Report z ICGE 2004 - ostatní
Aneb o devítihodinové cestě a méně než polovičním úspěchu.
Je sobota 26. června 2004 a já po neskutečných pěti hodinách opět sedím ve vlaku. Na ICGE (Intel Czech Game Expo) jsem jel se třemi úkoly: 1) napsat report o této akci (ten právě teď čtete) 2) udělat rozhovor s Viktorem „Moonem“ Wanlim (generální ředitel e-sports – shodou náhod jsme se minuli, ale nebojte, rozhovor určitě bude, jen ne dnes) 3) udělat rozhovor s Jiřím Rýdlem (ALTAR Interactive – tato část úkolu se ukázala ihned jako nemožná, protože všichni vystavovatelé odjeli již v pátek).
Do Ostravy jsem dorazil okolo půl dvanácté (to znamená že jsem vstával ve tři čtvrtě na šest) a za nějakou tu čtvrt hodinku se mi už na krku houpala novinářská propustka. Okamžitě jsem složil foťák a dal se do focení. Na tomto místě bych se chtěl omluvit za kvalitu některých fotek, je to způsobeno focením bez blesku, protože hráči v téměř tmavé místností mě po prvním použití blesku zpražili natolik, že jsem napříště raději složitě nastavoval světlost snímků. No konec konců, fotky vidíte sami, a to znamenalo konec první poloviny práce. Nohy mě už sotva nesly, a tak jsem se vydal na oběd do nedaleké hospůdky.
Nasycen a trochu odpočinutý jsem se vrátil, abych získal alespoň nějaké informace. Teď se výborně ukázal Josef Pustka, mezi většinou hráčů známější jako Unrealik, který mi ukázal zákulisí (ne, že by se tam nedalo fotit, ale jaksi nebylo co), kde zrovna nějaký hráč Warcraftu popisoval svou strategii asi dvaceti přihlížejícím na plátně. Když jsme se vraceli mezi hráče okolo stánku CENEGY (tedy stánku, byl to spíš stůl, kde byl výprodej her), jen tak mezi řečí prohodil, že tu měli i deset kousků Warcraftu 3 po 250Kč za kus, ale po 20 (slovy dvaceti) minutách už zbylo jen prázdné místo, vcelku úctyhodný výkon. Poté ale přišlo na řadu něco, za co bych rád Unrealikovi ještě jednou poděkoval, sehnal pro mě všechny prezentace, které bych byl býval viděl v pátek. Škoda, že nic z toho nemám jinde než v hlavě, ale pokud věříte v to že trpělivost růže přináší, tak víte, že jednou to uvidíte i vy, jediné, co prozradím jsou názvy projektů: VISION, UFO: AFTERSHOCK, GOOKA: THE MYSTERY OF JANTARIS, CONAN (všechno screenshoty a artworky), RON LOO, NIBURU a SHADE: WRATH OF ANGELS (trailery, zvláště poslední jmenovaný fakt stál za to). Právě práce na prezentacích může Unrealika mrzet nejvíc, protože je nevidělo tolik lidí, kolik chtěl. „Co se týče lidí, je to jedním slovem fiasko, čekali jsme tak patnáctkrát více lidí. Je to hrozná škoda, protože větší část prezentací byla exkluzivní a některé byly připravovány přímo pro tuto výstavu. Ještě trochu doufáme, že to spraví neděle, ale je to spíš slepá víra,“ říká k návštěvnost ICGE. Jenom připomenu, že bylo očekáváno 15 000 návštěvníků a přišlo jich zatím něco okolo 1000.
Na závěr bych rád pochválil výbornou organizaci. K stále aktivním hráčům (tzn. těm, co ještě nevypadli) se mohli dostat jen organizátoři, V.I.P. a novináři, zbytek ochranka neúprosně vyhazovala, aby měl hráči klid a mohli se plně soustředit na své hraní. Kdo vypadl a ještě si chtěl zahrát, mohl sejít o patro níž a tam se vyřádit dle libosti.
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Silent Hunter 3 »Pokus o překonání rekordu v kontinuálním hraní - den 1 »
Krátká zábava na netu »
Scriptování v CounterStrike #2 »
Deadlands »
Stalingrad »
Chcete být milionářem? »
SPECNAZ: Project Wolf »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.