Great Battles of World War II: Stalingrad - preview

Autor: Michael Davidík | 01.12.2005
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Další RTS z 2. světové války, která mapuje známé i méně známé okanžiky. Jak si vedlo její demo?
Co nevidět se mají milovníci RTS z 2. světové války těšit na další přírůstek do sbírky toho žánru. DTF Games mají hotovou a připravenou hru k prodeji s názvem Great Battles of Wolrd War II : Stalingrad. Stalingrad (nebudu stále dokola psát ten dlouhý název) je další hrou, která se snaží pro Vás zdokumentovat známé i méně známe okamžiky 2. světové války. Konkrétně se jedná o období mezi červencem 1942 a lednem 1943. Ano máte pravdu, taková hra už tu byla, Blitzkrieg. Stalingrad je vytvořen na starším enginu právě této známé hry. A v následujícím článku se dozvíte, zda to není kopie právě již zmiňovaného Blitzkriegu. V plné hře na Vás čeká přes 36 misí, které jsou rozděleny do dvou kampaní. Jako vzorný velitel si svým počínáním můžete odemknout dalších 7 tajných misí. Potkáte se (jako snad klasicky) s německou armádou a armádou Sovětského svazu. Více národů účastňujících se této války bohužel nepotkáte. Ale nebudeme se bavit o plné hře, stále ještě není v prodeji. Tento článek je o dojmech z hraní dema, a jelikož jsem milovníkem RTS Blitzkrieg, bude se jednat i o srovnání těchto her. Po spuštění dema se na Vás začne valit úvodní video, které je sestříhané z autentických okamžiků 2. světové války. Vypadá pěkně, jen mi tam nesedí hudební doprovod. Ale budiž, nehraji přece Blitzkrieg. Po skončení si v menu vyberete za jakou stranu se pustíte do bojů v demu. Již zmiňované jsou jen dvě strany, německá a Sovětská armáda. Za Němce máte za úkol zneškodnit velitele, protitankovou baterii a obsadit nepřátelské stanoviště. Určitě si řeknete, hračka. Ale ouha. Pokud zvolíte stejný postup jako v prvním díle Blitzkriegu a jaho datadiscích, narazíte na nečekanou složitost. Tato osvědčená strategie Vám bohužel moc nepomůže a nezbývá Vám nic jiného než vymyslet novou a účinnou taktiku. Za Sověty dostanete za úkol bránit právě Stalingrad. Úkoly jsou jasné, ubránit Stalingrad před nájezdy Německých tanků, dobýt nepřátelskou základnu a strategický bod, odkud proudí Němcům posily. Tyto úkoly by měl zvládnout skoro každý, jenže boj ve městě je právě ve hře Stalingrad zrádný. Budovy obsazené německými vojáky jsou ideální pasti na Vaší pěchotu i tanky. Tímto jsem Vás seznámil s obsahem dema. *reklama* Každého určitě budou zajímat jednotky, se kterými se setkáte na bitevním poli. Jelikož se jedná o rekonstrukce bitev, nemáte možnost si vyrábět jednotky nebo jinak doplňovat stavy. Tudíž jste odkázáni jen na ty jednotky, které jsou Vám přiděleny. Nových jednotek v demu moc nepotkáte, jen za Rudou armádu se seznámíte se zásobovacími traktory a opravárenským vozem. Jinak jsou všechny již známé z Blitzkriegu. Vlastnosti se moc neliší, jen několika detaily. Sniper už není velemocná zbraň, nýbrž jen klasickou jednotkou, se kterou si tolik nepomůžete jako Blitzkriegu. Největším překvapením pro mě bylo doplňování a oprava svých jednotek. Zdály se Vám pomalé opravy v Blitzkriegu? Pokud ano, budete zděšeni pomalostí ve Stalingradu. Dlouhé minuty čekat na opravu nebo doplnění munice začne po chvíli být hodně nudné. Bohužel více nových přírůstků nedostanete, takže se potkáte se známými typy tanků, minometčíků, pěšáků, raketometů a letectva. Letectvo máte k dispozici v demu za sovětskou stranu. Grafické provedení je díky enginu Blitzkriegu ve 2D. Nic nového pod slunce, ale vykreslení budov je opět perfektní. Asi největším zklamáním pro mě byl hudební doprovod. V Blitzkriegu byla tato část hry velmi povedená, ale ve Stalingradu spíše hudba vadí. Rockový styl hudby se do RTS z 2. světové války pravdu nehodí a po chvilce ji úplně vypnete. A hratelnost? Staré dobré zvyky musíte zapomenout a vymyslet něco nového. Demo je velice složité za německou armádu. Když se probojujete až do závěrečného útoku na sovětské stanoviště, přijede velmi opancéřovaný sovětský tank a během mžiku zničí Vaše veškeré zbylé tanky pár ranami. Ani zakopání tanků nijak neúčinkuje a rychlost zakopání je tak obrovská, že než se zakopou, máte z nich jen šrot. Autoři mohli trochu více přidat na takových detailech a nechat jim rychlejší spád. Ve finálním hodnocení právě tyto „drobnosti“ můžou způsobit hru zbytečně složitou a jen s velkým odhodláním hratelnou. Více v demu nedostanete, takže nezbývá jen doufat v opravu těchto nedostatků, jinak bude hra ztráta Vašeho času.

Detaily

Distributor: 8
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: nejsou upřesněny

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.