RoboHordes - novinky
Baví vás arkády nebo střílečky? Chcete si zahrát hru na enginu Unreal 3? V tom připadě je pro vás tato hra jako kovaná...
Je tomu přesně měsíc, co přoběhla významná konference herních vývojářů nazvaná GDC (Game Developers Conference), na které se stali hvězdou programátoři z Epic Games. Ti oficiálně představili další verzi svého úspěšného enginu, Unreal 3. Svůj um dokázali návštěvníkům stánku společnosti Intel. A proč právě na stánku Intelu? Unreal Engine 3 totiž využívá nové dvou-jádrové procesory s kódovým označením Smithfield. Demo bylo vytvořeno právě na žádost Intelu především kvůli představení jejich nové procesorové technologie už v rámci akce Intel Developers Forum.
První hru běžící na "nejlepším enginu naší doby", [b]RoboHordes[/b], představila neznámá firmička Naked Sky Entertainment. Ti mimochodem měli na vyvinutí hratelného dema velice obtížné podmínky. Na dokončení svého výtvoru měli pouhých osm týdnů, což je opravdu krátká doba. Prý to byla fuška, zvlášť když Naked Sky nedisponují žádnou pořádnou kanceláří. Polovina týmu pracovala na dálku a druhá v provizorním studiu. Ale všechno se stihlo a vývojáři jsou na sebe náležitě pyšní. (Poznámka autora - Naked Sky pracují na zatím neohlášeném projektu RoboLords, další informace by měly byť uvolněny ještě před letošní výstavou E3.)
Obligátní otázka "O co půjde?" musela někdy přijít. Nyní nastal ten správný čas, abychom náležitě uvedli klady zápory hry RoboHordes.
Půjde o klasickou arkádu s velkým důrazem kladeným na fyziku. Jako robot budete mít na první pohled jednoduchý úkol - udolat všechny své nepřátele, dokud nezbydete jen vy. Jenže ty tuny železa valící se na vás ze všech stran dostanou do vínku (bohužel pro vás) kvalitní AI, takže jistojistě nepůjde o procházku růžovým sadem. Při tom všem zmatku se vám může navíc poštěstit chytit i nějaký ten power-up, a dokonce i piano (speciální zbraň, která sešle na vaše nepřátele ničivou zbraň v podobě klavíru :).
V hře nenajdete ani jednu ručne vytvořenou animaci, tvrdí Naked Sky. Plynulost hry je rozdělená mezi fyziku a grafiku (o každou z nich se stará jedno jádro procesoru), přičemž fyzika je simulovaná na konstantních 200fps nezávisle od grafiky, což dodáva hře nevídanou plynost i při nízkém framerate grafiky. Jak by mělo celé tech-demo běžet jen na jednom jádru procesoru, si nepřejte vědět :) Rychlost fyziky se zpomalí na polovinu a nebude tak možno počítat s deformací povrchu.
Soudě podle přiložených screenshotů si můžete položit otázku, proč vlastně potřebuje RoboHordes fyziku UE3, když vypadá vcelku obyčejně. Nenechte se zmást - v pohybu hra získává zcela jinou úroveň, hlavně díky fyzice a dynamickým stínům. Právě fyzikální zákony platí i na hlavní postavu a při rychlých otočkách se naklání ve směru setrvačnosti. To stejné platí i pro zbraně, v rukách budou zcela zjevně těžké a manipulace s nimi bude horší a méně přesná.
O tomto zajímavě vypadajícím projektu jsme obdrželi, potažmo zveřejnili jen tyto výše zmíněné informace. I tak je to pro naše nenasytné krky stále málo...
Detaily
Distributor: 8
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Neznámé
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
They Came From Hollywood »Daemonica - česká akční adventura »
APRIL - Doom 4 »
APRIL - Standa Tycoon »
Spellforce 2: Blend of Perfection »
rFactor »
The Godfather »
Blitzkrieg 2 »
Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.