Midgard - novinky

Autor: Michael Davidík | 30.10.2007
Žánr:  PC  | Novinky
S Midgardem jsme měli tu čest se seznámit již před nějakým tím měsícem. Od té doby sice na povrch mnoho informací neprosáklo, ale přece jenom se nám podařilo zjistit něco nových detailů. Zatím bohužel nejsou k dispozici žádné screenshoty přímo ze hry a tak se budeme muset spokojit jen s několika artworky. Avšak za grafiku se Funcom vůbec nemusí stydět, pokud tedy alespoň z poloviny splní to co slibuje. Za prvé je to fungl nový engine optimalizovaný na grafické karty třídy GeForce 3 s plným využitím bump mappingu (který měla už sice trochu postarší, ale stále kvalitní Matrox G400, osobní poznámka pro jistého Thacka:-)), částicových efektů pro počasí a podobně. Největší příslib tkví v co nejrealističtějším zachycení moře, respektive dynamického zpracování vody, kterou budete čeřit přídí svých lodí. Realisticky bude zpracován lom světla o vodní hladinu, takže když se budete dívat do moře kolmo, uvidíte témeř na dno (podle hloubky a počasí) a když bude úhel vašeho pohledu a hladiny příliš malý, vše se bude nádherně zrcadlit. Ostatně na moři a blízko ní se má odehrávat velká část hry a tak je nějaká ta pastva pro oči nutná. Jméno Midgard pochází ze severského pojmenování světa živých, kam je hra z převážné části zasazena, avšak v případě smrti navštívíte i Valhallu. Tam bude třeba si tvrdě vybujovat své postavení a až pak vám bude dovoleno vrátit se do Midgardu. Jedinci s dobrým vstahem ke svému bohovy se budou moci vrátit okamžitě. S bohy je spojena další zásadní věc s to ta, že každý týden bude týdmen jiného boha a ti, kteří uctívají právě toho, jehož týden právě nastal, dostanou speciální bonusy ke svým skillům. Systém nakupování vybavení bude podobný kterékoliv jiné RPG hře s tím rozdílem, že v obchodech nenarazíte na jediný NPC charakter. Funcom si velice zakládá na vytvoření funkčního sociálního modelu, kdy si všechny potřebné služby budou obstarávat sami hráči. Můlžete se tak stát horníkem nebo dřevorubcem, avšak v tomto případě pozor, protože pokud váš cech vyrube nadměrné množství dřeva, přiženou se medvědi, coby strážci lesa a s výpravou za dřevem je ámen. Autorem příběhu je sám Ragnar Tornquist, scénárista The Longest Journey, takže v tomto ohledu je na co se těšit. Michael Stern

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.