Sparta: Ancient Wars - novinky

Autor: Michael Davidík | 14.04.2005
Žánr:  PC  | Novinky  | RPG
Homepage: Zatím není
Starověká Sparta byla velká, silná a krutá. Máte chuť si vyzkoušet velet její armádě? To vám umožní tato hra...
Jistě se mnou budete souhlasit, že starověk je velmi zajímavé a atraktivní období. V mýtech, bájích a pověstích absolvoval Odysseus svojí strastiplnou cestu a Hérakles plnil svých 12 "nemožných" úkolů. Ve skutečnosti se v této době stavěly pyramidy, Řím se stal největší velmocí světa nebo probíhaly války mezi mnoha státy, z nichž jeden byl kulturně velmi zaostalý, ale vojensky patřil k nejlepším na světě. Základem skvělé armády byla vojenská výchova dětí již od jejich narození. Zajisté již tušíte, minimálně podle názvu hry, o co se nyní jedná. Ano, mluvím zde o starověké Spartě, jelikož se připravuje hra na motivy této říše s názvem Sparta: Ancient Wars, ve které se vžijete do role spartského krále a vydáte se se svojí armádou vstříc světu a pokusíte se obsadit celou oblast v okolí Středozemního moře. No nezní to lákavě? Sparta: Sncient Wars je však jen prvním dílem z chystané série her Ancient Wars. Je tedy jasné, že nepůjde o nic jiného než o real-time strategii. Jméno vývojářského týmu, který hru pro Agenturu InteractiveMediaConsulting vytváří, však zatím není známo. Takže se nedá předem posoudit, zda bude hra propadák, průměr, nebo bomba. Jistá však je jedna věc - šéf neznámého vývojářského týmu je Torsten Hess, spoluautor populární RTS série Settlers. Tak přeci jen, není alespoň toto mírný náznak toho, že bychom se mohli dočkat kvalitní RTS? A čem že ve hře vlastně půjde? Tak především to budou samozřejmě bitvy za Spartu spolu (nebo proti?) s dalšíma dvěma frakcema, jejichž totožnost je zatím obestřena tajemstvím. Co víme je však to, že každá z nich bude mít nějakou tu svojí specialitku, super-jednotku. Ale nenechte se zmást, žádné další Age of Mythology se nechystá. Sparta: Ancient Wars by měla být hra přesně podle historických reálií a rozhodně se nedočkáme nějaké mytologie. Z toho tedy jasně vyplývá, že budeme svědky kompletní historie této tehdejší vojenské velmoci, převážně podle reálií. To znamená, že se zúčastníme i Trojské války a vězte, že to nebude boj o několika desítkách jednotek, jak tomu bylo třeba v Age of Mythology, jelikož zde nebude ta otravná věc nazývající se populační limit. Na druhou stranu se autoři nehodlají historických faktů držet striktně, takže můžeme očekávat i události naprosto ojedinělé a neskutečné. Autoři hodlají celý příběh kompletně vměstnat do třech kampaní přesahujících třicítku různorodých misí, a jak zdůrazňují, čeká na nás také mnoho méně či více příjemných zvratů. A když říkám, že mide budou různorodé, tak to tak opravdu myslím. Očekávejte tedy dobývání, ale i obranu, snaha o největší prosperitu vaší ekonomiky či mise, ve kterých bude každá vteřina vážena zlatem. Věcí, kterou se autoři nejvíce chlubí, je technické zpracování. Podle jejich slov bude Sparta: Ancient Wars alespoň v tomto ohledu takovou menší revolucí. Dokonce lepší, než připravované Age of Empires 3! Vývojáři si pro hru vytvořili svůj vlastní, unikátní engine, který má podporovat "vše, na co si jen vzpomenete". Samozřejmostí je tedy podpora všech moderních, možných i nemožných technologií, na které jsme doposud mohli narazit pouze ve střílečkách. To znamená, že v sekci "display options" narazíme na takové možnosti jako vypnutí/zapnutí bump mappingu, několik stupňů anti-aliasingu aj. Nesmíme opomenout také plnou podporu DirectX 9.0 či Pixel Shaders 3.0. Největší boom by však mělo udělat reálné fyzikální zpracování. Jako ochutnávku uvedu např. reálné ohýbání větví stromů při větru, krátery vznikající v zemi po dopadu střely z katapultu, létající vojáčci poté, co se proti nim vyřítil bojový slon, od skutečnosti neodlišující se destrukce budov či reálně zpracované zranění jednotek (Tzn. že pro zjištění zdravotního stavu jednotky již na ní nebudeme muset klikat. Jednoduše uvidíme, zda daný člen vojska krvácí, kulhá nebo skáče jako zajíc střelený brokovnicí...). Dále by měl mít nový engine velký vliv na těžbu surovin. A nesmíme opomenout "dechberoucí" cut-scény. No nezní to stejně jako sliby pánů z Ensemble Studios ohledně Age of Empires 3? Inu, necháme se překvapit. Další, dosud nevídanou novinkou jsou transportní jednotky. Tedy, abych to upřesnil, jejich zpracování. Jako příklad uvedu loď. Když do ní pošlete jednotky, budou vidět na palubě (z čehož mimochodem vyplývá i to, že ty větší složky vojska, jako třeba katapulty, jež nenalodíte po desítkách do malých pidilodiček). A kromě toho převezme, v našem případě loď, všechny základní statistiky naložených vojáků. Z čehož vyplývá, že budou-li se oné loďce plavit lučištníci, můžete očekávat lepší střelbu šípů. Když se povezou katapulty, stane se z plachetnice dobývací koráb. Nebo třeba vesničané v kajutách způsobí větší rychlost lodě. A takovýchto kombinací však bude mnohem více. Rozhodně je se tedy na co těšit. Nad multiplayerem zatím visí jeden velký otazník, avšak hra více hráčů je v dnešní době téměř povinností, takže se ho nejpíše, tedy skoro určitě dočkáme. To samé platí i o přítomnosti editoru a modifikačních nástrojích. Přeci jen by byla škoda, kdyby fanoušci neměli možnosti se o svojí hru starat a šperkovat ji dle své libosti:o( Sečteno, podtrženo, chystaný projekt rozhodně nevypadá špatně a podle všeho se zatím je na co těšit. Již nyní se těším na letošní E3. Avšak zatím máme dost času, jelikož velení spartské armády se nám do rukou dostane až v roce 2006. Zdroj obrázků: EuroGamer, Gameguru, Hrej, Tiscali Games Zdroj informací: Worthplaying, Hrej, Tiscali Games, BonusWeb

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Zatím neohlášeny

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.