto roku. [b] GS: Připravuje i vydání dema? [/b] [b] J.R.: [/b] Přibližně v době vydání plánujeme vydat i demo. [b] GS: Bude hra opět česky? [/b] [b] J.R.: [/b] Ano, plánujeme několik jazykových verzí, mezi nimi i českou.

Detaily

Distributor: 1
Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.