Lord Of The Rings Online: Shadows Of Angmar - novinky

Autor: Michael Davidík | 27.08.2005
Žánr:  PC  | Novinky  | RPG
Dobrý den, dáte si kafíčko? Nebo radějí MMORPG ze světa Pána prstenů?
Online RPG hry pro velké množství hráčů zažívají v současnosti rozkvět. Ono se není co divit, vždyť rychlé připojení už dávno není výsadou pouze Japonců a poté, co byla otevřena Pandořina skříňka hraní BEZ měsíčních poplatků (viz Guild Wars), se dá očekávat pokráčování boomu posledních let. Aby hned na začátku nedošlo k mýlce, za LOTRO se měsíční poplatek sice platit bude, výměnou za to byste však měli dostat parádní koktejl nefalšované fantasy zábavy. Nebo ne? Jistě se mnou budete souhlasit, že po uvedení trilogie Pána prstenů do kin se z čehokoliv, co kdy jen náhodou prošlo kolem J.R.R. Tolkiena, stal výnosný obchodní artikl. Ne snad že by to předtím bylo úplně jiné, ale ten správný švih tomu dodal skutečně až film. Proto jsou také všechny figurky, diáře, kalendáře, umělohmotné mečíky a bůhvíco ještě opatřeny alespoň jednou fotkou filmového Froda či Aragorna, navrch logem společnosti Warner Bros. a pořádným nášupem značek (tm) a (c). Jenže hoši z Turbine Inc. se rozhodli ušetřit na právech k filmové tematice, místo toho se spokojili s "pouhým" využitím Tolkienova světa. Ve hře tak jistě budete procházet po povědomých místech, ovšem na Viggo Mortensena, křenícího se na vás zpod kápě kdesi v knajpě u Skákavého poníka, můžete rovnou zapomenout. Naštěstí pro LOTRO je trh se známými tvářemi a hudbou již vcelku nasycen, a tak se dá tento "prohřešek" v klidu odpustit. Narozdíl od prvních, vcelku rozporuplných informací, je dnes již jisté, že v LOTRO budete moci hrát pouze za stranu dobra. Díky tomu také autoři předesílají, že na PvP (hráč vs hráč) souboje si můžeme rovnou nechat zajít chuť - místo toho se soustředíme na příběh, který by měl být velmi pestrý a rozhodně by se nemělo jednat o pouhé prachsprosté kopírování postupu slavného Společenstva. Přestože autoři nezavrhují systém, kdy si hráči žijí ve světě podle sebe, příběh nabízejí jako pevnou linku, o kterou se bude moci zmatený hráč vždy nakonec opřít. Své dobrodružství budete moci absolvovat v roli trpaslíka, elfa, hobita či obyčejného člověka, pevně daný bude i výběr povolání. Kromě absence PvP se tak dá usuzovat, že k dispozici bude klasický rozsah všech oblíbených MMORPG vychytávek, včetně budování si vlastního domu a jeho zařizování nábytkem. To, čím by měl LOTRO překonat své starší kolegy, by měla být hutná a strhující atmosféra. Na svých stránkách tvůrci uveřejnili postup vzniku newbie sekce, hra by tak měla mít kvalitní "dojezd", kdy si ráno v autobuse cestou do školy po propařené noci řeknete "No jasně!" Lidé jsou si vědomi své vlastní smrtelnosti, proto jednají v zájmu zachování rodu, elfové však budou mít ke svému konání řadu jiných pohnutek atd. Zkrátka, ty doby, kdy se game-designér posilnil panákem vodky, na velký papír náhodně naznačil dvacet bodů, ty obtáhl a prohlásil: "Hle, to je mapa herního světa!" jsou nenávratně pryč. K oné atmosféře by také měla přispět dokonalá a detailní grafika. Autoři se totiž považují za velké znalce Tolkienova díla, a proto by měla mít Athelas dlouhé lístky a hobití menšina v Hůrce bude bydlet v norách kdesi na kopci. Vůbec každé prostředí ve hře bude velmi typické, a přestože jste ve Středozemi nikdy nebyli, okamžitě bezpečně poznáte Kraj, mohutné elfské lesy či podzemní město trpaslíků. Nároky na hardware by nemusely být nikterak krvavé, oficiální informace prozatím koketují s 1GHz procesorem a adekvátní grafickou kartou coby minimem. Přestože se zatím LOTRO jeví jako vcelku ambiciózní projekt, zatím mi poněkud chybí něco, co by jej výrazněji odlišilo od ostatní MMORPG. Samo téma nestačí, ostatně, Pán prstenů začíná být ve hrách skoro tak otřelý jako druhá světová válka. Ale času mají vývojáři ještě dost, a tak můžeme věřit, že mají ještě nějaký trumf v rukávě. Uvidíme v roce 2006.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.