Resistance 3 - Co zatím víme - novinky

Autor: Miloslav Čechal | 27.11.2010
Žánr:  PS3  | Novinky  | Akční
Multiplayer: ANO
Během Gamescomu 2010 Insomniac potvrdil, že pracuje na Resistance 3. Sony CEA a Insomniac byly ohledně detailů docela nesmělí a zatím ukázaly hru pouze tiskovým publikacím. Takže nyní by bylo na jejich základě shrnout, co je známo.


Spoiler: Pamatujete se na desátníka Joea Capelliho z druhého dílu? Drsného chlápka, který vyhrožuje zabitím Nathana Halea (aneb vás) a který to vlastně ke konci i učiní? Za něj budete v tomto dílu hrát. Nathan Hale byl zabit a pak oživen za pomoci vědecké události. Insomniac záměrně představil Capelliho v Resistance spřízněné hře (Projekt Abraham) s alternativní realitou a dále jeho příběh rozvedli právě v Resistance 2 jako základ pro tento díl.


Ačkoliv Joe se trochu změnil, když opustil SRPA (správu zvláštních výzkumných projektů) a stal se "jen dalším člověkem" od konce Resistance 2 (po pravdě to byly 4 roky). Jeho žena, z níž se vyklube  Nathanova nevlastní sestra Susan a jejich syn Jack slouží jako motivace pro děj. Jack onemocní a Joe se Susan se kvůli získání léku prodírají Amerikou jen aby potkali další známou postavu doktora Malikova. Což nás přivádí k dalšímu bodu.

 Předchozí díly Resistance vždycky zobrazovaly Ameriku jako při obléhání, ale Resistance 3 nám ukazuje plně okupovanou, pustou a Chimérou obsazenou Ameriku. Potvrzenými lokacemi jsou Haven, OK, St. Louis, MO a New York.  Toto má význačný efekt na estetiku a design úrovní – spíše než boje s Chimérou v relativně normálně vyhlížejících krajinách, kde se nepřátelé jen zjeví kvůli invazi, se nyní budete muset potýkat s přestřelkami ve více zpustošeném nebo zdecimovaném okolí.


Například- místo toho abyste sestřelovali hybridy Chiméry v dalších mrakodrapech, se můžete octnout v řece obsahující mrtvolu obřího Krakena s přilehlými Leapery (skokany) působící spíše jako běžní požírači mršiny  než jako náhodné nepřátelské výplody. Nebo  tu je jiná sekvence, kde se plížíte kolem agresivní chimérské hlídky uvnitř zbořené restaurace. I zde narazíme na střety s obrovitými nepřáteli. Příkladem budiž obrovitý Goliath nořící se z dříve zmíněné řeky.


Zdrcující okupace vyústí v malé lidské zóny bezpečí. Projdete se jimi a uvidíte lidi se smát, mluvit, a vařit maso z Chimér. Ovšem vývojáři poznamenali, že někdy, kvůli stálé hrozící přítomnosti Chimér, by si hráč neměl nikde připadat v bezpečí. Jsou tu i náznaky, že se někteří lidé uchýlili ke kanibalismu, čímž se škála nepřátel o něco rozšiřuje.

 Co se týče hratelnosti, první velká změna, které si patrně všimnete, je, že kruh se zbraněmi je zpět. Místo toho, abyste byli omezeni na dvě zbraně jako v Resistance 2, Capelli si může pochodovat s celou kolekcí zbraní díky kruhu se zbraněmi z původní hry.

Navrátivšími zbraněmi jsou Bullseye, Auger a Marksman. Ačkoliv aby to ladilo s estetikou utiskovaného lidstva, tak se vývojáři rozhodli, že trochu pozmění jejich vzhled, což znamená, že než aby zbraně působily jako čerstvě vytažené kousky z armádního skladu, tak by měly vypadat více podomácku vyrobené. Jako možný příklad uvádí Gameinformer, že tříštivý granát by měla být jen plechovka s kupou hřebíků přidělaných po obvodu.

 Zatím jediná nová zbraň, která byla zmíněna, je Mutator vypadající jako hadice od benzínového čerpadla s hlavní od brokovnice připevněnou k jednomu konci a plechovkou slizu k druhému. Podle toho, co Mutator dokáže, to zní, že se pánové z Insomniacu rozhodli vrátit se ke ztřeštěným a kreativním zbraním z Ratcheta- stříká to opar, který způsobuje infekční měchýře praskající po celém těle Chimér. Prasklé měchýře navíc roznášejí smrtelný závoj na okolní nepřátele. Alternativní spoušť vypouští mlhovinu spíše na celé skupiny za účelem dezorientace následované snadným zneškodněním.



Ať už je zbraň nová nebo oblíbená klasika, všechny budou ovlivněny novým systémem vylepšování. Hráči získávají body za užívání zbraní a ty body pak utrácí za nové vlastnosti pro svůj arzenál. Jeden zdroj uvádí, že vylepšený Mutator může Chiméry přimět útočit na sebe než se vzájemně vyhodit do vzduchu.



Ohledně multiplayeru Insomniaci moc neukázali, ale potvrdili dvě věci. Pryč jsou kooperativní střety ve stylu World of Warcraft a vysoké počty hráčů. Přístup k tomuto multiplayeru je výběrem věcí, které byly oblíbené jak v prvním, tak druhém díle Resistance.

Jeden z vedlejších účinků tohoto zeštíhlování je, že kooperativní mód nyní zahrnuje záležitost dvou hráčů skrze příběhovou kampaň. Druhý hráč ovládá Johna Harpera a to je vše, co z Insomniacu vypadlo. Zatím nebyly zmínky o konkrétních módech, či upraveném počtu hráčů, ale bylo poznamenáno, že během kampaně pravděpodobně zaslechnete historky a zvěsti o bitvách v jiných částech světa, třeba Chad v Africe, které mohou být podkladem pro některé módy.

 Než Resistance 3 spatří světlo světa, tak ještě nějaká chvíle uplyne, ale jednoznačný přesun tónu hry z „očekávaný blockbuster mimozemské invaze“ na  „zpustošení a zoufalství“ zní docela lákavě, stejně jako ta myšlenka, že vše ve hře slouží jako součást jednoho ultimátního zážitku.


 

Zdroj: 1up.com

Detaily

Platforma: PS3
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: PS3

Chcete vidět další Novinky platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Novinky.