Peter Jackson´s King Kong - preview

Autor: Michael Davidík | 12.10.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
A zas tu máme tu naši přerostlou opičku. Je sice milá a přítulná, ale ani Zdeněk Srstka by si jí do baráku asi nevzal. Nakročme přesto do jejího světa.
Peter Jackson se za poslední léta stal synonymem pro fenomenální filmařskou práci. A to mu k tomu stačilo "pouze" natočit trilogii Pán prstenů. Ne každý se může takovým kouskem pochlubit, a není tedy žádný velký div, že každý jeho další projekt je sledován s velkým očekáváním. Peter Jackson však všem škarohlídům - kteří na něj stále hleděli zkrs prsty - zatnul svérázně tipec, když před nedávnem oznámil natáčení remaku slavného King Konga. Zraky všek filmových fandů se tak s netrpělivostí upínají na letošní prosinec, kdy snímek spatří první nedočkavý diváci (a to i u nás). Postup herního trhu je neúprosný, a tak ohlášení herního zpracování King Konga se stalo jen otázkou času. Vše uspíšil všemi obletovaný Peter Jackson, který se dokonce sám zasadil o to, aby práce na tomto herním projektu byly svěřeny do rukou Michela Ancela, jehož hry bezmezně obdivuje. Ancela z poslední doby můžete znát především ve spojení se skvělou - i když nedoceněnou - hopsačkou Beyond Good & Evil. Na triku toho má ale daleko více. Za vše hovoří pod jeho rukama stvořený Rayman. [b]Originalita není banalita[/b] Příběh nás samozřejmě zavede do podobných končin jako tomu bude ve filmovém vzoru. Výjimkou však nebudou ani příběhové odchylky a zvraty, bez nichž by to prostě nemuselo být úplně ono. Zajímavou variantou je zařazení dvou hratelných charakterů. Prvním se stane Jack Driscoll, člověk, kterého spolu se svými druhy budete provádět džunglí nepodobnou té z Jurského parku a na jehož příběh budete nahlížet z pohledu klasické first person akce. Druhým hratelným chrakterem se stale statný veleop, samotný Kong. Na jeho příběh se ale budeme dívat hezky z povzdálí, a tak jeho putování bude spíše než Doom připomínat Tomb Raidera, i když místo vnadné Lary budete ovládát "vnadného" chlupáče. Právě na skloubení obou variant jsme opravdu zvědavi, protože ne vždy se podobné pokusy projeví pozitivně. Zejména pasáž, kdy budete ovládat statného opa, bude vzledem k jeho proporcím a ovládání značně náročná na vyvážení. Snad to ale vyjde a my se nakonec dočkáme závěrečného outra s úsměvem na rtech. [b]Jack a Kong v akci...[/b] Dnešní škatulkování her je značně zavádející věcí. Ostatně, když se skoro každá druhá hra pyšní označením akční adventura, nikoho to už nevyyvede z míry. King Kong i zde snad přinese trochu něco nového. Vše tkví právě ve dvou rozdílných charakterech. Jack se svou skupinou (ostatní členy nebude možné ovládat) se proti veleještěrům nebude moci jen tak lehce postavit (na bazooku zapomeňte), a tak budete volit optrný postup, kdy většinu času budete spíše na útěku před všemi těmi nehezky "zubatými" monstry. S holýma rukama ale také do boje nepůjdete. Ohánět se budeme nejprve kopím (často i zápalným), později ale uzmete i nějakou tu palnou zbraň. *reklama* Zato ruce King Konga, to bude zcela jiná káva. Zbrojní arzenál sice vlastnit nebude, ale jeho paže nám vše vynahradí. Budeme tak světky nelítostných zápolení, kdy náš chlupáč bude svými pěstmi nemilosrdně bušit do všech monster. Dočkáme se i mnoha záludných komb, které mohou všechny ty velociraptory a T-rexe pěkně pocuchat. Ale nejen bojem živ je člověk a King Kong zvlášť. Často se tak setkáme s pasážemi, kdy si hra za Konga nic nezadá s kdejakou plošinovkou. Skákání po plošinách a liánách budou jeho denním chlebem. [b]A co ta technika?[/b] Dnešní svět si však nežádá jen dobrý námět a pár škvělých nápadů. Vše musí být ještě pěkně zabaleno do slušivého kabátku. Už k tomu ale nestačí jen dobrý design a pár polygonů na víc. Chce to něco extra, o čem by se mohlo mluvit ještě další dlouhá léta. I na této froňtě nenechává Michel Ancel se svým týmem nic náhodě. Základem pro hru se sice stal engine z jejich předešlého projektu Beyond Good & Evil, ale na výsledku byste to jistě nepoznali. Engine byl překopán a výsledkem - zdá se - bude pořádný grafický nářez. Pravou atmosféru bude dotvářet i temnější nádech lokací, které budou prošpikovány mnoha naskriptovanými událostmi. Nejlépe vše prezentuje již několik vydaných videí. V jednom z nich se po vaší družině sápou hnedle dvě nepěkně velká stvoření a vy (spíše Jack) se jim snažíte bleskurychle uniknout po řece. Snažíte se sice okolí zapalovat zápalným kopím, ale vaše snahy se zdají být marné. Až v poslední možné chvíli se objeví spása v podobě samotného King Kinga, který se z nenadání objevuje na scéně a obě nepěkné potvůrky pacifikuje s lechkostí sobě vlastní. Doufejme jen, že takových scén nebude přehršel. Snadno bychom tak mohli dočkat nepěkných skvrn na našem pozadí. Už z této malé ukázky je více než jasné, že v oblasti atmosféry a technického zracování se bát ničeho nemusíme. Ostatně i první reakce z Games Convention, kde se hra představovala v hratelné ukázce, hovoří o dobře odvedené práci. Největší obavy tak panují ohledně vyváženosti obou hratelných postav a zvědavi jsme taktéž na to, jak se autoři poperou se samotnou filmovou licencí, která je může přeci jen trochu svazovat. *25* *26* *27* [b]A dál?[/b] Vy ještě stále nemáte dost? No dobrá, ale velké věci ode mne už nečekejte. Peter Jackson´s King Kong - tak zní celý oficiální název - je připravován pro všechny možné i nemožné platformy (všetně kapesních konzolí), což sice vzbuzuje mírné obavy, ale snad se s tím v Ubisoftu poperou na jedničku. V našich končinách se hra bude distribuovat pod hlavičkou Cenegy a přislíbena je i česká lokalizace. Na závěr už jen doplním datum vydání, které bylo stanoveno na konec llistopadu. Snad se konečně dočkáme pořádne gamesy podle filmové předlohy. King Kong k tomu má všechny předpoklady.

Detaily

Distributor: 1
Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.