Chytrému napověz, hloupého sežehni dračím dechem
Autor: Michael Davidík | 09.09.2007
Velmi kritické recenze společně s bodově nízkým hodnocením nové exklusivity pro PS3, Lair, vyvolaly pobouření jistě v nejednom hráči. Obzvláště v těch, kteří hru hráli, či alespoň mají mírně nadprůměrný přehled o dění na herní scéně. Názory jsou různé. Jedni říkájí, že se Lair stal obětí sprosté anti-SONY kampaně (zdravím Micro$oft), druzí smutně konstatují, že mladá hráčská generace je většinovou, tudíž se zde dá hovořit o "házení perel sviňím".
Vzhledem k mým současným, velice kladným zkušenostem s hraním Lair vám mohu s klidným srdcem sdělit, že pravdu mají oba dva pomyslné tábory. Zkrátka jedno s druhým. Je sice pravdou, že Lair není typickou mainstream hrou (což je jedině dobře), a to nejen kvůli defaultnímu ovládání pomocí naklánění po všech 3 osách sixaxisem, ale hodnocení 4.9/10 (IGN) dokázalo rozčílit i mne. Od takovéto hry bych čekal hodnocení minimálně 7/10 (a to by byl autor ještě hodně kritický).
Lidé ze SONY si řekli, že toto nenechají jen tak plavat, však také Lair patří k top 5 hrám pro jejich konzoli, alespoň co se tohoto roku týče. Tedy všem prestižním webům poslali tzv. pomocníka pro recenzenty, jak správně ovládat hru. Bude zajímavé sledovat, jak se k tomu recenzenti postaví, zda poupraví své recenze, či dají špatnou známku i samotnému "manuálu pro blbečky". Dle fotky na stránkách IGN, přiložené ke článku o tomto manuálu, se ke všemu staví spíše nevkusně sarkasticky. Oheň na vás, pánové.
*1*
Na závěr bych si dovolil krátkou citaci: "...Peníze, peníze hýbou světem. Přidej se a pak kulometem smíš určovat právo..."