MySims - recenze

Autor: Luděk Vostřel | 10.01.2009
Žánr:  PC  | Recenze  | Simulátory
Multiplayer: ANO
Roztomilá hra vytvořená dle vzoru The Sims pro konzole od Nintenda se dostala na PC. A jak si stojí tahle roztomilost?

Po oznámení MySims veřejnosti tehdy ještě pro Nintendo Wii a DS všichni říkali, že to je hra jen pro děti a Japonce. Kdo by se těmto slovům také divil, v prvních screenshotech i traileru jsme viděli barevný svět, plný malých pajduláků zálevajících záhony, rybařících nebo jen poflakujících se po malé vesničce. Postupem času jsme se o hře z dílen EA dozvěděli více. Tím nejdůležitějším v této hře bude stavění, podáno nám to bylo tak, že budete pomáhat ostatním spoluobčanům zvelebovat jejich příbytky, aby byli všichni spokojeni. A po pořádné reklamní kampani se hra mohla vydat mezi samotné hráče. Nevím jak hráče, ale recenzenty moc neoslovila a známky okolo 60% budiž toho důkazem. Jeden by si pomyslel, že hra s takovýmto hodnocením se asi nedočká konverze na PC. Jenomže, to jsem se zmýlil v odhadu. The Sims 3 ještě nevyšlo a tak proč při čekání na něj nevyplnit díru nějakým jiným titulem podobného rázu. A která jiná hra by se sem hodila více, než Nintendové My Sims ?

Jak název vypovídá, hra se především hodně inspirovala u svého velkého dospělého bratra The Sims. Veleúspěšná série i díky spoustě přídavků a datadisků do dnešní doby vydělala a vydělává pro pány z EA velké peníze a oni jsou na ní díky tomu také právem pyšní. A tak proč při období sucha před TS 3 nevytřískat peníze z menších hráčů a zároveň je připravit na příchod třetího velikána? Je to chytré a logické, tudíž proč toho nevyužít. Zkonvertovat již existující hru není nic těžkého, navíc jejich hry vydělávají peníze i přes nízkou kvalitu samotné hry, tudíž se nebylo vlastně čeho obávat. Nyní už máme ale hru před sebou a nastává čas na hodnocení. Jak se povedla konverze? Je hra lepší než na Nintendech nebo naopak? Jak asi obstojí u hráčů a recenzentů?

Hovořit o kvalitě konverze není zrovna otázka pro mě, původní verzi hry ani na jedné platformě jsem nehrál a tudíž nemám s čím srovnávat. Jisté je samozřejmě to, že hra si s sebou nese jeden velký znak Nintenda - grafické zpracování MySims. Wiičko není konzolí stavěnou na grafické megasmažby s nároky odpovídajícími dinosauru - masožroutovi. Tahle mašinka je specifická svým ovládáním, kterým se nikdo jiný pochlubit nemůže a hry vycházející pro něj jsou tvořeny s ohledem na nevysoký grafický výkon. Díky tomu vzniká jedinečná směsice velmi barevných a především kreslených her. Přesně jako v našem případě MySims. Jenže proč se kvůli grafickému zpracování hry zlobit? Vždyť je to hra primárně určená dětem a ty si rozhodně nestěžují. A i mě se po hraní všech těch next genů líbilo to vyrušení ze stereotypu v podobě extáze barev a podivných velikostních poměrů. No ovšem, co nejdůležitějšího je na hře? Přeci to, jak se hraje. S grafickou stránkou jsem tedy vcelku spokojen a teď už rovnou k pocitu z hraní.

MySims

Ačkoliv MySims je velkou měrou srovnáváno s The Sims, jsou to dost odlišné hry, pravdou ale zůstává, že princip hrát za Simíka, pochodovat s ním a něco dělat, ten zůstává pořád stejný. Dále už se ale oba tituly rozcházejí. Zatímco v TS, které je nám asi všem velmi dobře známo, pro Vás bylo úkolem učinit svého Sima šťastným tím, že jste plnili jeho základní potřeby jako je sociální spokojenost, práce a kariérní růst, hlad, žízeň nebo třeba hygiena. Tady jste po vytvoření svého panáčka vhozeni do příběhu. Jako stavitel a specialista na esence přijždíte do téměř zapomenutého města, které po odchodu jeho stavitele a esencialisty skoro všichni opustili. Zbyla tu už jen starostka a pár obyvatel. Vaším úkolem je nyní po příjezdu postavit si svůj dům a dílnu a plněním přání ostatních se snažíte, podle přání starostky, vrátit městu jeho bývalou slávu a lesk. Začínáte skromně, první úkoly jsou prkotiny, jako například vyrobit řečnický pult nebo květinový stolek. Jenomže poté už začíná tvrdá práce. Pro nově příchozí musíte stavět domy, jež podle svých přání využívají a jež Vy z velké části i vybavujete, jako v případě italského kuchaře Gina, jež by si rád otevřel svoji pizzerii. Do které mimochodem potřebuje také pec. Za každý splněný úkol pak dostanete od jeho zadavatele odměnu a to v podobě nějakého nového stavebního plánu, dle vkusu jeho původního majitele. Dle stavebních plánů si pak můžete postavit nábytek ve své dílně  a vyzdobit s ním svůj dům, který je pak směsicí několika odlišných stylů. Samotné stavění několika domů a sestavování předmětů by nikoho samo o sobě moc nebavilo. A právě proto tu jsou esence.

MySims

Esence jsou většinou výslovným přáním Vašich zákazníků a jedná se o to, že pokud chcete určenému výtvoru dodat šmrnc a udělat ho nějak výjimečným oproti ostatním Vašim výrobkům, esencemi daný předmět pomalujete. Ať už jde o vymalování zdi ve starostčině kanceláři nebo lak na židli či stůl. Esencí je ve hře spousta a některé se objevují až časem. Pro začátek tu je třeba esence červeného a zeleného jablka, trnu, květu či mrtvého dřeva z pokáceného stromu. Další esence získáte hledáním pokladu. Zpočátku jen na místě mezi městskou zahradou a vlakovou zástávkou. Později při dosahování levelů a zpřístupňování nových oblastí objevujete nové a nové a mnohdy opravdu velmi roztodivné esence. Jako problém mi přijde, že jsem měl hru během chvíle dohranou a nezabralo to ani jediné odpoledne. Jako ještě horší ale vidím fakt, že se mi ani moc do hraní nechtělo. Když jsem hru zapínal podruhé, uvažoval jsem zda spustit MySims, abych ho mohl zrecenzovat, nebo snad si zahrát FIFU či NHL 09, které jsem kvůli střevní chřipce dlouho nehrál. Ovšem jakmile jsem se do toho trochu dostal, už bylo hotovo a hra mě chytla, jen občas mě štvala kamera, která možná kvůli konverzi takto haprovala.


Ve výsledku, ač jsem udělil pouze 60ku, není My Sims špatnou hrou, na vyšší  hodnocení ale nemá parametry. Ať už kvalitnější obsah, delší herní čas nebo věkové určení hry. Známku trochu sráží také chyby, jako již zmiňovaná kamera atd. Pro děti, okolo věku začínajícího školní docházku, to bude bezesporu super hra, pro mě průměrná, ale nedotažená hra s velkým potenciálem, ovšem na naprosto jiných platformách.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: Procesor 1.5 GHz a 2.4 pro Vistu, OS XP SP2 nebi Vista SP1, Paměť 256 MB pro XP, 512 MB pro Vistu, Grafická karta 64 MB, 3 GB mí

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.