Rozhovor s šéfredaktorem metalgearsolid.cz - ostatní

Autor: Jan Vrba | 06.03.2008
Žánr:  PC  | Ostatní  | Závodní

Dnes jsme si vzali na rozhovor šéfredaktora jednoho z nejlepších internetových portálů o sérii Metal Gear Solid, Tomáše Poláka (alias Snakeatera). Tomáš šéfuje českému fan webu metalgearsolid.cz. Pojďme si o něm, o jeho vztahu s MGS a webu něco říct.

REDAKCE:Tak pár řádků jsem již o tobě napsal, ale jsem si jist, že to je pořád málo, takže tě prosím, představ se nám.

TOMáš:Zdravím čtenáře! Mé jméno je Tomáš Polák, na internetu jsem známý pod nickem snakeeater. Tento nick vzniknul úsměvným způsobem. Kdysi jsem totiž četl falešný úryvek z připravované hry MGS3, ve kterém stálo, že hlavní postavou této hry bude muž jménem Snake Eater. Nadšen, že budu první, kdo bude mít na internetu nick hlavní postavy MGS3, jsem se všude zaregistroval jako snakeeater, a tak mi to zůstalo až dodnes. Je mi 18 let a s webovou tvorbou jsem začal asi před 4-mi lety, ovšem můj jediný velký projekt je právě Metal Gear Hideout, jehož cílem je vytvořit co největší fanouškovskou základnu kultu Metal Gear. Ve volném čase píšu také scénáře pro freeware hry. Zanedlouho vyjde má první hra s názvem In da School(http://ids.tjeststudio.cz/) a v současné době pracuji s vývojářským týmem TjestStudio na FPS adventuře Obitron. Co se her týče, jsem zapřísáhlý konzolista, dalo by se říct, že Playstationista :) Mezi mé další oblíbené hry patří série Resident Evil a Silent Hill. Jinak jsem fanda seriálů Stargate, Heroes, Prison Break, LOST a South Park.

REDAKCE:Tomáši, můžeš nám říct, kdy si poprvé hrál Metal Gear Solid hru, jaký to byl díl a co se stalo tím zásadním zlomem, kdy sis sérii zamiloval ?

Jednou jsem odněkud přišel domů a můj tatík zrovna pařil nové demo z Playstation Magazínu na v té době super moderním přístroji PSX. Byl to první díl Metal Gear Solid. Chvíli jsem na to koukal a poté odešel se slovy "To je ale blbost". Následně jsem si ale demo zahrál sám...tehdy se vše změnilo. Dá se tedy říct, že to nebyla láska na první pohled, ale na ten druhý. Okamžitě jsem si MGS koupil a hltal každou scénu, vzrušeně jsem postupoval dále a dále a když jsem hru dohrál, okamžitě jsem ji začal hrát znovu. To, co mě na MGS tehdy opravdu zaujalo, je jeho takřka filmové zpracování, dabing a hudba, společně s naprosto úžasným příběhem, to všechno zkombinované se zábavným gameplayem a originálními herními prvky, které udělali z MGS první opravdovou Stealth Action. Dodnes je pro mě MGS1 nejlepší hrou, kterou jsem kdy hrál a myslím, že to tak zůstane.

REDAKCE:V čem vidíš klady série ?

Oproti jiným hrám MGS není pouze o samotném postupu ve hře. Dá se spíše považovat za interaktivní film, a tak by se také na něj mělo nahlížet. Za klady stoprocentně považuji hudbu z dílny Harryho Gregsona-Williamse a Norihika Hibina. Dabing, to je kapitola sama o sobě. Jsem sice zvyklý na anglický dabing, který režírovala Kris Zimmerman, ale japonský má také něco do sebe. Hlas Davida Haytera, který nadaboval Snaka, prostě zbožňuji. "This is Snake. Kept you waiting, huh?"

REDAKCE:A v čem zápory série, jsou-li nějaké ?

Nic není dokonalé a Metal Gear není výjimkou. Lidem, kteří Metal Gear neuctívají tak jako já, vadí příliš dlouhé cut-scény nebo rozhovory přes Codec. Je pravda, že skript pro dabéry činí několik set stránek textu. Většina je ale ve hře nepovinná, proto vidím tuto skutečnost spíše jako klad, protože se můžeme v případě zájmu dozvědět nějaké zajímavé informace o postavách ve hře nebo nějaké zajímavé střípky, které dělají příběh mnohem bohatší. Někomu, a týká se to hlavně PCčkářů, vadí pohled z ptačí perspektivy. Ale už v MGS3: Subsistence si můžete kameru přepnout klasicky "za záda" a v MGS: Portable Ops i v MGS4 je už tato kamera nastavena defaultně. Mě ptačí perspektiva nevadí, je to prostě styl MGS a já to akceptuji jako fakt. Jako fandovi mě v poslední době strašně moc vadí, jak je Metal Gear stále více a více komerční a tvůrci se z něj snaží vymáčknout co nejvíce peněz. Metal Gear se omýlá neustále dokola a tím, že se dělají stále nové a nové díly bývá často narušena časová linie hlavního příběhu. Celkově se tak Metal Gear série kazí. Angličtina má pro to, o čem teď mluvím jedno jediné slovo. Metal Gear série je zkrátka čím dál více "milked".

REDAKCE:Jaký je tvůj nejoblíbenější díl, na který, jak se říká, s láskou vzpomínáš ?

Stoprocentně MGS1. Otevřel mi oči a ukázal, že videoherní svět má v sobě mnohem více, než se zdá. Spousta lidí ale neví, že MGS1 není prvním dílem. Před Metal Gear Solid sérií byla ještě Metal Gear série, kterou tvoří dvě 2D hry. S láskou vzpomínám na Metal Gear 2: Solid Snake, který je velice zábavný a má úžasný příběh, přestože je to stařičká 2D hra na konzoli MSX.

REDAKCE:Tvoje tři nejoblíbenější postavy série ?

Asi nikoho nepřekvapí, že tou nej postavou je pro mě Solid Snake - smutný a zarmoucený človek, který je otrokem vlastního osudu. V tom mi trochu připomíná mě samotného. Vyjmenovat dvě další pro mě nebude jednoduché. Možná i větší dojem než Solid Snake na mě udělal Liquid v MGS1. To je ale stoprocentně zásluhou jeho dabérou Cama Clarka. Jeho "Brotheeeeeer!" je prostě nezapomenutelné. Také mám rád Big Bosse kvůli jeho tragickému příběhu. Nechtějte po mě ale, abych vám udělal seznam mých 3 nejoblíbenějších postav, to mi mé srdce nedovolí :) Mám rád všechny.

REDAKCE:A tři postavy série MGS, jenž sis oblíbil nejméně ?

V MGS2 mě naprosto nevýrazný a naprosto nudný přišel Fatman. Naštvaný tlusťoch na kolečkových bruslích mi vážně nepřijde cool. V MGS3 na mě vůbec neudělala dojem Cobra Unit kromě The Sorrowa, jehož scéna v řece a celý boss fight je špičkový. "Sad...so sad..."

REDAKCE:Těšíš se na Metal Gear Solid 4, že ? Jaký podle tebe bude ?

Co myslíš? :) Jasně, že se těším. Byla doba, kdy jsem byl přesvědčen, že MGS4 překoná i veledílo MGS1. Ale zklamala mě spousta věcí a to hlavně absence Cama Clarka, který nebude dabovat Liquida Ocelota, přestože je to technicky vzato Liquid Snake. Zklamala mě také jednotka Beauty and the Beast Corpses, což je skupina žen, které byly postiženy válkou a navlečeny do jakýchsi cyber-exoskeletonů. Ten nápad se mi moc nezamlouvá, je to jakoby Kojimovi docházely nápady. Každopádně na MGS4 nepřestávám slintat a už se těším, až se dozvím odpovědi na všechny ty otázky, které si pokládám už od prvního MGS.

... tak to bylo o tobě, ale my ještě prohodíme pár otázek o tvém webu.

REDAKCE:Proč sis vybral zrovna tuto hru, vždyť existuje mnoho dalších skvělých her, o niž může fanstránka být ?

Ano, to je pravda, pro spoustu her by se dala udělat fan stránka, ale je jen málo her, o kterých se dá tolik psát, o kterých se dá tolik diskutovat. Každá odpověď na nějakou otázku ohledně příběhu MGS vyvolá další a další otázky a diskutovat o tomto fenoménu se dá prostě donekonečna. Metal Gear hry v sobě obsahují spoustu easter eggů a pokaždé, když hraji nějaký díl znovu, narazím na něco, čeho jsem si předtím nevšiml. To přináší další a další témata do vzrušených diskuzí fanoušků. Navíc, žádná hra pro mě neznamená tolik jako Metal Gear. Ovlivnil můj život a to hned v mnoha směrech. Filozofická témata, o kterých Kojima polemizuje již od MGS1, mě nutí přemýšlet o životě a už to dělá MGS tak vyjímečným.

REDAKCE:Kdy web metalgearsolid.cz vznikl a co tam můžeme najít ?

Web vznikl někdy před rokem 2004, přesně vám to neřeknu. Celou historii webu najdete zde(http://www.metalgearsolid.cz/index.php?sekce=hideout&podsekce=historie). Na webu najdete samozřejmě informace ohledně jednotlivých her, tipy, triky, rady, popis příběhu a postav, také návody a videonávody, články a hlavně novinky. Metal Gear Hideout je neustále aktualizovaný, a tak zde naleznete to nejnovější info ohledně Metal Gearu. Specialitou našeho webu je Metal Gear Store(http://store.metalgearsolid.cz/), což je jakési skladiště souborů, které v sobě kombinuje galerie a downloady. Najdete zde spoustu materiálů, které se jinak velice obtížně shánějí. Další předností Hideoutu jsou naše projekty, které ocení jistě každý fanda. Mezi ně patří fanfilm Metal Gear: Outer Heaven z dílny EasyFunFilmu(http://www.easyfunfilm.com/), fangame Alternate Gear (http://ag.metalgearsolid.cz), který je zatím ve vývoji, a také překlady. Na Store najdete ke stažení titulky k trailerům, ale i k celému MGS1 a MGS2. Základ webu ale tvoří komunita fanoušků, se kterou si můžete pokecat na našem fóru(http://forum.metalgearsolid.cz/).

REDAKCE: ... takže ty jsi byl na filmu MGS: Outer Heaven? Popiš nám své zážitky z tohoto filmu ?

Premiéra filmu byla velice uspěchaná. Střih se dělal doslova na poslední chvíli, což se odrazilo na kvalitě snímku. Z toho důvodu bude celý film znovu přestříhán, aby fanoušci dostali kvalitu, kterou si zaslouží. Film je nadabován anglicky a samozřejmě obsahuje české titulky. Největší předností je dabing Snaka, který byste opravdu nerozeznali od dabingu Davida Haytera. Celkově je film velice kvalitní a jistě potěší každého Metal Gear fandu.

REDAKCE:Chtěl by si něco dodat na závěr ?

Všichni odpůrci Metal Gearu zamyslete se nad sebou! :) Sranda...Každopádně, všechny vás rád uvidím na svém webu, jste vítáni. A proč vlastně web dělám? "Building the future and keeping the past alive are one and the same thing."

http://www.metalgearsolid.cz/

Děkuji Tomovi za rozhovor a přeji mu, ať se daří jak jemu, tak i sérii Metal Gear Solid!


Interní reklama


www.comepod.cz

Web našeho podcastu již brzy...



Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.