The Witcher - preview

Autor: Michael Davidík | 04.09.2004
Žánr:  PC  | Preview
V nedalekém Polsku se připravuje akční RPG na motivy slavné románové fantasy ságy o Zaklínači Geraltovi, jež vzešla z pera Andrzeje Sapkowského.
Pokud byste nikdy neslyšeli jméno Andrzej Sapkowski, pak vězte, že se jedná o polského spisovatele, který je v zeměpisných šířkách střední Evropy téměř géniem v oblasti fantasy tvorby. Do povědomí čtenářů se zapsal svou románovou ságou o Zaklínači, v níž představil hlavní postavu Geralta, který jakožto zmutovaný zabiják putuje po širém světě, kde za úplatu pomáhá obyčejným lidem řešit jejich problémy s nadpřirozenými stvořeními. Oblibu si Sapkowski získal zejména svým osobitým vykreslením Geraltova fantasy světa. Odhodil klasickou šablonu fantasy děl a typické postavy, jakými jsou kouzelníci, elfové či trpaslíci, popisuje do jisté míry i z lidské stránky. Tím, že postavy nejsou těmi obvyklými zarytými bojovníky za dobro a bojují zejména sami za sebe, nabírá celé jeho dílo zcela jiných rozměrů a oprošťuje se od zažitých klišé. Ačkoli mu tato série zajistila obrovskou popularitu, samotný spisovatel se zatím k pokračování příběhů o Geraltovi nechystá. Možná i proto se polská společnost CD Projekt rozhodla využít oblibu knih o Zaklínači a v současné době připravuje její převod do počítačové podoby. Na rozdíl od literární předlohy se tvůrci rozhodli, že samotného Geralta nám jako hlavního hrdinu nenabídnou. Hra se má odehrávat totiž několik let po konci této románové série. Samozřejmě svět, ve kterém se budete pohybovat, bude stejný, jaký popisuje Sapkowski ve své knižní předloze. Třebaže příznivci příběhů o Geraltovi by mohli být jeho absencí ve hře více či méně zklamáni, tak na druhé straně tvůrci slibují, že znalci si budou hru moci vychutnat o poznání lépe, než ti, co o Geraltovi nikdy neslyšeli. Na svém putování zavítáte do hromady lokací, o kterých milovníci knižní série rozhodně nebudou slyšet poprvé, a také některé postavy, jež na své cestě potkáte, jim dozajista nebudou neznámé. Ale ani "neználkové" Sapkowského díla nepřijdou zkrátka. Znalost předlohy rozhodně nebude nutností. Jen zážitek bude o něco méně intenzivnější něž pro první jmenovanou skupinu. Autoři se snaží vytvořit velmi rozsáhlý svět a nabídnout tak hráči co možno nejvíc ze světa, který si Sapkowski vysnil a převedl do své románové pentalogie. Jak by se asi dalo vytušit, The Witcher bude klasickým akčním RPG z pohledu třetí osoby. Jako bojový nástroj vám bude do rukou svěřen věrný meč, jehož chladnou ocelí a nabroušeným ostří budete kosit hromadu nepřátel. Co se týče bojů, tak autoři sice vsadili na klasický realtimový boj, ovšem objeví se zde možnost boj si pozastavit a využít tak jistou dávku taktického myšlení nad dalším postupem. Kromě úderů mečem budete pro boj s nepřáteli používat i notnou dávku jednodušších bojových kouzel a komb. Kouzla i komba se budete postupně učit, takže postupem času si budou muset nepřátelé dávat pořádný pozor. Jistou zvláštností je pak příslib tvůrců, že hra se nepropadne do roviny bezduchého klikání myší, protože každý váš úder bude potřeba naplánovat. V opačném případě vás čeká určitý druh penalizace. Jak to nakonec zapadne do herního konceptu lze zatím jen předvídat, ale věřme tvůrcům, že si s tím poradí takovým způsobem, aby tím nijak neutrpěla hratelnost. The Witcher má být hrou nelineární a i přesto, že hlavní náplní budou souboje, ne vždy musíte vyřešit vše zbraní. Možností by mělo být hned několik a bude záležet jen na vás, pro jaké řešení se rozhodnete. Možným zklamáním může být absence kontinuálního světa (přesun mezi lokacemi bude prováděn pomocí cestování pomocí mapy), což ovšem autoři vysvětlují až příliš komplikovaným prostředím knižní předlohy. Kromě silného scénáře (schválil ho samotný Sapkowski) se spoustou větvených dialogů a s volbou dalšího postupu, bude dalším tahákem technické zpracování. Spojení se známými Bioware a použití jejich Aurora enginu, na kterém běžel vynikající Neverwinter Nights, hovoří za vše. Původně sice byla hra vytvářená na vlastním enginu, který vyvinul CD Projekt, ale použití Aurora enginu přidává hře na atraktivnosti a nutno podotknout, že současný vzhled je o poznání lepší než ten původní. Modely postav budou rozpohybovány technologií Motion Capture a hra nabídne i podporu nejnovějšího DirectX 9.0. Právě předělávání hry do nové podoby zapříčinilo poněkud delší odmlku od prvotního ohlášení titulu. Teď už je ovšem opět kolem hry ten patřičný ruch a práce jsou v plném proudu. Očekávané datum vydání se odhaduje na první kvartál příštího roku. Zatím to vypadá, že z původně béčkové hry se nám začíná klubat titul, kterému by nálepka tří áček rozhodně neměla být dál než na dosah ruky.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.