Polda 5 na scénu! - rozhovor - ostatní
Adventurní série Polda ještě neřekla své poslední slovo. Zima Software chystá v pořadí již páté Pankrácovo dobrodružství. Chcete vědět, jak bude vypadat? Čtěte dále, tvůrci ze Zimy Software poskytli Gamespotu exkluzivní rozhovor.
Česká herní scéna se může pochlubit řadou adventurních titulů. Jen jeden z nich se však může pyšnit primátem nejdelší herní série. Tím titulem je u nás velmi populární adventura Polda. Ústřední postava Pankrác se na našich monitorech objevuje víceméně pravidelně již od roku 1998, a díky tomu se stává jakýmsi nestorem adventurních her z našich luhů a hájů. V současné době se usilovně pracuje již na pátém Pankrácově dobrodružství. Nejnovější informace ohledně jeho vývoje poskytli samotní tvůrci ze Zima Software.
[b]Jak dlouho již na novém Poldovi pracujete?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] První návrhy a scénář se začaly připravovat někdy koncem léta. S grafikou to bylo malinko složitější. Delší dobu jsme se rozhodovali, jak přesně bude vypadat. Dá se říct, že se na Poldovi pracuje v plném proudu téměř šest měsíců.
[b]Původně měl Polda skončit jako trilogie, o to větším překvapením bylo vydání čtvrtého dílu. Nyní dokonce díl pátý :-). Čím to, že je Polda pořád v Zimě Software na programu dne?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Polda je něco jako člen rodiny. Jednou za čas sleze z postele, protáhne si šlachy, dlouze zívne a aniž by chtěl, najednou je kolem něj hromada malérů. Naštěstí nepatří k těm, kteří se hned vrátí do postele a dělají, že nic nevidí. Sebere všechno, co se mu vejde do kapes a vrhne se do dalšího dobrodružství. Pankrác je naše srdcová záležitost a proto jdeme s ním a jeho zážitky pak využijeme v novém dílu. To je celá pravda :)
[b]Můžete alespoň nastínit dějové pozadí pátého Pankrácova dobrodružství?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Pro tentokrát Pankrác nečekaně povýšil a stává se agentem organizace P.R.Č.A. Co přesně to znamená, teď nebudeme prozrazovat, ale i tentokrát bude mít co dělat se strojem času. Na rozdíl od předcházejícího dílu nepůjde o šílené hledání cesty zpátky. Děj hry je rozdělen do několika kapitol, které jsou odlišné především prostředím a vlastním menším příběhem.
[b]Poslední díl byl přeci jenom laděn poněkud na vážnější notu. Bude tentokrát příběh návratem k původní humorné detektivce, nebo naopak hodláte přidat ještě více na vážnosti?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Pankrác je a vždy bude humornou postavičkou, která není nejvhodnější pro vážnou adventuru. Neumím si dost dobře představit Poldu s tradičním hlasem L. Soboty, jak řeší vážnou nebo snad hororovou zápletku. Z toho důvodu jsme připravili koncept především humorné adventury. Má to své výhody hlavně v možnostech, připravit pro hráče různé šílené vtipné situace, které se ale nehodí do vážného žánru. Když se podíváte na adventury, které vychází v dnešní době, nebo jsou ohlášené na příští rok, většina z nich není humorně laděná. To byl taky jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli pokračovat v sérii Polda a neriskovat nový projekt vážné adventury.
[b]Pětka v názvu je už docela slušné číslo. Každý z předchozích dílů přinesl vždy odlišnou grafickou podobu. Co chystáte nyní?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Grafice věnujeme zvlášť velkou pozornost a jsem si jist, že se bude nový kabátek líbit víc, než kdy před tím. Polda 5 bude používat technologii podobnou cel-shadingu. Snažíme se tak docílit comicsového vzhledu celé hry.
[b]Přestože byl čtvrtý díl relativně dobře hodnocen, bylo již celkem znát, že hře jako by docházela šťáva a nápady. Plánujete oživit sérii novými nápady, nebo půjde pátý díl ve šlépějích svých předchůdců?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Z jistého pohledu navazujeme na Poldův trend zaplést se do šíleného dobrodružství, ale v první řadě myslíme na zábavnost příběhu, adventurních problémů a jejich řešení.
[b]Zůstane Polda 5 klasickou point-and-click adventurou?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Ano, Polda bude mít stejné, jednoduché ovládání, které bylo použito v předcházejícím díle a na jaké jsou hráči adventur zvyklí i u jiných titulů.
[b]Objeví se ve hře nějaké známé postavy známé již z dřívějška?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Ne, všechny NPC jsou zbrusu nové.
[b]Hodláte do hry zařadit mezihry (obdobně jako třeba ve třetím díle), nebo se bude jednat o čistokrevnou adventuru?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Podle mého názoru je mezihra i v jiných žánrech, nejen v adventurách, vítanou změnou, která zpravidla naruší monotónnost hraní a přispívá ke zvýšení hratelnosti. Z toho důvodu jsme zařadili i několik nenáročných meziher, které se objeví jen na místech, kde jsou logickou součástí příběhu.
[b]Minulý díl byl relativně rozsáhlý. Jak to bude s herní dobou teďka?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Rozsáhlost posledního dílu určitě nepřekročíme. Předpokládáme přibližně stejný čistý čas hraní.
[b]Celá série se řadí ke spíše méně obtížným hrám. Půjde i pátý díl ve stejných šlépějích?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Myslíme si, že hráč nebude mít větší problém vyřešit adventurní problémy a v žádném případě se nesnažíme uměle vytvořit zákys technickým provedením řešení těchto problémů. Našim úkolem je hráče zabavit, ne přinutit ho zešílet nad hledáním několika pixelového předmětu na scéně :)
[b]Sledujete současnou adventurní scénu? Berete si během vývoje Poldy za vzor nějakou jinou adventuru, nebo si jdete vlastní cestou?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Pro inspiraci nemáme žádný přímý vzor, který bychom se snažili napodobit. Polda je sám o sobě velmi speciální skupinou humorných adventur a naší snahou je navázat na to nejlepší ze všech dosavadních dílů.
[b]K přednostem Poldů patřil především dabing. Přesto dnes je již doba trochu jinde a hlasy známých osobností už přeci jenom nejsou samy o sobě zárukou tak velkého hráčského nadšení. Co tedy připravujete pro ucho posluchačovo? Zhostí se dabingu "staří známí", anebo se hráči dočkají změny?[/b]
Dabingu není ještě finálně schválen, ale budeme se držet konceptu z předcházejících dílů a obsadíme podobné osobnosti a komiky. Dabing je jen jedna z důležitých součástí hry, ale nemyslíme si, že kvalitní namluvení zaručí úspěšnost hry.
[b]Jak na tom bude nový Polda s hardwarovými nároky?[/b]
Hardwarové nároky budou podobné jako u Poldy 4. Díky možnostem nastavení si zahrají i majitelé pomalejších počítačů.
[b]Jak daleko jste v současné době s vývojem hry?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Řeknu to takhle: Cílová rovinka již není daleko, ale čeká nás ještě nejeden týden tvrdé práce :)
[b]Co váš pohled na budoucnost adventurního žánru? Myslíte si, že jsou spíše mrtvé, či naopak zažívají v poslední době svou obrodu?[/b]
[b]Jozef Német (scénárista):[/b] Adventury jsou velmi specifický žánr herního průmyslu. Jejich vývoj je mnohem klidnější a pomalejší, než u jiných žánrů, a přesto i v dnešní době nadupaných enginů a skvělých efektů dokáží oslovit nemalou část hráčů. Jsem si jist, že adventury ani zdaleka neřekly své poslední slovo. Klasické adventury jsou mnohem líbeznější nejen v grafice, ale i ve stylu. Jsou klidnější a přece dovedou být silně emotivní. Z tohoto pohledu doufám, že adventurní žánr nezanikne a bude mít i v dalších letech co nabídnout.
[b]Jaké jsou plány do budoucna? Rýsují se třeba nějaké nové nápady pro případný šestý díl? A pracujete v současné době i na jiných projektech?[/b]
Prozatím se dalším pokračováním Poldy nezabýváme. Máme připraveno několik nápadů na novou hru, které jsou v současné době v počátečním stádiu výběru.
[b]Poslední otázka nemůže být jiná :-). Kdy se Polda 5 objeví na pultech obchodů?[/b]
Vydání hry můžete očekávat někdy v polovině tohoto roku.
Díky za váš čas a i za čtenáře Gamespotu přeji mnoho úspěchů nejen s dokončením Poldy, ale také v budoucích projektech.
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
SkyRiders team - Rozhovor »Rozhovor s Radkem Friedrichem »
Rozhovor s Janem Řežábem »
Rozhovor s Janem Herodesem »
Rozhovor s Viktorem Wanlim »
Rozhovor s Marianem Hollerem »
Rozhovor s Ondřejem Drebotou »
Rozhovor s Martinem Pohlem »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.