Tomb Raider Underworld - preview
Autor: Oldřich Bezdomnikov | 29.09.2008
Nový Tomb Raider se k nám vrátí hodně brzy. Co o něm vlastně víme?
Zeptám se hned na začátku. Potřebujeme vlastně vůbec hry s Larou Croft? Není to už přežitá ikona 90. let minulého století, která se proslavila cirkusovými kousky a pořádnou silikonovou výbavou? Zkusíme si na tuto zapeklitou otázku odpovědět na konci tohoto článku.
Ačkoliv se tomu nechce věřit, první díl série Tomb Raider vyšel již před dlouhými dvanácti lety. Byl to jeden z titulů, který pomohl úspěšně etablovat značku Playstation, byť samozřejmě vyšel také na PC. Geniálně navržená akční hra, která zahrnovala akční pasáže plné střílení, přeskakování a lezení po skalách, ale také logické problémy, které často výrazně potrápily vaše mozkové závity. Pamatuji si, jak jsem se hru marně snažil dohrát do konce a nikdy se mi to nepodařilo, třebaže jsem u hry strávil desítek hodin času. Od té doby se stal z Lary Croft doslova kult, který zahrnuje množství her, dva nepříliš povedené filmy, komiksy, trička atd. Bohužel úroveň her časem klesala po strmé propasti až na dno herního pekla. Na lepší časy se začalo blýskat s příchodem vývojářů z Crystal Dynamics, který vytvořili nový díl s podtitulem Legend. Byl úspěšný a právě na něj tak naváže nejnovější počin studia s názvem Underworld.
Přestože by hra měla vyjít již na podzim tohoto roku, příliš mnoho informací o ní nemáme. Příběhově by měla navazovat na Legend a Lara by měla prozkoumávat především staré kobky Mexika. Tady kdysi žila mocná a překvapivě moderní civilizace Máyů a zdá se, že Lara opravdu podnikne cestu až do podsvětí (jak nám název napovídá). Crystal Dynamic se chtějí vrátit k oblíbeným přírodním scenériím, které celou sérii tak proslavily. Snaží se pak hru přiblížit více reálu, takže např. po dešti bude břeh rozbahněný a vy se budete jen obtížně vyhrabávat z vody na souš. Těla nepřátel už také nebudou mizet a vy se tak budete moci přesvědčit, že Lara často ve hře vystupuje jako úspěšný hitman. Také Lařiny pohyby budou vylepšeny motion capturingem, což by mělo ještě zintenzivnit požitek z hraní.
Několik informací také prosáklo na výstavě E3. Prezentace ukazovala Laru, kterak prozkoumává jeskyni někde ve Středozemním moři. Pátrá po legendárním kladivu, které dříve patřilo severskému bohu Thorovi. V cestě ovšem stojí gigantická chobotnice, která na nějaké hrátky nemá náladu. Jak vše dopadne, se dozvíme až ve finální verzi hry. Graficky hra pokročila mílovými kroky a zdá se, že Lara bude opět hojně využívat svůj motocykl. Snad tyto pasáže nebudou tak nudné jako v Legendu. Nedávno se zase objevil šikovný trailer, kde se Lara pohybuje ve vodním světě. Takže si zase užijeme ty napínavé pocity, kdy nám už tak tak docházel dech a na poslední chvíli jsme dokázali vyřešit problém.
Vývojáři pracují na hře prakticky od vydání Legendu, což by mělo zaručit dostatek času pro vychytání různých maličkostí. Kdybych se vrátil k otázce na začátku tohoto článku, musím konstatovat, že se na hru těším. Po zahrání Unchated si dovedu představit hru, která dokáže vymáčknout z konzolí ještě lepší grafiku a příjde s více originálními prvky a možnostmi. A navíc dobrodružných akčních her není nikdy dost. Na závěr připomínám, že by hra měla vyjít v listopadu pro konzole Playstation 3, XBOX360, Wii, PS2, Nintendo DS a také PC. Z toho jde trochu strach, protože optimalizovat hru na tak různorodé systémy nebude vůbec jednoduché. Doufejme, že tvůrci avizovaný termín stihnou bez výraznějších problémů.
Ačkoliv se tomu nechce věřit, první díl série Tomb Raider vyšel již před dlouhými dvanácti lety. Byl to jeden z titulů, který pomohl úspěšně etablovat značku Playstation, byť samozřejmě vyšel také na PC. Geniálně navržená akční hra, která zahrnovala akční pasáže plné střílení, přeskakování a lezení po skalách, ale také logické problémy, které často výrazně potrápily vaše mozkové závity. Pamatuji si, jak jsem se hru marně snažil dohrát do konce a nikdy se mi to nepodařilo, třebaže jsem u hry strávil desítek hodin času. Od té doby se stal z Lary Croft doslova kult, který zahrnuje množství her, dva nepříliš povedené filmy, komiksy, trička atd. Bohužel úroveň her časem klesala po strmé propasti až na dno herního pekla. Na lepší časy se začalo blýskat s příchodem vývojářů z Crystal Dynamics, který vytvořili nový díl s podtitulem Legend. Byl úspěšný a právě na něj tak naváže nejnovější počin studia s názvem Underworld.
Přestože by hra měla vyjít již na podzim tohoto roku, příliš mnoho informací o ní nemáme. Příběhově by měla navazovat na Legend a Lara by měla prozkoumávat především staré kobky Mexika. Tady kdysi žila mocná a překvapivě moderní civilizace Máyů a zdá se, že Lara opravdu podnikne cestu až do podsvětí (jak nám název napovídá). Crystal Dynamic se chtějí vrátit k oblíbeným přírodním scenériím, které celou sérii tak proslavily. Snaží se pak hru přiblížit více reálu, takže např. po dešti bude břeh rozbahněný a vy se budete jen obtížně vyhrabávat z vody na souš. Těla nepřátel už také nebudou mizet a vy se tak budete moci přesvědčit, že Lara často ve hře vystupuje jako úspěšný hitman. Také Lařiny pohyby budou vylepšeny motion capturingem, což by mělo ještě zintenzivnit požitek z hraní.
Několik informací také prosáklo na výstavě E3. Prezentace ukazovala Laru, kterak prozkoumává jeskyni někde ve Středozemním moři. Pátrá po legendárním kladivu, které dříve patřilo severskému bohu Thorovi. V cestě ovšem stojí gigantická chobotnice, která na nějaké hrátky nemá náladu. Jak vše dopadne, se dozvíme až ve finální verzi hry. Graficky hra pokročila mílovými kroky a zdá se, že Lara bude opět hojně využívat svůj motocykl. Snad tyto pasáže nebudou tak nudné jako v Legendu. Nedávno se zase objevil šikovný trailer, kde se Lara pohybuje ve vodním světě. Takže si zase užijeme ty napínavé pocity, kdy nám už tak tak docházel dech a na poslední chvíli jsme dokázali vyřešit problém.
Vývojáři pracují na hře prakticky od vydání Legendu, což by mělo zaručit dostatek času pro vychytání různých maličkostí. Kdybych se vrátil k otázce na začátku tohoto článku, musím konstatovat, že se na hru těším. Po zahrání Unchated si dovedu představit hru, která dokáže vymáčknout z konzolí ještě lepší grafiku a příjde s více originálními prvky a možnostmi. A navíc dobrodružných akčních her není nikdy dost. Na závěr připomínám, že by hra měla vyjít v listopadu pro konzole Playstation 3, XBOX360, Wii, PS2, Nintendo DS a také PC. Z toho jde trochu strach, protože optimalizovat hru na tak různorodé systémy nebude vůbec jednoduché. Doufejme, že tvůrci avizovaný termín stihnou bez výraznějších problémů.
Detaily
Platforma: PS3
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Final Fantasy XIII »GTA 4 - druhý postřeh »
Alone in The Dark: Near Death Investigation »
Wet »
Resident Evil 5 »
The Club »
Burnout Paradise »
Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots »
Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.