Red Faction: Armageddon - preview

Autor: Lukáš Slavkovský | 27.04.2011
Žánr:  PS3  | Preview  | Akční
Multiplayer: ANO
Další Red Faction přichází, jaké budou jeho kvality?

Red Faction: Guerilla byla v roce 2009 celkem populární akční hra, která zavedla otevřený svět, destruktivní prostředí a spoustu legrace při online hraní. Dva roky po vydání se schyluje k vydání jeho následovníka a tak nás zajímalo, co nového můžeme od série očekávat.



Vzhledem na nemalou konkurenci v žánru, tvůrci hry se rozhodli Red Faction: Armageddon více přiblížit dnešním herním trendům, při zachování původní identity hry. Příběh by, podle všech dostupných informací, měl navazovat na předešlý díl, jelikož půjde o přímé pokračování. Struktura hry se však změní, tentokrát se přesuneme z otevřeného prostředí do uzamčených lokací, které reprezentují jednotlivé levely. Jinými slovy čekejte více koridorů a méně možností kudy dál. I když by se mohlo zdát, že takový nápad není zcela šťastný, umožňuje to vytvořit více epických momentů a také lepší vizuální zpracování.



To, co zůstalo, jsou zábavné souboje a hlavně, téměř úplně destruktivní prostředí. Není žádny problém rozstřílet stěny, domy, mosty a masivní konstrukce, které se následně hromotně zřítí na zem, co vytváří nejenom pozitivní dojem ze hry, ale teoreticky to může otevřít nové možnosti likvidace protivníků. Zajímavou novinkou je možnost konstrukce, která umožní dotvářet zničené objekty, jako jsou kupříkladu mosty a jiné věci, které vám následně umožní nejenom pokračovat v cestě, ale také vytvářet si stěny, jako součást obranné techniky. Klasickou povinností pokračování akčních stříleček je obohatit arzenál zbraní, který se rozroste o nové kousky i o nové vozy. Kupříkladu magnet gun, který vcucne nepřátele do jakéhosi víru, plasma gun, která dokáže prořezat kov jako máslo, nebo tanky či speciální mechanické obleky, to vše a mnohem více vám bude k službám. Největším přínosem ke každé zbrani však budou upgrady, které přinesou na téměř plně destruktivní bitevní pole, ještě více chaosu.



Malým zklamáním může být absence kompetitivního multiplayeru. Jinými slovy, proti kamarádům si nezahrajete, s kamarády proti AI ovšem ano. Čtyři hráči můžou eliminovat množící se soupeře v aréně s cílem přežít, nebo bránit pevnost proti hordám. Počet úmrtí je limitován, tudíž důraz na kooperaci je k úspěchu nevyhnutný. Hráči se však před smrtí můžou vzájemně léčit, co zmírňuje pocit frustrace. Nedomyšleným faktorem v této fázi vývoje je výzbroj, kterou si nemůžete měnit během hry, ale jenom před začátkem bitvy. Jediným jakž-takž kompetitivním módem je ruin mode, ve kterém se vyčíslí v penězích, jaké škody jste v rámci časového limitu na prostředí napáchali. Vaší úlohou bude nasbírat dostatek bodů na otevření nových levelů, nebo prostě se umístit výše v leaderboards, než všichni ostatní.



Jestli Red Faction Armageddon dokáže překonat Guerilla, je v současnosti těžké soudit a nezbývá nic jiného než počkat jeden měsíc na plnou verzi, ve které se ukáže, jaké další kvality se opravdu ještě do slibného konceptu podařilo zapracovat.

Detaily

Platforma: PS3
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: PC,
PS3,
Xbox 360.

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.