Rozhovor - FIFA 2008 - ostatní
Pokud čekáte na další informace o připravované FIFĚ 2008, máte je mít. Dnes pro Vás máme volný překlad rozhovoru s výkonným producentem EA Andrewem Wilsonem.
Toto interview pochází z webu computerandvideogames.com a dočtete se v něm mimo jiné o next-gen enginu, problematice dabingu nebo souboji FIFA vs. PES.
Ještě než začnete číst následující řádky tak bych chtěl podotknout, že se jedná pouze o volný překlad :-)
[b]Co v praxi přináší next-gen engine ve fotbalových hrách?[/b]
Předchozí engine nás velmi limitoval. Byla tu spousta věcí, které jsme chtěli udělat, ale právě kvůli špatnému enginu to nebylo možné.
[b]Co například?[/b]
Tak například umělá inteligence fotbalistů a počet možností, které mohli v různých situacích zvolit. Ve starém enginu byly pouze dvě nebo tři různé možnosti, a tak mohli hráči buď stát na místě, běžet nebo udělat skluz. Ale nic víc.
Next-gen konzole nám umožňují mnohem dokonalejší vývoj. Postupně objevujeme nové možnosti vývoje, což nám umožňuje vytvářet mnohem realističtější hru. Děje na hřišti se nebudou během hry tak často opakovat. Naše snaha vede k tomu, aby si hráč užil 100 - 200 hodin hraní a neustále objevoval nové a nové věci.
[b]Proč jste tyto věci neaplikovali již v prvních dvou pokusech EA o next-gen fotbal (FIFA 07 a Road to World Cup)?[/b]
Náš první engine jsme otestovali ve FIFĚ 07. Jednalo se o první zkoušku next-genu ve fotbalových hrách a tyto zkušenosti se staly základem enginu nového. Objevili jsme nový směr atletických možností hráčů jak v pohybu s míčem, tak i bez něj. Balónům jsme dali jejich vlastní fyzické chování a začínáme také pracovat na tom, aby se hráči při nejrůznějších situacích rozhodovali co nejrealističtěji. Pokud jde o umělou inteligenci, tak jde o to, že jsme jednou vytvořili jakýsi základ, na který každoročně přidáváme nové a nové faktory. World Cup náš nový engine nepoužíval. FIFA 07 byla první a FIFA 2008 bude v pořadí druhá. Byli jsme šťastní, že nám tah s novým enginem ve FIFĚ 07 vyšel. Rozhodně to byla velice riskantní věc. Ve FIFĚ 2008 chceme vylepšit animace, umělou inteligenci, fyziku a chování hráčů. To dá hráči herní možnosti, jaké ještě nikdy nezažil.
[b]Jak to vypadá s umělou inteligencí fanoušků v hledišti?[/b]
Jeden z našich vývojářů začal před rokem pracovat na novince, které říkáme 'Emotion Engine'. Ta by měla zajistit to, že by diváci měli reagovat na jednotlivé herní situace. Fanoušci by se prostě měli chovat podle toho, jakou předvádí váš tým hru a naopak hráči by měli na jejich povzbuzování reagovat. Pokud na vás budou fanoušci pískat, hráčům se moc dobře hrát nebude. Na těchto věcech jsme začali pracovat v minulém roce a zatím nevíme, jakým směrem se bude náš vývoj ubírat.
[b]Co se týče mluveného komentáře, hráči si často stěžují na často se opakující hlášky. Může next-gen pomoci i v tomto aspektu?[/b]
Již minulý rok obsahovala FIFA 26 ligových soutěží, 15 000 hráčů, spoustu dresů, stadiónů, zvuků a hudby. Next-gen nám však nyní dává ještě více prostoru pro nejrůznější vychytávky, a to včetně hlášek komentátorů. Byl bych velice rád, kdyby se nám v budoucnu podařilo vložit do hry takové množství komentovaných textů, aby hráč nikdy neslyšel stejnou věc dvakrát.
[b]Teď něco k souboji FIFA vs. PES. Pokud byste neměli k dispozici žádné licence, myslíte si, že byste byli schopní vytvořit hru, která by v prodeji předčila Pro Evolution Soccer?[/b]
Doufám, že ano. V posledních pěti letech jsme byli svědky toho, jak prodej našich her rapidně vzrostl a myslím si, že je to právě výsledek našeho soupeření. Obě společnosti jsou nuceny dělat každým rokem lepší a lepší hry. Ještě nedávno jsme prodávali 2 milióny kusů her ročně, dnes jsme dospěli k tomu, že se tento počet zvýšil desetkrát. Samozřejmě je na nás vyvíjen tlak a my se snažíme vyrábět co nejlepší hry. Ale realita je taková, že svět by byl špatný, kdyby existovala jediná fotbalová hra. Konami nás tak nutí zlepšovat se.
[b]Řekněte nám něco o FIFĚ 2008. Bude jiná než předchozí díly?[/b]
Nemohu nic říct. Teď ještě ne.
[b]Tak alespoň něco naznačte.[/b]
Nemůžu.
[b]Tak aspoň jeden prvek, který se ve FIFĚ objeví poprvé.[/b]
Řeknu jen, že jsme hodně času strávili vylepšováním hraní online. Myslím že to je pro hráče FIFY hodně důležitá a populární věc.
Tak to je z rozhovoru vše a nám nezbývá než si na FIFU 2008 počkat do září !
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Rozhovor s tvůrci Metal Gear: Outer Heaven fun filmu »Rock podvraťáků - Rozhovor »
Interview - Soptík »
Pokec s Faridem »
Vítěz MČR v LOTR: BFME 2 »
Rozhovor se SkyR) Foxem »
Rozhovor s Václavem Novotným »
Pavel Dobrovský »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.