Gothic III - novinky

Autor: Michael Davidík | 12.08.2005
Žánr:  PC  | Novinky  | RPG
Další pokračování úspěšné fantasy RPG série je na obzoru. Řítí se k nám s plným rancem nových inovací. Zažijeme milé překvapení, či zklamání?
Gothic 3 začíná tam kde skončil předchozí díl, tedy plavbou z Khorinisu do pevninského království Myrtana. Nejdříve ale musí najít lidská města, jež nebyla srovnána se zemí pevnou rukou hrubiánských orků. Lidé totiž trpí jejich nadvládou a útočištěm posledních rebelů jsou temné lesy a hory. V normálních RPG by tento fakt mohl naznačovat, že strávíte příštích padesát hodin zabíjením a zachraňováním, ale v G3 dostanete hned několikrát na vybranou. Chcete pomoci lidem, či budete raději bojovat po boku nemilosrdných orků? Pokud by vás nic z toho nebavilo, tak také prostě můžete stát v pozadí, nic nepodnikat a nechat tak plynout události nasměrované základním směrem. Je to jen na vás a díky nelineárnosti hry se bude příběh vyvíjet pouze podle vašich slov a skutků. Vaše počáteční volba vás ale bude provázet celým dějem, který nakonec skončí jedním ze tří možných zakončení. Buď se z vás stane hrdý a čestný král, jenž zachranil lidstvo, také třeba budete zlostichtivým bohem orků, nebo nebudete na žádné bojující straně, a tak se z vás stane jenom prostý cizinec návštevník. Autoři také uvádějí, že na konci hry se vydáte ven do pouště a že by to tak mohl potažmo být začátek pro další pokračování, tedy Gothic 4. Ovšem nepředbíhejme. Svět Gothicu 3 se bude honosit skutečnými charaktery reálného světa. Např. v noci nebudete moci nakupovat, protože obchodníci v tuto dobu již mají večerku. Vaše reputace bude mít smysluplnou účast na vývoj herní světa. AI postavy se tedy dozví, jaký čin jste udělali, a pokud byste od nich požadovali pomoc či pouze chtěli nakupovat, pak by vám nemuseli vyhovět. Tím se G3 od ostatních RPG značně liší - snaží se využít prvků skutečného světa, a není tedy slepý a hluchý vůči detailům, o nichž by si jiná RPG mohla nechat pouze zdát. Také navštěvování měst bude nyní zajímavější. Pokud např. nastane situace, kdy se budete potřebovat dostat do města, které vlastní orkové, pak to nemusí jít jako po másle. *reklama* Jestliže totiž pomáháte či jste někdy pomáhali lidem, pak čekejte od orků tvrdý a krvavý odpor a vaše cesta do onoho města bude tak o něco složitější. Tento problém vyřešíte buď bojem, či zakusíte stealth postup a do městečka se vplížíte. Ale nebojte se, sami bojovat nemusíte. Stačí, když poprosíte volné, orky zotročené lidi o bojovou pomoc a hned to jde líp. Zvláště účinný způsob jak vyhnat orky z města je využít zvířat. Nejedná se ovšem o obyčejné kousky. Pokud totiž zavedete na návštěvu do městečka T.Rexe, pak máte po starostech. Zastrašíte takhle nepřátele, a jelikož orkové nemají T.Rexe příliš v lásce, tak budou utíkat ven z měta, až se za nimi bude prášit. Ten prach bude vidět až do detailů, díky grafickému zpracování nové generace. Grafický engine by měl být totiž z 90% nový a měl by zvládat několik větších bojů s až dvaceti bojovníky obou stran. Krajina vyhlíží dobře a detailně, takže při procházce přírodou si všimnete jednotlivých listů trávy a detailních zvířat jako nosorožci, prehistoričtí ptáci a nepříliš přátelský T.Rex. Díky skvělé grafice se dá předpokládat, že záporem G3 budou krvavě vysoké HW nároky. Ovšem pokud vezmeme v potaz možnosti, které nám G3 nábízí, pak by upgrade PC mohl být i smyslný, záleží jen na vás. Herní prostředí, resp. celý kontinent je třikrát větší než v Gothicu 2. Matematikové si mohou poznamenat, že to je zhruba 75 čtverečních kilometrů. Herní mapa se bude skládat ze tří různých částí: z pouště na jihu, dále krajiny, kterou již známe z druhého dílu, a severní části. V těchto lokacích budete plnit nespočet hlavních a vedlejších úkolů, které budou ještě propracovanější než v předchozích dílech. Hlavní hrdina také bude nucen více jíst a spát. V jeho vývoji budete zcela svobodní a k útoku vám poslouží přes pět desítek kouzel a kolem stovky druhů zbraní. Nový bojový systém by měl být ještě více komplexnější a jednodušší. Vývojáři z týmu Piranha Bytes by titul měli dokončit (pouze pro PC) v červnu roku 2006 (bohužel bez multiplayeru) a demoverzi můžeme očekávat již ke konci tohoto roku. Zdroj: GamesPress; GameSpy

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.