Secret Files Tunguska - novinky

Autor: Michael Davidík | 11.10.2005
Žánr:  PC  | Novinky  | Adventury
Chystaná adventura ze staré školy, jež se dotýká případu tajemné exploze, která se odehrála počátkem minulého století na Sibiři.
Němečtí nováčci na herním poli - vývojářské studio Animation Arts – chystají pod křídly společnosti Deep Silver na druhý kvartál příštího roku adventuru s názvem Secret Files Tunguska. Čtenářům, kteří se zajímají o všelijaké „kauzy“ nevysvětlitelných jevů, by nemusel být „Případ Tunguska“ tak úplně neznámým pojmem. Pro ostatní nezasvěcené je tady trocha historických faktů. Celá událost se odehrála na počátku minulého století. Psal se 30. červen roku 1908, když se v oblasti centrální Sibiře ozvala mohutná exploze. Epicentrem se stala řeka Podkamenaja Tunguska. Výbuch měl na svědomí devastaci několika desítek tisíc stromů a oblasti v okruhu 70 kilometrů. Té noci byla prý obloha protkána svítícími mraky. Úkaz bylo možné pocítit i v některých oblastech Evropy. Například ve Velké Británii se podle dobových kronik onu noc stala řada podivuhodných událostí a půlnoc se svou nezvyklou „světlostí“ dala přirovnat spíše k poledni. Záhada není doposud objasněna a teorie jsou všelijaké. Od nárazu komety či meteoritu, až po dopad UFA. My se však v příběhu hry přesuneme o téměř jedno století směrem kupředu do současného Německa. Zápletka jako obvykle začíná relativně nevinně. Ústřední postavou je mladá Nina Kalenkova, která má sice německé občanství, ale svůj ruský původ rozhodně nezapře. Ta se má jednoho dne setkat se svým otcem Vladimírem. Událost je to vskutku významná, protože Nina svého rodiče neviděla již několik let. Ovšem namísto příjemného shledání přijde Nině pouze tajemná zpráva spojená se stejně podivným e-mailem. Touha zjistit, co se s jejím otcem tak náhle stalo, je hlavním hybným motorem počátku příběhu. Nina však nebude jedinou postavou, kterou dostaneme pod své velení. Tou druhou hratelnou má být její přítel, jistý Max Gruber. O tom, že nás celé putování za zmizelým otcem zavede až do samotné tajemné oblasti Tunguska, není pochyb. *reklama* Právě „kooperativnost“ obou hlavních protagonistů by měla patřit k výraznému oživení postupu ve hře. Občas totiž dojde na situace, kdy to zkrátka jinak než bez vzájemné pomoci vyřešit nepůjde. Zpracováním zůstane Secret Files Tunguska adventurou ze staré školy, nicméně v přitažlivém moderním kabátku. Dočkáme se tak klasického a uživatelsky intuitivního point-and-click systému, kdy veškeré akce ve hře bude možno ovládat pouze kurzorem myši. Pro ty, jenž si třeba nebudou místy vědět rady, poslouží zajisté jako dobrý pomocník klávesa, díky níž se na obrazovce zvýrazní všechny aktivní předměty (něco podobného jsme mohli spatřit například ve hře The Moment of Silence, i když zrovna tam bylo provedení mírně kostrbaté). Podle tvůrců má být důraz kladen spíše na machinace s předměty než kupříkladu na dialogy. To přesto neznamená, že budou hrát nějakou podřadnou roli. Autoři jsou odhodláni vyhnout se veškerým neduhům, které bývají s adventurami často spojovány. Měli bychom se tak dočkat absence akčních sekvencí, pixelhuntingu, slepých uliček nebo třeba nečekaného skonu hlavního hrdiny. Co však zatím působí jako největší dominanta hry, je bez jakékoliv pochybnosti grafické ztvárnění. Pohled na předrenderované lokace je pastvou pro oči i zhýčkaného hráče. Obrazovky hýří detaily a navíc mají být oživeny celou škálou drobných animací, jež zážitek ještě více umocní. A nemohu si pomoci, ale přijde mi, že se autorům podařilo značně regulovat „umělost“, kterou s sebou povětšinou předrenderovaná grafika přináší. Na závěr porce strohých číselných údajů – 40 postav, přes stovku lokací a 20 hodin čistého herního času. To už je slušná porce zábavy, nemyslíte?

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.