Rock podvraťáků - Rozhovor - ostatní
Autor: Daniel Veselý | 10.11.2006
Homepage: http://www.rockpodvrataku.cz/
Žhavý rozhovor s tvůrci první české hry na motivy filmu.
Vzhledem k tomu, že se na české herní scéně událo cosi poprvé a touto událostí je první česká hra na motivy českého filmu, nemohla redakce gamesportu.cz tuto událost nechat bez povšimnutí. Vypravil jsem se tedy do Centauri production za tvůrci hry Rock podvraťáků a rozhovor, který vznikl, vám tímto přinášíme.
[b] Ahoj kluci, mohli byste se našim čtenářům nějak představit?[/b]
Jako jména do zápisu? Tak tam napiš Dlouhý, Široký, Krátkozraký a Dredatý...(ha ha...)
[b]Ne vážně, nějaké to jméno bych tam rád napsal...[/b]
Široký: Tak tedy jo. Jan Hloušek (Krátkozraký, hlavní programátor), Jakub Hloušek (Dredatý, skripty), Mirek Papež (Dlouhý, produkce), Karel Matějka (Široký, hlavní grafik)...
[b]No uff... jak jste vlastně přišli na to dělat hru podle českého filmu pro teenagery?[/b]
Dlouhý: Byli jsme osloveni, my sami nějak nemůžeme přijít s nápadem na hru podle filmu, který se ještě nezačal natáčet. V podstatě za to může Idea, která si nás vybrala, protože jsme menší flexibilnější tým. No a Ideu oslovili sami producenti filmu.
[b]Ale s tím, jak hra bude ve finále vypadat – ježdění autem, střílení – s tím za vámi producenti nepřišli, ne?[/b]
Široký: Ne to ne. To bylo tak, že jsme jednu hru dodělali (Žhavé léto 3? pozn. red.) a zrovna v tu chvíli se rozhodovalo, že by se měli podvraťáci dělat, a protože jsme věděli, že v tuhle chvíli game designera žádného neuvolníme, tak jsme dostali úžasnej nápad oslovit guru české scény Jindřicha Rohlíka.
Dlouhý: No a Jindra přišel s hotovým designem, a pak spolupracoval na tom, jak využít náš engine maximálně efektivně – co tam musí být, co vyškrtnout...
[b]A ten váš engine, to je nějaký univerzální engine?[/b]
Krátkozraký: To je ultimátně univerzální CPal3D engine (Centauri production adventure language). Ale já na týhle hře nedělal... (smích okolí)
Široký: Na tom systému a s ním pracujeme 4 roky a pořád jedem dál a dál.
[b]Jak sem se tady díval na hru, tak tam hrdinové trousí hlášky, o kterých nevím, jestli jsou z filmu nebo ne, např. po zabití mafiána „Zaklepej na nebeskou bránu“ a přiznám se, že si nedokážu představit teenagera, který by něco takového řekl...[/b]
Dlouhý: Takže tebe nezaráží ty tuny sprostých věcí? Ale zrovna tohle?
Široký: Tak náhodou jsem se ptal na tohle Jindry Rohlíka a on mi řekl, že ten film a ta hra je o rockerech, a tudíž tam musí být rockerské hlášky...
[b]Jak vůbec probíhal vývoj rocku podvraťáků?[/b]
Dredatý: Někdy v lednu 2006 jsme si sedli nad konceptem a řekli jsme si, že pokud je hra o ježdění autem a střílení, tak něco podobného jako hříčku jsme měli už ve Žhavém létu a stačí ji jen patřičně vylepšit a zdokonalit a někdy v červnu bude hra hotová. Což by bylo dávno před termínem. Nakonec se z toho vyklubala noční můra.
Široký: No docela zdlouhavá. Ten film nebyl natočen v době, kdy se dělala hra. Několikrát se měnil scénář, a to doslova pod rukama. Vyměnil se jeden protagonista, vyměnilo se oblečení, vyměnilo se vlastně úplně všechno a my jsme museli nějak spojit přípravu té hry s tím, jak vlastně bude vypadat film. Při tom jsme film viděli cca měsíc před dokončením hry.
Dlouhý: Normálně projekty musíme plánovat velice přesně. Kdy co přidat do enginu, kdo bude kdy na čem pracovat – no při téhle hře to moc nešlo...
[b]Jak moc je ta hra spojena s příběhem filmu?[/b]
Dredatý: On ten film je nakonec úplně jiný, než byl původní scénář, ale nakonec z toho vyšel i docela vtipný příběh, který je paralelní s filmem.
Široký: No ona je docela sranda, že ta hra původně ani moc příběhová neměla být. Ty filmové střihy tam měly být spíše jako bonusový materiál. A opět se Jindřichovi Rohlíkovi povedl husarský kousek. Poté, co film několikrát zhlédl, dokázal použít filmové sekvence tak, že ta hra vypovídá sice trošku pozměněný, ale konzistentní příběh.
Dredatý: To, co divák nevidí ve filmu, máme ve hře... vlastně ty akční sekvence, na které ve filmu nebyly peníze (ha ha), jsme levněji udělali do počítačové hry.
Dlouhý: No oni nám pořád posílali neustále nové verze scénářů, nakonec je ten film jiný než ten finální scénář...
[b]Než ten první ne?[/b]
Dlouhý: Než ten finální. Ten finální před začátkem natáčení. On režisér Janák pracuje hodně na place. Často něco mění podle toho, jak se mu to líbí. My jsme v určitou dobu uvažovali i o adventuře, ale při těch změnách to prostě nešlo zrealizovat.
[b]Dnes je každý film natáčen se spoustou sponzorů, co product placement?[/b]
Dlouhý: Sponzoři u filmu samozřejmě byli, ale umístění produktů ve hře bylo spíše jen bonusem.
Široký: Mno, jednomu ze sponzorů jsme poslali návrhy, jak to ve hře bude vypadat, ale naneštěstí nám původně poslali nějaká starší loga – potom se jim nelíbilo, že to nekoresponduje s jejich aktuálním logem a nám řekli, ať to dáme pryč. Což byla větší práce než je tam umístit. Nakonec si to ale rozmysleli a nutně to tam chtěli. A zase jsme to tam vraceli...
Dlouhý: Jo, o tom něco vím. Já jsem si na tohle odstraňování postěžoval na nějaké tiskovce. Poté to vyšlo v nějakých novinách a měli jsme rázem práci navíc, to tam přece jen vmáčknout.
[b]Vraťme se k tomu vašemu původnímu plánu, že hra bude hotová v červnu. Jak ta hra v tu dobu vůbec vypadala?[/b]
Dlouhý: Na to by asi nejlépe odpověděli betatesteři. Z jejich pohledu tam od března jezdilo auto a až do září se ve hře nic nezměnilo. Stejné auto tam pořád jen jezdilo.
Dredatý: V tu dobu jsme řešili, jak se to bude ovládat, jak se to bude chovat, hledali jsme technologické cesty, abychom se posunuli dál a aby to co nejlépe vypadalo.
[b]Všiml jsem si ve hře, že jsou tam jakási komba headshot, multikill, co se tam ještě skrývá?[/b]
Široký: Nejen komba, celé prostředí je prakticky rozbitelné, když hráč přejede přes hydrant, urazí ho a stříká z něj voda, pokud porazí lampu, tak po dopadu zajiskří a podobné drobnosti, kvůli kterým byl ten vývoj tak dlouhý.
[b]A jak se vám vlastně líbí ten film?[/b]
Dredatý: Z posledních komerčních českých filmů to podle mě patří k těm lepším, diváci se určitě zasmějí a budou se bavit.
Široký: Jo, mě to taky příjemně překvapilo.
[b]Ta hra je v podstatě arkáda, plánujete konverzi na nějaké konzole?[/b]
Dlouhý: Není to tak jednoduché, většinou potřebuješ, aby to schválil výrobce té které konzole, a to musí dohodnout publisher, což je v našem případě Idea games. O tom zkrátka nerozhodujeme.
[b]Jak dlouho podle vás vydrží průměrnému hráč u vaší hry?[/b]
Dredatý: Když k tomu člověk sedne poprvé, tak bude rozhodně nějakou chvíli trvat, než přijde na to, které kombinace zbraní se vyplatí používat a které zase ne. Některé zbraně jsou silnější, ačkoli tak na první pohled nevypadají.
[b]A kolik je tam tedy zbraní?[/b]
Dredatý: Zbraní do ruky je tam 9 a na přimontování na auto 8, ale na autě můžou být jen dvě zbraně najednou.
Široký: Některé zbraně jsou velmi zajímavé, třeba čtyřpásmový reproduktor nebo vrhač tenisových míčků naplněný radioaktivním odpadem, ale jsou tam taky obrané doplňky na auto. Jsou tam různé varianty aut, které se odemknou po odjetí některých úrovní, i přesto si hráč na tu druhou variantu musí ušetřit. Dokonce při navolení některých zbraní je hráč nucen změnit styl hry...
[b]A ten systém odměn je řešen jak?[/b]
Široký: No hráči prakticky šetří čas. Když si rychle prostřílíš cestu mafiány, tak pak je více času na vylepšování auta v garáži.
[b]Jsou ve hře nějací civilisté?[/b]
Dredatý: Původně se to mělo celé odehrávat za běžného provozu, ale hra by byla nepřehledná, proto jsme je odstranili. Ale přesto je určitá pravděpodobnost, že vyskočí kamelot, kterého by hráč neměl na rozdíl od mafiánů sejmout, protože přijde o body.
[b]Podrobně se hře budeme věnovat v recenzi, teď bude následovat oblíbená otázka - co plány do budoucna?[/b]
Široký: Ještě bychom o ničem nechtěli mluvit...
[b]Ale no tak...[/b]
Široký: No tak dobrá, máme v plánu dva projekty, jeden z nich bude čistokrevná adventura a ten druhý je opravdu v tak rané fázi, že o něm mluvit ještě vůbec nemůžeme.
[b]No dobře. Tak tedy díky za to, že jste si na mě udělali čas, a hodně úspěchů v dalších projektech.[/b]
Detaily
Distributor: 8
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Interview - Soptík »Pokec s Faridem »
Vítěz MČR v LOTR: BFME 2 »
Rozhovor se SkyR) Foxem »
Rozhovor s Václavem Novotným »
Pavel Dobrovský »
Rozhovor s NR.Representem CoD »
Rohovor s Jiřím Resem »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.