Gran Turismo 4 - Prologue - recenze
Autor: Michael Davidík | 13.10.2004
Pro ty, kteří jsou už celý nesví z čekání na Gran Turismo 4, připravilo SCEE Prologue s podpisem Kazunori Yamauchiho na obale a bonusovým DVD Making of GT4
Myslíte si, že utratit 1300 Kč za pouhou část hry je moc? Ani ne, vezměte si jen tu drzost dát na trh něco, co není plná hra (ačkoliv se to tak tváří), shareware, ani demo a chtít za to peníze, nejblíže o má asi k sharewaru, nebo zredukované betaverzi. Ale tvůrci Gran Turisma si to přeci jen mohou dovolit, a proč taky ne, když GT 3 se drží na špici závodních her už více jak dva roky. A není lepší možnost jak nalákat hráče, než obligátní jedinou tratí a maximálně pěti auty.
V Prologue jsem auta nepočítal a pět tratí se zdá jako málo, ale díky school mode to tak vůbec není. Kdo z vás hrál GT3, měl by tento mode znát, je to totiž upravené licence centre. Na začátku vám příjemný ženský hlas prozradí co a jak, na vás už je potom jen jezdit, dokud neuděláte čas, hodný medaile. Jiný než psychický rozdíl mezi medailemi jsem zatím nenašel, ale ještě to párkrát určitě vyzkouším. Ať už je, či není, za každou medaili vyfasujete nové auto do Arcade modu, bude to přesně to, který jste jeli daný test. Arcade mode snad ani vysvětlovat nemusím, jen upřesním že do hry přibyly dva druhy pneumatik a dokonce se tu objevují nějací moderní pomocníci v řízení.
Na původní grafice (GT3 byla pro PS2první) se toho dalo vylepšit po málu a jestli se dá Prologu věřit, tvůrci si dali tu práci a odstranili i ty nejmenší chybičky. Zvlášť intro tudíž nemá daleko k realitě. Ono když na každé auto použijete okolo 50 000 (!) polygonů, ani neočekáváte jiný výsledek. Tohle se ale vědělo už dávno. Jenže ve hře jsou drobná překvápka, která potěší jak oko tak mysl. Třeba když se před vámi ve 280 km/h vynoří hlava a blýskne do vás foťákem. Je fakt, že jsem měl, při rallye úsecích, o ty chudáky docela strach, když mi přebíhali přes prostředek trati. Další hezká vychytávka diváku je, že když jste u nich moc na těsno poodstoupí, abyste je nezajeli.
Vypadá to jako doopravdy a tomu dopomáhá i zvuk aut, který vznikl samplováním zvuků nahraných z těchto aut za různých okolností. Takže Honda Civic Type R zní ve 2000 otáčkách za minut jinak než třeba Mercedes SL 55 AMG. Pro realističnost mluví i fakt, že jsme včera četl v, podle mnohých, nejlepším automobilovém týdeníku u nás (Autocar, ale to jen na okraj), že se v něm všechna auta chovají přesně jako ta opravdová. K autům se ale váže již tradiční problém )dá-li se o tom tak mluvit), GT4 je japonská hra, čili některá auta v ní obsažená, se v Evropě vyskytují pouze ve Velké Británii (když dobře), nebo pod jiným názvem. Dva příklady za všechny, Subaru Legacy Spec. B na starém kontinentu nenajdete a Nissan Fairlady Z se u nás prodává jako Nissan 350Z.
Když to tu teď tak dopisuji, začínám litovat, že na krabici není nápis „does not represent the quality of final product“ jako u dem. Zajímalo by mě totiž, co by se na GT4 dalo ještě vylepšit. Ale rozhodně nelituji jejího nákupu. Nedávno kolega Maciážek napsal, že Burnout 3 je nejlepší automobilovou hrou dneška. Jediné co mu na to mohu odpovědět je: „těš se na GT4, protože jestli bude dobrá jako Prologue, nemá B3 šanci“.On by to Prologue zvládl sám, ale třicet testů máte hotovo do dvou dnů určitě a pak už jsou to jen závody. Ale bezchybné závody.
Detaily
Platforma: PS2
Doporučená konfigurace: -
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Resident Evil: Outbreak »Burnout 3: Takedown »
Headhunter: Redemption »
Nové desky »
Syphon Filter: Omega Strain »
Grand Theft Auto: San Andreas »
Pán Prstenů: Návrat Krále »
Summoner 2 »
Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.