Chování postav ve STALKERovi

Autor: Michael Davidík | 13.02.2005
GSC Game World odhalili několik zajímavých informací o revoluční AI, která bude zastoupena v jejich chystaném trháku S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Tchernobyl. Pohodlně se usaďte, začínáme... Autoři měli zpočátku problémy se simulací reálného života v Zóně, skriptování nepřicházelo v úvahu. Tak tedy museli použit "univerzálního schématu popisujícího prostředí, okolnosti a chování všech tvorů". Ať každý Stalker, nebo zvířena se čas od času potřebují najíst a odpočinout si. Ve hře se setkáme s tvory, kteří se vydali na lov nebo jen tak "očumují" své teritorium. K tomu se váže další zajímavost, chování tvorů a NPC postav je rozděleno na 3 stupně - přátelské, neutrální a nepřátelské. Při posledním stupni, tedy nepřátelské povaze, začíná AI brát v úvahu pozici nepřátele, počet nepřátel, vzdálenost a jejich palebnou sílu. Po vyhodnocení těchto okolností se může bytost rozhodnoru, zda srabácky uteče, zavolá si posily nebo opětuje palbu. *1* *2* *3* PS: Rozhodně se máme na co těšit, i přestože byla hra jako již po několikáté odložena. Netruchleme, Duke Nukem: Forever se snad nebude opakovat... *4* *5* *6* Zdroj: Sector.sk