Speed Demos Archive (SDA) - ostatní

Autor: Michael Davidík | 13.11.2003
Žánr:  PC  | Ostatní
SDA, obdoba Doomařské Compet-N, je soutěž v Quakovi jedničce - máte dáno několik kategorií a snažíte se nahrát demo na tu, či onu mapu. Já jsem vyzpovídal admina soutěže Morfanse.
LINK(http://www.planetquake.com/sda;www.planetquake.com) - toto je homepage Quakovské soutěže. V minulosti se tu prostřídalo několik adminů. Soutěž je charakteristická dvoudenními updaty, některé z nich jsou však dlouhé až půl stránky, jednotlivá dema totiž admin okecává jak se dá. Ale proč se nepodíváte sami? Důležitý je onen rozhovor, kterým jsem s Morfansem udělal. Rozhovor byl samozřejmě v rodné řeči tázaného, totiž angličtině. Věřte, že jsme toho nakecali mnohem víc, ale často o naprostých blbostech, takže rozhovor je pěkně zkrácen asi o 50% a přeložen do češtiny. <dobberman> Čau... <Morfans> Ahoj... [ano, tady padlo slovíčko "hi", na který existuje šedesátpět a půl možných překladů do češtiny] <dobberman> Já myslím, že bysme mohli začít, takže: tvoje jméno, věk? <Morfans> Richard Skidmore. Jsem už docela starej - minulý týden mi bylo 34. <dobberman> Tak hodně štěstí, zdraví, raket, armoru, zdraví atd. :) <Morfans> Díky :) <dobberman> 34... To už asi nestuduješ, že? <Morfans> Ne, už dlouho ne. Hlavně pracuji. V IT (systém Unixu), nebo na mé farmě. <dobberman> Na farmě? Odkud vlastně jsi? <Morfans> Žiji blízko velmi malého města jménem Lairg, v severním Skotsku. <dobberman> Máš přes tu práci čas něco hrát? <Morfans> No - býval jsem fakt velkej pařan, ale kvůli práci bylo času pořád míň. 4 roky dozadu jsem se oženil, takže... <dobberman> Takže znovu přeju vše nej a hodně trpělivosti :) <Morfans> Díky... Takže když už tak hraji hlavně Quake, z novějších her jsem hrál Diablo 2. Velice rychle jsem s tím ale skončil. <dobberman> Quake byl skvělý, je skvělý a skvělý bude i nadále... Kolik adminů dělá (a dělalo) SDA? <Morfans> Celkem adminů bylo (teoreticky) 5, já a Stubby jsme udělali většinu (stovky hodin :) práce... Lodis a MH nám hodně pomohli. Pátý je Radix, který celou stránku vlastně odstartoval. <dobberman> A v současnosti? <Morfans> Teď jsem to já kdo dělá většinu updatování, ale MWH a Lodis dělají hodně práce okolo. <Morfans> Měl bych asi představit člověka jménem Jozsef Szalontai, nahrál skvělá dema, je to hrdina SDA :) <dobberman> Jozsef asi ale nebude jediným hráčem SDA, kolik jich vlastně je? <Morfans> Zrovna teď? Asi 30, z toho asi 10 hraje pravidelně. <dobberman> 30 občasných a 10 pravidelných hráčů... Hráčů Quake nebo i Quake 2? <Morfans> Quake 1. Zkoušeli jsme Quake 2 několik let předtím, ale nijak se to nechytlo. <dobberman> Škoda, našel jsem v prvním levelu Q2 zajímavý trik :) Takže trošku těžší otázka - tvoje nejoblíbenější dema z SDA? <Morfans> Začal bych takhle - všechny odrůdy Quake Done Quick, i když to není přímo SDA demo, stojí to jistě za zmínku. [Quake Done Quick dema = http://www.planetquake.com/qdq/] <Morfans> A ostatní... Ehmmm, hodně dem - hodně dobrých dem... Je opravdu těžké vybrat to nejlepší z asi 6500 dem + další tisíc contestových. Ale... vyjmenuji svých pět favoritů z klasického Quaka. <Morfans> E2M4, kategorie - Easy 100%, hráč Daniel Lindberg. Neuvěřitelné od začátku do konce. <Morfans> E2M6, Nightmare 100%, Thomas Stubgaard. Nejdelší, nejtěžší, nejdrsnější level ve hře. <Morfans> E1M4, Nightmare, nahrál ho Joszef. Použil "Double-fiend-slope boost" [odborný to termín, nepřekládám] <Morfans> A moje nejoblíbenější demo ze všech, E4M2, Nightmare 100%, Peter Horvath. Nemožné demo nahrané samotným ďáblem :) <dobberman> Kdo je tedy tvůj favorit? Peter nebo Jozsef? <Morfans> Stojí za to se podívat na jakékoliv Jozsefovo demo, ale Peter - to je náš ďábel. <dobberman> Dobře, teď něco ke QDQ - co si myslíš o vůbec první projektu, celkový čas tehdy byl tuším 17 minut na Nightmare. <Morfans> Tak nějak.. Tím to všechno začalo. Pokud by nebyli Yonaton, Matti, Nolan a Anthony, nekecali by jsme teď na tohle téma :) <dobberman> Yonatan Donner - co si o něm myslíš? Na svůj věk guru? :) <Morfans> :) Rozhodně na svůj věk vynikající hráč. Takto mladý leader projektu (QDQ) nezaručuje úspěch, ale hráč jeho formátu rozhodně ano. Hodně se mi líbily kamery pro Quake. Docela jsem se s tím jednoho času vyblbnul :) <dobberman> Pokud víš, tak podobnou věc udělal i pro Doom a... dopadlo to stejně :) Svého času nepřekonatelné D2DQ demo. To už jsem ale odbočil. Takže, budeš mít přes tu práci a manželku čas pořád updatovat SDA? <Morfans> Určitě ano. Nemám sice čas hrát, ale na DÍVÁNÍ si čas najdu VŽDY. <dobberman> Skvěle, odbočím teď úplně, jak vidíš "souboj" - Doom3 vs Half Life 2? <Morfans> No, určitě si koupím D3, ale pravděpodobně ne HL2 - je to odpověď na tvoji otázku? :) <dobberman> Myslím, že se pomalu blíží čas konce. Chceš ještě něco vzkázat případným čtenářům? <Morfans> Rozhodně. NIKDY jsme neměli českého speedrunnera! Proč? Nevím. Ale pokud někdo z lidí, kdo tohle čtou chtějí být tím první a přidat se ke k našemu contestu, pak - LINK(http://planetquake.com/sda/contests/aerorun.html;planetquake.com). <dobberman> Dobře, nahlásím tenhle link :) Díky za rohovor! <Morfans> Bylo mi potěšením :) Tolik tedy rozhovor. Pokud chcete zjistit jak umíte proti ostatním quakerům singleplayer, podívejte se na homepage (viz. nahoře), skoukněte pár dem a pokud si i potom budete jistí, že jste schopní něco nahrát, neváhejte a přidejte se. Nezbývá mi než popřát hodně štěstí a pevné nervy.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.