Rise of Nations: Rise of Legends - preview
Autor: Michael Davidík | 09.04.2006
Homepage: http://www.riseoflegends.com/
Magie nebo technika? na čí straně jste?
že na ničí? že chcete vyhladit obě? pro vás je tady taky místo!
Po veleúspěšné Rise of Nations a datadisku Rise of Nations: Thrones and Patriots se v Big Huge Games rozhodli opustit zaběhaný svět reality a vývojáři se střemhlav vrhli do světa techno/fantasy. Hlavni vývojář Tim Train odůvodnil tohle rozhodnutí jako zdroj volnosti pro vývoj hry. Samozřejmě lidská historie je velice zajímavá a poutavá, no taky je velice omezující. Jistě, můžete udělat vetší exploze a víc jednotek, „no nakonec bude tank porad tankem“. Už u původní hry trpěli vývojáři četnými dilematy,i zda je to nebo ono ještě reálni, proto se rozhodli od zakladu vystavět zcela novy a unikátní svět, diametrálně odlišný od zaběhaného Tolkienovho světa elfu, lidi a trpaslíků.
Hra je zasazená do mýtického světa Aio rozděleného na 3 unikátní kontinenty, které jsou půdou války mezi třemi civilizacemi. První je rasa [b]Alin[/b]ů, rasa mágů a agilních bojovníků, při jejímž vzniku čerpali tvůrcové z arabské mytologie. Dalším, spíše technicky založeným národem, jsou rychle expandující [b]Vinci[/b]. Jejich kultura byla očividně ovplyvněna Da Vinciho myšlenkami(odtud jméno Vinci). O třetí rase [b]Cuotl[/b]ů je známo, že jde o rasu mimozemšťanů (nebo spise mimoaioanů), která dospěla ve vývoji tak daleko, že jejich technologie se jeví ostatním jako magie a sami se vydávají za bohy. Cuotlů je ve skutečnosti jen 8 a každý představuje jiné božstvo (Bůh smrti, Bůh slunce, ...). Zbytek jsou jen jejich uctívači, kteří na jejich počest stavějí pyramidy a chrámy, ne právě nepodobné těm v Mexiku a Jižní Americe.
Dej Single-playeru počíná zradou mezi Vinci, která způsobí občanskou válku. No brzy je do téhle války zapletena rasa Alinů a boj mezi magií Alinů a vynálezmi Vinci začíná. Vy se ocitáte v roli geniálního vynálezce Giacoma na straně Vinci. Než se ale stihnou věci urovnat, ocitají se obě strany v kleštích Cuotlů, proti kterým se musí spojit, zda chtějí přežít.
Zatímco jednotky Alinů jsou spíše levné a hlavně rychlé, bojové stroje z dílen Vinci připomínají umělecké díla a tudíž jsou všechny značně nákladné. Ve vývoji však agilní Alinové nedokážou s Vinci držet krok. Bezkonkurenční pořád zůstávají Cuotlové, kteří disponují ultrasilnými jednotkami a obrannými stavbami, které jsou vsak neskutečně drahé a proto je musíte střežit jak oko v hlavě. Herní trojúhelník se krásně doplňuje a tak můžou klidně Alinové přerušit zásobovací řetěz Cuotlů a tak srazit tyhle polobohy na kolena. Jindy můžou zas vojáci Cuotlů přejít společnou obranou Alinů a Vinci jako nůž máslem.
*reklama*
Od začátku trpěli vývojáři výčitkami svědomí ohledne nedostatečně kvality grafické stránky původní Rise of Nations. Tudíž se rozhodli svou chybu napravit a Rise of Legends oděli do kabátu skvostné grafiky, detailně vykreslující každou budovu i jednotku. Jak řekl sám Train, herní grafika by mela být důkazem tvůrčí sily Big Huge Games.
Změn se také dočkala [b]Conquer the World Campaign[/b] (kampaň o nadvládu nad světem). Jsou slíbeny tuny monster, hrdinů, questů a subquestů, v prostředí, které se fyzicky mění v průběhu hraní. Dobyt svět můžete během dvaceti minut, nebo během několika dni poctivých taktických bitev. Zaleží jen na vás. ;-)
Možná nejznatelnější změna je urychlení herního vývoje. Zdroje jsou nevyčerpatelné a obchodní karavany mají dostatečnou AI nato, aby jste mohli nechat bez dozoru. Můžete říct sbohem pevním 5-10 minutám kdy všichni na multi-playeru jen staví a vyrábějí, aby pak šli do společné bitvy. Hráč by měl být nucen už v první minutě udělat zásadné rozhodnutí: zda expandovat a riskovat zranitelnost obou základen, nebo se pořádně opevnit v domovské základně a podobně. K neustalému boji vás taky vede systém odměn. Za dobiti strategického bodu, nebo narušeni nepřátelské infrastruktury může hráč získat některé z ultimate kouzel, které už průběh hry značně mění. Riskovat expanzi se tudíž stává lákavější, no nebezpečnější. Příkladem kouzla, které získáte za dobití neutrálního města, je “cease fire“(“přestávkový oheň“), který dočasně zastaví všechny boje. Představte si jak nenahraditelné by bylo při obraně velké, no špatně opevněné základny. Možnosti je spousta hráč je nucen neustále dělat rozhodnuti, která můžou být fatální.
Hra také přichází s mnoha drobnůstkami které hráčovi, usnadni život, jako intuitivní ovládáni silné ponášející se na prostředí Windows XP, vetší multi-playerová stabilita, možnost chatu na kanálech i během hry.
Perlička na závěr: Těžit se budou jen 2 suroviny - [b]Energie[/b](zřejmě v chrámech) a [b]Timonium[/b](z četných dolu). A teď hádejte kde se nachází sídlo Big Huge Games. Na předměstí Baltimoru, závanem .... správně ! Timonium! Bylo tak pojmenováno dle mnicha Timona, který byl údajně jeho zakladatelem, no tvůrcům hry přišlo jako ideální jméno pro vymyšlenou surovinu.
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: processor min. 1.4 GHz, 256 MB RAM, 4.5 GB místa na disku, 64 MB video karta
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Doba ledová 2: Obleva »Tomb Raider Legend »
Crashday »
Guild Wars: Factions »
Hellgate: London »
Commandos Strike Force »
Doba ledová 2: Obleva »
Starsky & Hutch »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.