MadWorld - preview
I proto jakmile člověk spatří obrázky z připravované akční hry Madworld, musí jednoznačně zpozornět nebo snad i zajásat. Ostatně už je to pěkně dlouho, co jsme tu měli podobně zajímavě stylizovanou hru a to ať už po stránce grafické, tak i obsahové. Dost ale bylo úvodních řečí, pojďme se raději na samotný Madworld podívat trochu z blízka. Jak jsme se již zmínili, první co na nás dýchne při pohledu na okolní obrázky, je zajímavá stylizace celé hry. V první řadě se jedná o zajímavou komikovou atmosféru, která nás obklopí v každém svém detailu. Ostatně, právě grafické ztvárnění Madworldu bude jasným tahákem této hry. Sami autoři z Platinum Games (mimochodem bývalí členové Clover Studio, kteří stáli za podobně neotřelým dílkem Okami) se netají vydatnou inspirací komiksovými dílky poslední doby. Asi nejvíce nám styl Madworldu připomene stylizaci filmu Sin City. Stejně jako ve zmiňovaném filmu budou totiž hrát prim jen tři barvy – černá, bílá a červená. Černobílá stylizace hry dýchá ponurou atmosférou, která bude narušena pouze červenou „záplavou“ v případě vydatně krvavých soubojů. Právě zde můžeme cítit největší podobnost s Rodziguezovým snímkem, který se stal opravdu vydatnou a ostatně ani nezapíranou inspirací. Jen doufejme, že nebude této stylizace využíváno trochu samoúčelně, a že samotné ztvárnění často krvavých soubojů nezakryje všechny ostatní dispozice hry.
Již jsme si zvykli, že u podobně laděných her nebývá dějová linka zrovna tím, na co by se autoři nějak zvláště ohlíželi. Ani zde tomu pravděpodobně nebude jinak, a i když nás autoři prozatím neseznámili se všemi okolnosti příběhu, dalo by se říci, že se bude jednat spíše o takové malé „béčko“. Náš hrdina Jack bude totiž vydán napospas nelítostné reality show, kde hlavním a vlastně i jediným úkolem bude přežít. Na první pohled nám to celé trochu připomíná starší snímek Running Man, a tak jsme sami zvědavi, jak se k takovému tématu postaví samotní autoři. Na druhou stranu pokud autoři zůstanou věrni komiksovému ladění příběhu a samotný děj bude vyprávěn v podobném stylu mohli bychom se dočkat určitě zajímavého počinu.
Když už autoři slibují pořádnou reality show, tak tedy se vším všudy. O pravou a hutnou atmosféru se tak postará stylový komentář, který by měl jednotlivé sekvence hry provázet. Tím se dostáváme k druhému pilíři této hry a tím je sarkasmus a černý humor. Po taháku v podobě temného grafického zpracování bude právě černý humor dalším špalíčkem do již tak prazvláštního mixu. Hlášek se tak od našeho hrdiny jistě dočkáme v míře vrchovaté a když k tomu připočteme již zmíněný komentář, jistě bude o zábavu postaráno. Jen doufejme, že to autoři zas příliš nepřeženou a nedočkáme se tak prvoplánovitých a hloupých hlášek, které na nás poslední dobou vykukují z každé druhé rádoby zajímavé hry. Nechť jen žije klasická komiksová atmosféra a humor.
Konečně se dostáváme k tomu stežejnímu, tedy náplni samotné hry. Jak již bylo řečeno, prakticky jediným úkolem našeho avatara bude přežít, a to vlastně jakýmkoli způsobem. Budeme tak využívat místního terénu, budov, harampádí a samozřejmě i různých zbraní. Zapomenout ale hned můžete na pistolky a jiné střelné zbraně, ty jsou pro sušinky. My zde využijeme mnohem sofistikovanější nástroje. Ostatně posuďte sami. Taková dopravní značka může sloužit jako velice dobrá věc pro zastřižení něčího „číra“. Podobně se pak můžete popasovat s motorovou pilou, kdejakým „klacíkem“ a ani ostny na tom plotě od vedle nebude problém využít. Možností tak bude opravdu celá řada a autoři slibují, že právě zde bude skvět hlavní doména Madworldu. Doufejme jen, že opravdu bude možné smysluplně využívat většinu věcí, které se nám dostanou do ruky, a že i ta pneumatika, kterou je možné zachytit na jednom z dostupných videí bude sloužit té pravé věci.
Z čeho máme naopak trochu obavy, to je ovládání. Ovládání pohybem je fajn, ale musí se využít opravdu precizně a přívětivě. Ostatně již nejedna hra, určená na Wii, pohřbila své šance na úspěch právě díky naprosto příšernému ovládacímu systému. Autoři i v této oblasti ale slibují, že se budou snažit o maximální rozmanitost, ale zároveň uživatelskou přístupnost. Nevíme sice, jak přesně chtějí dosáhnout preciznosti při dopravních značek na nebohé nepřátele, ale naštěstí to ani nějak zvláště nemusíme v současné době zjišťovat. Autoři nám jistě v prací čas ukážou, jak na to.
Pokud se na celou hru podíváme trochu z nadhledu, musíme uznat, že pokud by všechno vyšlo, tak jak si všichni přejeme, mohlo by se jednat o jeden z hitů letošního jara. Autoři toho slibují opravdu mnoho a my jim jen držíme všechny palce. Kdo jiný by se ostatně měl pokusit o tak zajímavě stylizované dílko než autoři famózního Okami. Snad se jim podaří navázat na tento úspěšný projekt tak, jak si ostatně zaslouží. Bohužel ve mně osobně stále přetrvávají mírné pochybnosti o životaschopnosti celého projektu. Jistě, bude to mít zajímavý styl, grafiku, hlášky, zbraně a mnoho dalšího, ale bude to celé fungovat? Na to si v současné době netroufám odpovědět a pádnou odpověď nám mohou dát pouze autoři, až nám v průběhu letošního jara Madworld naservírují. Jedno vím ale jistě, určitě si na Madworld velice rád počkám, ať už dopadne jakkoli.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Deadly Creatures »Littlest Pet Shop »
Monopoly »
Tiger Wood PGA Tour 09 All-Play »
MySims Kingdom »
Need for Speed Undercover »
Chcete vidět další Preview platformy Wii? Přejděte na stránku Wii Preview.