Halo 3 - preview

Autor: Michal Synek | 25.04.2007
Žánr:  XBOX  | Preview  | Adventury
Nejočekávanejší killer titul se začíná blížit. Posuďte sami, jak to s ním nyní vypadá.
30. září roku 2003 vyšla jedna z nadějných FPS té doby od společnosti Microsoft na počítače a z velké části ovlivnila směr, jakým by se měly vydat všechny kvalitní tituly tohoto velmi oblíbeného žánru. Studio LINK(http://www.bungie.net/;Bungie Software) stojící i za konverzí jedničky na první X-BOX, pokračování mimo jiné jak na PC, tak na next-gen X-Box 360 v multiplayerové podobě si hned po jakémkoli uvedení na trh vysloužilo od hráčů, kritiků a ostatních vývojářů dostatečný respekt na to, aby obrovská korporace Microsoft definitivně rozhodla o tom, že bude nový díl. Avšak ne nějaké obyčejné pokračování, ale něco, co by mohlo opět změnit směr videoher, dát mu jasnou cestu, kterou se mají budoucí nadějné tituly alespoň trochu ubírat. Bohužel vydání Halo 3 je stále v nedohlednu díky stále neprozkoumanému potenciálu jediné konzole, na níž se tento produkt dělá, takže i PCčkáři mají holt smůlu. Naštěstí jsou již dávno vypuštěny oficiální trailery, jejichž shlédnutí můžete učinit vyťukáním adresy Gamespotu nebo IGN, kde vše uvidíte na vlastní oči. Já vám nyní přiblížím momentální podobu hry, vylíčím některé základní důležité informace, včetně konečného data příchodu na jednotlivé světové trhy. [b]První dojem dělá divy[/b] Tím, čím chtějí zkušení vývojáři škodovat lidi, je naprosto stejné jako u například Gears of War – přenádherným grafickým zpracováním. Již na přiložených obrázcích je jasně vidět, do jaké míry sahá výkonnost X-Boxu 360, protože takhle detailně vymodelované postavy, jednotlivá prostředí, v němž se hráč bude pohybovat, ale třeba i vozidla, ještě nikdy do současné doby nedosáhly tak velkolepého ztvárnění, jako je tomu v Halo 3. První oficiální trailer sem tam nepatrně naznačuje, že zcela nově vytvořený engine není vůbec k zahození. Ba naopak – je natolik hýčkaný, opečovávaný, aby jedním tvrdým úderem rozdrtil i ty, na nichž jsou postaveny další očekávané pecky, kterými je také UT 2007. Každopádně tento trailer nic nepřinesl o hratelnosti, tudíž jsem se podíval na druhý filmeček a po shlédnutí mi málem vypadly obě bulvy z důlků. Tak parádní upoutávka se totiž jen tak nevidí, působí na úplném začátku jako dost stereotypní, ale poté vše dostane nečekaný spád i rychlost. Hned v úvodu vidíte dvě zcela malé děti ležet v hluboké trávě, koukají se na nádhernou oblohu a povídají si ohledně jiného života tam ve vzdáleném vesmíru, diskutují nad tím, zda-li opravdu existuje život na jiných planetách. Náhle to přijde rychleji než blesk z tmavého nebe! Obrazovka zabírá hrdinovu helmu položenou v trávě za doprovodu zvuku ohlašující přílet raket z oblohy. Nyní je vše viděno z pohledu hlavního hrdiny celé série Halo, na okamžik se dívá na ruce, na nichž už má nasazené rukavice, zmateně vstává a bere si helmu. Kamera se oddaluje, aby mohlo být viděno kompletní bojové pole, které se mezitím přeměnilo na pustinu, na zem kolem tvrdě dopadají desítky bomb, jež při nárazu okamžitě explodují. Hrdina pohledem zabírá volně ležící zbraň kousek od něj, bere ji, následně pokládá na záda, upřeně pár sekund pozoruje obří vesmírnou loď a hází před sebe věc, vypadající jako granát, jenž se po dopadu na zem proměňuje na štít. Ten ho spolehlivě ochraňuje před raketami, rychle se rozebíhá k okraji pevniny a dopadá do hloučku nepřátel. Bohužel tím trailer končí, dále následuje pouze logo a hláška: „Hra ještě není hotová.“ Teď již víte, proč si mě tak spot získal. Pokud stále nemáte dost, určitě se zaměřte i na, tuším, dva dostupné sedmiminutové rozhovory s předními grafiky i ostatními. Bohužel je nutné dobře ovládat anglický jazyk a jestli ne, nevadí – oba rozhovory jsou často prokládány ukázkami dokonce přímo ze hry, takže si alespoň můžete vychutnat neokoukané záběry, na sto procent stojí za to přetrpět nudné, komerční kecy o celkovém vývoji. [b]Pěšky je to nuda![/b] V dnešní době se opravdu žádná pořádná FPS neobejde bez spousty dopravních prostředků, poněvadž mapy jsou tak ohromné, že by se chození po svých stávalo nejtěžší i zároveň nejvíce nudnou záležitostí. Vzpomeňme si na Half-Life 2, Far Cry anebo třeba zcela první díl Halo – ani v jedné z těchto mega her současnosti jsem si nikdy nedokázal představit ani jednou nepoužívat jakýkoli přístupný dopravní prostředek, dokonce jejich využití mi přišlo jako samozřejmost, protože když potřebuji nějaké nudné místo prostě v blesku prolétnout, pokaždé sahám právě po nich. Zde rozhodně nebudou chybět žádná známá auta, vznášedla (ještě stále si je pamatuji z části Halo 1 v ledové oblasti) apod., kromě nich ovšem přibude oficiálně zveřejněná bugina, která už je dostupná na novinkových obrázcích amerického Gamespotu. Model vypadá naprosto fantasticky díky zkušeným grafikům z Bungie Software, v jednu chvíli vám bugina může připadat úplně realistická. [b]Chcípni ty mimozemskej parchante[/b] Z dostupných videí je jasné, kam až zašla hratelnost – opět na vyšší úroveň než tomu bylo u předchůdců. Znám hráče, kteří začali stahovat jedničku, jakmile Microsoft blíže představil „killer titul“ pro next-gen. Bohužel po dvaceti minutách to vypnuli, následně vymazali ze svého hard disku s tím, že větší pitomost ani do rukou nemohli dostat. Osobně považuji hratelnost za naprosto vynikající až do tří čtvrtin, kdy už ani není co od hry očekávat. Je mi jasné, co vývojáři musí ještě zlepšit, aby třetí díl nedopadl jako obrovská většina pokračování od EA – nastavovaná kaše s jemně zvednutým rozlišením/detaily. Pokud vše dopadne tak, jak je stále slibováno ze strany vydavatele, máme se skutečně těšit na non stop hratelnost, která bude postupně zvedána, aby hráč nevyhodil nechutně velké peníze za stereotypní záležitost bez kousku šťávy. Z prozatimního úsudku sázím na druhou možnost, tedy vysokou kvalitu zpracování. [b]Ráj na zemi[/b] Ke konci mého článku bych se rád zmínil o prostředí, které vypadá také fantasticky. Obrovské, rozlehlé a do detailu vyhotovené. Ať už se jedná o obyčejné stromy, porosty, půdu pod nohami, skalnatou zeminu atd. je pocit v propracovanosti celých kilometrů čtverečních horizontu silně, možná až nechutně kladný. Po třeba Far Cry (Stalkera jsem raději vynechal) mi nebylo z herní scény poskytnuto tolik, co očekávám. Tedy do teď. Určitě se podívejte na přiložené obrázky, avšak nyní dbejte jen a pouze na celkové prostředí, které, jak sami potom uznáte, je do doby oficiálního stanovení data pro Crisis to úplně nejlepší, jakou pro X-BOX 360 mohlo být vůbec vytvořeno. Přes tu celou nádheru stále není jasné, zda-li bude nějaká ta interaktivita, když jsme na ni z PC již navyknutí. Zde je stále cítit mnoho neznámého, Microsoft tají každou píď, aby se totálně nedostalo ven do okolí. [b]Haló, chci už Halo[/b] Poměrně vyčerpávající preview na hru roku 2007/2008 máme úspěšně za sebou. Máte málo? Jestli ano, mohli jste na vlastní kůži vklouznout do světové beta verze Hala 3 po častém multiplayerovém hraní dvojky. Pro ostatní budou muset stačit videa, rozhovory a články, jež najdete na všech světových serverech. Jinak v porovnání s USA máme ve vydání více jak tříměsíční náskok – 30. září by dle dostupných zpráv u nás má vpadnout na trh. Například ve vzdálené Austrálii dokonce ani není znám, takže je vidět, že mocný Microsoft na rozdíl od SONY chápe, kde se dobré výdělky také dostanou. Třetí díl bude obsahovat online zábavu v 16 lidech, což není rozhodně málo. Za pár měsíců uvidíme, do jaké míry se splnily sliby, jenž jsme po celou tu dobu dostávali.

Detaily

Distributor: 8
Platforma: XBOX
Doporučená konfigurace: žádné

Chcete vidět další Preview platformy XBOX? Přejděte na stránku XBOX Preview.