Ninja Blade - recenze

Autor: Pavel Kovalančík | 07.12.2009
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Ninjové, super technika a mutanti? Ano, je to možné. V Ninja Blade.

Pokud znáte hack ´n´ slash akce Ninja Gaiden, God of War eventuelně Devil May Cry, vcelku si dokážete představit, o co v Ninja Blade of FromSoftware jde. Kdo se chce odreagovat a dá třicet evropských babek, může si na svůj disk skrze STEAM stáhnout Ninja Blade a nandat to mutantím kreaturám.

Ninja Blade


Máme před sebou velmi svižnou akční hru, tak se na ni vrhněme. Hrajete za postavu nejlepšího člena speciálního ninjovského komanda, které je cvičeno v boji proti mutantům. Na světě se totiž objevil nepřítel, který je sice malý, ale rád napadá hostitele a přetváří je k obrazu svému. Jsou to tzv. ALFA červi a jak jsem zmínil, umí nadělat velkou paseku. Nakazí svou kořist, která předává nákazu dále a epidemie, nebo spíš pandemie, je na světě. Jako hlavní hrdina jste něco extra. Váš otec, ninjovský mistr a váš učitel, se ukáže být také něčím speciálním a o překvapení není nouze. Dočkáte se tak několika pěkných příběhových zvratů.

Ninja Blade


Vašimi nepřáteli budou tedy nakažení. Narazíte na obyčejné zombie-like mutanty nízké úrovně a jejich zničení vám vážné problémy dělat nebude. Porcovat je budete jako máslo. Hlavní náplní vaší činnosti bude likvidace bossů, kterých má hra přehršel. Jejich velikost vás velmi často zarazí a ohromí. Sice se nedostaví takový hype effect z Painkillera nebo Devil May Cry, či God of War, ale budete jistě příjemně překvapeni. Samozřejmě na každého platí určitá taktika a podle zvolené obtížnosti i tolerance hry vůči vaším chybám je jiná.

Ninja Blade


K likvidaci vám slouží trojice mečů. Základní katana, která začne být zajímavá až v pozdější fázi hry jako zabiják bossů. Účinný dokáže být obouruční těžký meč. Zde se mi nejvíce osvědčil výskok s následným udeřením do země kvůli slušnému rádiu a relativní bezpečnosti. Po největší část hry jsem si oblíbil duální meče, které jsou extrémně rychlé, mrštné, s velkým dosahem a připomínají mi jednu zbraň z God of War. Jsou slabší, ale rychlost a dosah tyto mínusy bohatě vynahradí. Dále přicházejí na řadu vrhací hvězdice v trojím podání. Větrné dokáží uhasit plameny, které vám budou bránit v cestě za vítězstvím, elektrické na okamžik ochromí nepřátele a jsou hotovým požehnáním v boji s některými bossy a plamenné umí nadělat také pěknou paseku a zničit některé překážky. Tím výčet zbraní končí. Není toho moc, ale každou zbraň můžete upgradovat za červené orby, které získáváte ve svém putování za záchranou metropole. K dispozici je několik úrovní (u mečů pět a u hvězdic čtyři) a každá vám přinese lepší účinek a nové údery. Zní to krásně, ale uvidíte, že si s každou zbraní najdete jeden, maximálně dva údery, které budete neustále využívat. Pokud ne, budete sice vypadat stylově, ale také častěji umírat. Občas využijete i odrážení projektilů, pokud sekáte duálem. Eventuelně využijete "ninja vizi", kdy se obrazovka zbarví do červena a vše je na krátkou chvíli zpomalené. Zde bych viděl onen zásadní rozdíl oproti dřívějším titulům. Tady  hraje roli přesná taktika a jen opakování jednoho tlačítka vám nepomůže. Nejpodobněji je na tom God of War. U toho jsem cítil podobný pocit.

Ninja Blade



Zní to jako nuda... Pár úderů, mutanti, ninjové... Divil jsem se, ale hra vás nenechává vydechnout. Působí totiž jako rychlý akční film s parádním střihem. Při dorážce nepřátel máte možnost speciálního úderu, pokud správně a velmi rychle zmáčknete následně se objevující tlačítka. Pokud se to podaří, užijete si krásně zpracovanou krvavou lázeň a skvěle animované pohyby. Problémem je, že časová tolerance je opravdu velmi přísná a v drtivé většině se mi to nepovedlo. Na stejném principu funguje i dorážení bossů. Při zničení jejich sloupce života (hrozný překlad, vím) máte chvilku, kdy se k nim můžete přiblížit a sekvence náhodně se objevujících tlačítek opět začíná. Neotálejte dlouho nebo se energie bosse obnoví. Toto může být velmi frustrující, ale týká se to zejména závěrečného bosse, u kterého je to malinko komplikovanější. Je to podobné hře Spiderman 3, pokud si pamatujete. Naštěstí vaše neúspěchy nejsou tak přísně posuzované a pokud se vám něco nepodaří později, loadujete třeba od poloviny sekvence. Pro speciální "talenty" existuje dokonce možnost  vypnout čas tohoto prvku a hra vám počítá každý stisk, i ten špatný či pomalý, za úspěšný. Doslovně je to ve hře nazváno: Foolproof - blbuvzdorné.:-) Mačkat tlačítka samozřejmě můžete a vaši reakci uvidíte zhodnocenou i na konci dohrané mise. Nutno dodat, že tyhle chvilky jsou to, co dělají Ninja Blade zábavným a nenudným titulem. Uvítal bych možná možnost více alternativ, podobně jako v perfektní adventuře Fahrenheit.

Ninja Blade


Ve vašem dobrodružství také sbíráte skryté předměty, které odemknou nové obleky a nebo dokonce i finální úrovně zbraní... Podobné myšlenky jsou vždy dobrým a vítaným nápadem na prodloužení hratelnosti titulu.


Graficky je hra zpracována poměrně dobře. Přímočaré lokace sice neohromí svou volností, ale to se ani u hry takového zaměření neočekává. Velmi se mi líbily animace a design všech postav. Motion capturing byl jistě využíván hojně a dobře. Bossovské sekvence jsou ohromující a je to prostě hlavní deviza hry. Snad jen příliš nepotěší malý počet nepřátel, v podstatě tak pořád bojujete s těmi samými. Toto vám ale naštěstí vynahrazují oni bossové. Hra běhala na mé sestavě (q6600@2,4GHZ, 8GB RAM, HD 4870 - 1920x1080) na plné pecky, ale zahrají si ji jistě i majitelé mnohem, mnohem starších sestav.


Umělá inteligence zde téměř není a co není v hlavě, je v počtu. Obtížností jsou tedy čísla a velké poškození, pokud vás někdo trefí, a to tady není problém.

Ninja Blade


Audio stránka je rozhodně povedená. Hudba je akční, rychlejší, ale také jsou zde okamžiky, kdy se máte chuť uvolnit a odpočinout. Pak si zapnete hru, jste v menu, a relaxujete v křeslu. Pro zajímavost, jedním ze skladatelů je i Norihiko Hibino, který se podílel na hudbě k legendám jako Metal Gear Solid či Zone of Enders. Dabing je průměrný. Není v žádném případě spektakulární, ale není zpackaný. Negativní pocity ve vás tak nezanechá.


Hra komunikuje s ovladačem k Xbox360, na kterém jsem hru hrál a je to prima volba. Tlačítka byla využita všechna a občas budete mít zmatek, jaké kombinace používat, ale to se změní s nalezením oblíbených úderů.


V podstatě až mírně podprůměrný koncept, je využit skvěle. Filmový dojem je zde opravdu vyveden k dokonalosti díky vašemu zasahování a i když se u této hry nedá zábava srovnávat třeba s tou v sérií Devil May Cry, i ten by se mohl něco málo naučit od Ninja Blade. Celkově se jedná o povedenou hru. Jen vám doporučuji počkat na snížení ceny. 30 € za tento titul je poměrně dost. Podotýkám jen, že hra je k dispozici i jako verze pro XBox360, pokud nevlastníte PC.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: OS: Windows® XP/Vista
CPU: Pentium® 4 3,2 GHz, Athlon® 64
RAM: 1 GB RAM
Grafická karta: 3D 256 MB VRAM,GeFo

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.