Lord of the Rings: Conquest - preview
Na pole multiplayerové akce již brzy vstoupí nový hráč z dílen Pandemicu. Všichni fanoušci jej netrpělivě očekávají a redaktoři sepisují jedno preview za druhým. Bude ale nakonec o co stát ? Uvidíme...
Když byl před zhruba půl rokem oficiálně oznámen Lord of the Rings: Conquest, nejedno hráčské srdce zajásalo radostí. Od té doby všichni napjatě doufají, že konečně přijde pořádná hra z prostředí Pána Prstenů. Z počátku bylo trošku, ehm zarážející, že hra bude primárně multiplayerovou akcí, ovšem hned první gameplay videa ukázali, že obavy nejsou na místě. Za celou hrou navíc stojí zkušení lidé Pandemicu (Star Wars: Battlefront). Z výše uvedených informací by se mohlo zdát, že LOTR: Conquest je jen multiplayerovou akcí. Ovšem není tomu tak. Hra bude obsahovat i singlplayer kampaně. A to rovnou dvě. Jak už jistě mnozí z vás uhodli, jednu kampaň si střihnete za dobro a jednu za zlo. V singlplayeru se dočkáme také silného příběhu, který nám příjemně doplní události z filmů. Nesmí chybět ani vícero zakončení, jak už je to poslední dobou zvykem. Kromě lokací známých z filmů a knih nás čekají i zcela nové, doposud neprozkoumané kouty Středozemě.
Náplně misí budou většinou stejné. Nesmíme zapomenout, že se jedná o akční hru typu Star Wars: Battlefront, takže povětšinou budete muset porazit ty a ty nepřátele, častokrát v daném časovém limitu. Za splnění některých misí si pak v kampani odemknete možnost hrát za některého z hlavních hrdinů. U Společenstva je to například Aragorn a u Mordoru třeba Saruman. Hra za hrdiny se však nebude příliš lišit od hry za obyčejné postavy. Hrdinové mají jen nějakou tu speciální schopnost. Co se týče nepřátel, ti zde budou zastoupeni snad vším, co jsme měli možnost vidět na filmovém plátně. Zatím co v první kampani za dobro vám budou dělat nepřátele především skřeti, trollové a všelijaká jiná havěť, v kampani za Mordor budete naopak bojovat proti vojákům Rohan, Gondoru a také samotnému společenstvu. Nutno také dodat, že celou hru vidíte z pohledu třetí osoby, což je určitě více než dobrá volba.
I přesto, že vypadá singleplayer velmi zajímavě, hlavní důraz bude, stejně jako u jiných her tohoto typu, kladen na multiplayer. A stejně jako u jiných her, i zde si budete moci vybrat povolání. V první řadě je neohrožený válečník s brutálním damagem a obouručákem na zádech. Druhou možnou volbou je nenápadný zvěd. Ten využívá zejména svých zákeřných útoků do zad, maskování a různých sabotáží. Dále si svou roli střihne obratný střelec, jehož primární zbraní je samozřejmě luk, ale celkem slušně umí zacházet i se zbraněmi nablízko, především s dýkou. A jako poslední nás svými kouzli pohltí mocný mág, jehož blesky a hrátky s ohněm nadělají nepřátelům pěkné potíže. Svou postavu si sice vyberete před začátkem každé hry, avšak měnit ji můžete kdykoliv v průběhu hraní. Mezi herní módy budou patřit Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Hero Deathmatch a Conquest. První tři jmenované zná jistě každý a poslední dva si trochu popíšeme. Hero Deathmatch, jak už název napovídá, bude v podstatě klasický Deathmatch, jen místo obyčejných postav budou hráči hrát za známé hrdiny. Conquest je znám například z Battlefieldu. Jedná se o obsazování kontrolních bodů za účelem snižování protivníkových lístků. Jediným zklamáním, co se týče multiplayeru, je počet hráčů. Co si budeme nalhávat, maximální počet 16 je celkem ubohý. Snad si to autoři také uvědomí a trošku zvednou laťku.
Ke všem multiplayerovým akcím neodmyslitelně patří i bojové prostředky. Stejně jako Battlefield má své džípy a tanky, tak i LOTR: Conquest má své dopravní prostředky. Mapy budou především v singlplayeru velmi rozsáhlé, tudíž vám nějaký ten kůň určitě přijde vhod. Mimo zmiňované koně se na poli pozemních jednotek objeví i entové či trollové. Trošku zamrzí, že se nebudeme moci prolétnout ve vzduchu, ale alespoň si budeme moci přivolat vzdušnou podporu, která nadělá v řadách nepřátel slušnou paseku.Jelikož už jsou k dispozici i gameplay videa, můžeme si trošku zhodnotit i grafiku. Ta vypadá opravdu pěkně a kouzelně, přesně tak jak se hodí na hru s tolkienovským námětem. Přitom se na bitevním poli může sejít až 150 detailně propracovaných jednotek.
Nutno dodat, že pohyby postav působí také velmi kvalitně a vidět Aragorna, jak obratně se ohání svým obouručákem je skutečná pastva pro oči. K tomu si ještě přidejte slušný model zničení a vše dokreslující, detailní pozadí. Podtrženo a sečteno, po grafické stránce zatím vypadá nový LOTR opravdu nádherně. A to bych málem zapomněl na perfektní hudební stránku, povětšinou melodie převzaté z filmu, která perfektně ladí s děním na obrazovce.Soubojový systém je kapitola sama pro sebe. Ať už jde o obrovskou škálu šikovných pohybů nebo o vizuální stránku souboje, vše působí naprosto výborně. Podle všeho je i umělá inteligence vašich spolubojovníků zase o něco lepší než tomu bylo například u Battlefrontu. Bitevní pole defacto funguje i bez vás, vidíte, že lučištníci zaměřují a pálí na své cíle, válečníci se bijí jako o život ( no, vlastně jim jde o život ), vše prostě funguje tak jak má i bez vašeho zásahu. Díky tomu nevypadá okolí jen jako nějaká ubohá kulisa, ale máte díky němu pocit, že se účastníte opravdové, velkolepé bitvy na život a na smrt.
Lord of the Rings: Conquest bude přinejmenším zajímavým titulem, který může na někoho působit jako pouhý SW: Battlefront ze světa Pána Prstenů, avšak jeho hratelnost a propracovanost singlplayeru jej snad vynesou o třídu víš. Zatím nezbývá než čekat. Hra by měla vyjít začátkem příštího roku a to na PC, PS3 a Xbox 360.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Tom Clancys H.A.W.X. »Mafia 2 »
Arma 2 »
Wolfenstein »
StarCraft 2 »
The Sims 3 »
Prince of Persia »
Empire: Total War »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.