Speed Demos Archive (SDA) - ostatní
SDA, obdoba Doomařské Compet-N, je soutěž v Quakovi jedničce - máte dáno několik kategorií a snažíte se nahrát demo na tu, či onu mapu. Já jsem vyzpovídal admina soutěže Morfanse.
LINK(http://www.planetquake.com/sda;www.planetquake.com) - toto je homepage Quakovské soutěže. V minulosti se tu prostřídalo několik adminů. Soutěž je charakteristická dvoudenními updaty, některé z nich jsou však dlouhé až půl stránky, jednotlivá dema totiž admin okecává jak se dá. Ale proč se nepodíváte sami?
Důležitý je onen rozhovor, kterým jsem s Morfansem udělal. Rozhovor byl samozřejmě v rodné řeči tázaného, totiž angličtině. Věřte, že jsme toho nakecali mnohem víc, ale často o naprostých blbostech, takže rozhovor je pěkně zkrácen asi o 50% a přeložen do češtiny.
<dobberman> Čau...
<Morfans> Ahoj...
[ano, tady padlo slovíčko "hi", na který existuje šedesátpět a půl možných překladů do češtiny]
<dobberman> Já myslím, že bysme mohli začít, takže: tvoje jméno, věk?
<Morfans> Richard Skidmore. Jsem už docela starej - minulý týden mi bylo 34.
<dobberman> Tak hodně štěstí, zdraví, raket, armoru, zdraví atd. :)
<Morfans> Díky :)
<dobberman> 34... To už asi nestuduješ, že?
<Morfans> Ne, už dlouho ne. Hlavně pracuji. V IT (systém Unixu), nebo na mé farmě.
<dobberman> Na farmě? Odkud vlastně jsi?
<Morfans> Žiji blízko velmi malého města jménem Lairg, v severním Skotsku.
<dobberman> Máš přes tu práci čas něco hrát?
<Morfans> No - býval jsem fakt velkej pařan, ale kvůli práci bylo času pořád míň. 4 roky dozadu jsem se oženil, takže...
<dobberman> Takže znovu přeju vše nej a hodně trpělivosti :)
<Morfans> Díky... Takže když už tak hraji hlavně Quake, z novějších her jsem hrál Diablo 2. Velice rychle jsem s tím ale skončil.
<dobberman> Quake byl skvělý, je skvělý a skvělý bude i nadále... Kolik adminů dělá (a dělalo) SDA?
<Morfans> Celkem adminů bylo (teoreticky) 5, já a Stubby jsme udělali většinu (stovky hodin :) práce... Lodis a MH nám hodně pomohli. Pátý je Radix, který celou stránku vlastně odstartoval.
<dobberman> A v současnosti?
<Morfans> Teď jsem to já kdo dělá většinu updatování, ale MWH a Lodis dělají hodně práce okolo.
<Morfans> Měl bych asi představit člověka jménem Jozsef Szalontai, nahrál skvělá dema, je to hrdina SDA :)
<dobberman> Jozsef asi ale nebude jediným hráčem SDA, kolik jich vlastně je?
<Morfans> Zrovna teď? Asi 30, z toho asi 10 hraje pravidelně.
<dobberman> 30 občasných a 10 pravidelných hráčů... Hráčů Quake nebo i Quake 2?
<Morfans> Quake 1. Zkoušeli jsme Quake 2 několik let předtím, ale nijak se to nechytlo.
<dobberman> Škoda, našel jsem v prvním levelu Q2 zajímavý trik :) Takže trošku těžší otázka - tvoje nejoblíbenější dema z SDA?
<Morfans> Začal bych takhle - všechny odrůdy Quake Done Quick, i když to není přímo SDA demo, stojí to jistě za zmínku.
[Quake Done Quick dema = http://www.planetquake.com/qdq/]
<Morfans> A ostatní... Ehmmm, hodně dem - hodně dobrých dem... Je opravdu těžké vybrat to nejlepší z asi 6500 dem + další tisíc contestových. Ale... vyjmenuji svých pět favoritů z klasického Quaka.
<Morfans> E2M4, kategorie - Easy 100%, hráč Daniel Lindberg. Neuvěřitelné od začátku do konce.
<Morfans> E2M6, Nightmare 100%, Thomas Stubgaard. Nejdelší, nejtěžší, nejdrsnější level ve hře.
<Morfans> E1M4, Nightmare, nahrál ho Joszef. Použil "Double-fiend-slope boost"
[odborný to termín, nepřekládám]
<Morfans> A moje nejoblíbenější demo ze všech, E4M2, Nightmare 100%, Peter Horvath. Nemožné demo nahrané samotným ďáblem :)
<dobberman> Kdo je tedy tvůj favorit? Peter nebo Jozsef?
<Morfans> Stojí za to se podívat na jakékoliv Jozsefovo demo, ale Peter - to je náš ďábel.
<dobberman> Dobře, teď něco ke QDQ - co si myslíš o vůbec první projektu, celkový čas tehdy byl tuším 17 minut na Nightmare.
<Morfans> Tak nějak.. Tím to všechno začalo. Pokud by nebyli Yonaton, Matti, Nolan a Anthony, nekecali by jsme teď na tohle téma :)
<dobberman> Yonatan Donner - co si o něm myslíš? Na svůj věk guru? :)
<Morfans> :) Rozhodně na svůj věk vynikající hráč. Takto mladý leader projektu (QDQ) nezaručuje úspěch, ale hráč jeho formátu rozhodně ano. Hodně se mi líbily kamery pro Quake. Docela jsem se s tím jednoho času vyblbnul :)
<dobberman> Pokud víš, tak podobnou věc udělal i pro Doom a... dopadlo to stejně :) Svého času nepřekonatelné D2DQ demo. To už jsem ale odbočil. Takže, budeš mít přes tu práci a manželku čas pořád updatovat SDA?
<Morfans> Určitě ano. Nemám sice čas hrát, ale na DÍVÁNÍ si čas najdu VŽDY.
<dobberman> Skvěle, odbočím teď úplně, jak vidíš "souboj" - Doom3 vs Half Life 2?
<Morfans> No, určitě si koupím D3, ale pravděpodobně ne HL2 - je to odpověď na tvoji otázku? :)
<dobberman> Myslím, že se pomalu blíží čas konce. Chceš ještě něco vzkázat případným čtenářům?
<Morfans> Rozhodně. NIKDY jsme neměli českého speedrunnera! Proč? Nevím. Ale pokud někdo z lidí, kdo tohle čtou chtějí být tím první a přidat se ke k našemu contestu, pak - LINK(http://planetquake.com/sda/contests/aerorun.html;planetquake.com).
<dobberman> Dobře, nahlásím tenhle link :) Díky za rohovor!
<Morfans> Bylo mi potěšením :)
Tolik tedy rozhovor. Pokud chcete zjistit jak umíte proti ostatním quakerům singleplayer, podívejte se na homepage (viz. nahoře), skoukněte pár dem a pokud si i potom budete jistí, že jste schopní něco nahrát, neváhejte a přidejte se. Nezbývá mi než popřát hodně štěstí a pevné nervy.
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Zombies »Java Hry: Top10 T-Zones »
Silent Hill 3 »
The bloody magic »
Outlook Expres »
Medal of Honor: Rising Sun »
GTA: Vice city vs Mafia »
PHP - Download počítadlo »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.