Gothic 2 - Druhá část návodu - ostatní
A je tu slibovaná 2. část návodu! Tentokrát splníme úlohy pro vstup do kláštera a vydáme se zpět do údolí dolů...
A tady už je slibovaná II. část návodu.
Nastává jedna z nejdůležitějších fází hry. Nyní se budete muset přidat k některému ze společenství. Jak už jsem nastínil úvodu, jedná se hlavně o návod pro mágy a žoldáky, proto zde napíšu postup právě pro ně.
[b]Cesta na Onarovu Farmu [/b]
Ať se chcete stát žoldákem nebo mágem, stejně sem musíte, takže dojděte k Vám již jistě známé hospodě U Mrtvé harpie a dejte se doprava směrem na Bengarovu farmu. Před sebou uvidíte les se hřbitovem a dvěma jeskyněmi. V každé je nějaký nemrtvý exemplář (gobliní kostlivci a zobie), ale nechají se po jednom porazit poměrně snadno. Můžete se vydat i zpět na Akilovu farmu horní cestou a vyčistit prostranství před mostem. Teď ale zpět k hospodě a vydejte se na Bengarovu farmu. Po cestě potkáte hafo moc číhavců, ale zabít je zdálky není až takový problém, k tomu získáte i kůže, drápy a zuby (stahování drápů a zubů učí lovec Gaan u průsmyku, tak nejdřív proběhněte přes tu havěť k němu a při cestě zpět je pobijte. Každopádně ten lovec chce zabít jedno nebezpečné zvíře - chňapavce, na které zatím asi nemáte. Nechte ho být, podíváte se sem později! Každopádně teď jděte za Bengarovu farmu a po schodech dolů, přes kupu číhavců a polních škůdců se dostanete na cestu, Festerovi na cestě můžete pomoci vyčistit jeskyni od škůdců, ale stejně Vám za to nic nedá. No co, alespoň ho můžete zbít. Dál by vaše kroky měly vést k Sentezovi. Ale ten chce od vás 50 zlatých. Doporučuji zaplatit, není to zase tak moc a hlavně byste ho v této fázi hry jen těžko porazili (Doplnění: Nyní hraji za paladina a na 7. úrovni, s paladinským obouručním mečem (Damage 40) jsem ho porazil!). Ať se chcete stát kýmkoli, žoldácké questy můžete splnit vždy, jsou za to zkušenosti, a to se vyplatí!
[b]Questy pro žoldáka:[/b]
Pokud se chcete stát žoldákem, musíte si nejdříve získat podporu většiny ostatních žoldáků! Váš aktuální rating Vám mile rád prozradí Torlof u vchodu.
Pepeho ovce: Za farmou najdete pasáka ovcí Pepeho. Obtěžují ho vlci, kteří se utábořily u stany nad farmou. Jděte je kuchnout, není to nic těžkého, dostanete za to 250XP!
Bullco: Tenhle hajzl, poskok ještě většího hajzla Sylvia, pravidelně sedí v hospodě, od Pepeho a Thekly (kuchařka) se dozvíte, že jim nějak uškodil. Proto by bylo dobré ho zbít, ale POZOR! Je hodně silný, vyplatilo se mi ho vyzvat, utíkat na jednu z těch kopek slámy u farmy a skoro ho zabít lukem. Pak už jen zbývá seskočit dolů a dokončit práci mečem. Pozor!!! Musíte ho dodělat mečem, protože pak ho jen omráčíte! Pokud ho zabijete lukem, už nevstane a celá farma půjde jen po vás :( . Samozřejmě Vám Thekla i Pepe budou vděčni, Thekla Vám dá i svůj speciální vývar, po kterém vám stoupne síla o 1 bod!
Senteza: Pokud jste mu dali 50 zlatých při cestě na farmu, bude pro vás hlasovat.
Cord: Bude pro vás hlasovat, jen pokud budete mít u jedno či obouručních zbraní minimálně 30% dovednost.
Buster: Je to strážce ve "vrátnici" (chata u jezera), stačí ho porazit.
Rod: Rod si o Vás myslí, že jste slaboch, vsadí se s Vámi, že neuzvednete jeho meč. Tak či onak, až budete mít jeho meč, on nebude mít zbraň... takže ho v klidu zmalujte a meč mu vraťte. Poté Vás bude učit umění obouručního boje.
Wolf: Stačí se ho zeptat, bude souhlasit.
Jarvis: Jarvis chce, abyste ukázali, že fandíte Leemu, musíte zbít minimálně 3 z 5 Silviových hochů. Jsou to: Senteza, Rod, Bullco, Fester a Raul. Pokud jste postupovali podle návodu, zbývají už jen Raul a Senteza. Raul se porazit dá, ale Senteza jen ztěží. Za každého dostanete od Jarvise 25XP.
Cipher: Někdo mu ukradn trávu, podezírá farmáře Boda, ten s tím ale nemá nic společného, prokecněte Dara hulícího za kovárnou a pak ho zbijte (nebo ho za vás může zbít Cipher, když mu řeknete, že to udělal Dar), každopádně má u sebe 9 jointů bažinné drogy, s těmi od Boda jich už máte 10 a můžete je dát Cipherovi (máte jeho hlas), poté se můžete od Dara dozvědět, že zásilka trávy je ve městském skladu. Vydejte se tam (je to poslední budova v přístavu), zabijte stráž, seberte jí klíč a vemte balíček z truhly. ten předejte jeho majiteli. Dostanete 30XP a 200 zlatých!
Torlof: Musíte splnit jednu ze dvou úloh. Buď vybrat "nájem", což vám přinese 100Xp a 60 zlatých, nebo zabít dva členy milice u Bengarovi farmy (200XP). Na výběru ani moc nezáleží, protože 2. úlohu od něj dostanete při vstupu do 2. kapitoly...
1. úkol
Výběr nájmu od farmáře Sekoba. Stačí zajít na jeho farmu a Sekoba zbít, pak Vám dá 60 zlatých a můžete se vrátit k Torlofovi.
2. úkol
Bengar má problémy s milicí, k farmě přijdou 2 vojáci, stačí je zabít a promluvit jak s Bengarem(100Xp), tak s Torlofem(100XP)
Po splnění úkolu se zeptejte Torlofa na vaši podporu v řadách ostatních žoldáků, řekne Vám, že můžete jít za Leem. Pokud se chcete stát žoldákem můžete, zajděte za Onarem a nechte se naverbovat. Pokud ne, podívejte se, jestli už máte 1000 zlatých jako vstupní částku do kláštera. Zároveň jděte za Theklou a chtějte po ní další vývar, řekne, že musíte dojít k léčitelce Sagittě pro bylinky. Saggita bydlí v lese za Sekobovou farmou, pozor, je tam dost havěti (i stínová šelma!!!), dojděte tedy k její jeskyni a řekněte si o bylinky. Zároveň Vám uloží úkol přinést jí Sun Aloe. Na tu se podíváme později. Nyní potřebujete pro vstup do kláštera ovci, jelikož je to stvoření velice křehké, doporučuji projít celou cestu od Onara až ke klášteru a kompletně ji vyčistit. Ještě, než to uděláte, Vám doporučuji zvednout si sílu alespoň na 30 a obratnost témže, také se bude hodit umět to na 30% s jedním druhem zbraní na blízko i na dálku. Pak už jen zbývá jít za Pepem a 1 ovci si koupit. Promluvte na ovci a řekněte jí, aby šla s Vámi. Dojděte až do kláštera a promluvte s Pedrem. Budete přijati a dostanete klíč. Od teď bude toto místo vaším novým domovem. Uvnitř si promluvte s otcem Parlanem, pošle Vás předat ovci Opolosovi a peníze Goraxovi. Dostanete postel a vlastní truhlu. Také můžete začít krást, hlavně ve dne...
[b]Sloužím svému řádu[/b]
Abyste prokázali, že jste novicem užitečným, musíte pro začátek splnit několik úloh:
Parlan: Máte za úkol zamést ubytovny noviců, první, kdo se k Vám přidá, bude novic v hlavní budově, za 50 zlatých Vám také pomůže novic vedle Ignaze, dalším na řadě je Babo, který chce ale svitek Větrná pěst (splňte úkol pro Neorase a dostanete ho) a také novic, co zametá před Neorasovou laboratoří v podzemí. Když přesvědčíte všechny 4, můžete zajít za Parlanem, dostanete 100XP!
Gorax 1: Gorax po Vás chce roznést skopové klobásy všem novicům. Sejděte tedy dolů do spižírny a klíčem od Goraxe otevřete spíž, krom klobás seberte i svitek, ten pak dáte Opolosovi, on si ho zapamatuje a následně jej můžete vrátit Neorasovi. Klobásy musíte rozdat všem, jsou tu 2 novici v podzemí (1 hlídá kladiva a druhý zametá) Další dva jsou v místnosti s Goraxem, v zahradě jsou 2 novici + Dyrian, Agon, Opolos a Igaraz. Potom ještě jeden novic v chrámě, Babo a Pedro pře chrámem. Noviců je celkem 12 + vy, klobás 14, ale Babo a Pedro chtějí příděl, můžete přidat jen jednomu, jinak bude úkol nesplněn! Doporučuji Baba, protože od něj dostanete svitek ohnivé střely, od Pedra jen informaci.
Gorax 2: A druhý úkol od mistra Goraxe, máte prodat 12 lahví vína v hospodě u mrtvé harpie, Orlan Vám sice bude chtít zaplatit jen 100 zlatých, ale když si budete trvat na svých 240, nakonec vám je dá. Peníze odneste Goraxovi (150XP).
Marduk: Abyste splnili jeho úkol, musíte se u oltáře pomodlit za paladiny, když to uděláte, Sergio Vám vylepší umění s obouručáky o 2%!
Neoras: Místní alchymista chce přinést 7 ohnivých kopřiv, kterých ale v této fázi hry máte jistě plno :), pokud ne, zkuste hledat za hospodou U Mrtvé harpie směrem k mostu. Poté Vám Neoras zadá ještě jeden úkol, chce přinést ztracený recept (Ten ze spižírny, co jste ho snad dali opsat Opolosovi...).
Po dokončení všech těchto úkolů Vám dá Parlan klíč od Knihovny!
V knihovně najdete kromě dvou mágů i podrobnosti ke všem kouzlům a rituálu Test of Fire(Test ohně), oba mágové od vás něco chtějí, první by rád vzorek od kouzla zapomnění(Město-mág Ignaz), druhý mág by rád knihu Božská moc hvězd, kterou prodává například Constantino nebo Zurius. Knihu si ale předčtěte! Navýší Vám to hodnotu many!
Po dokončení jděte za Parlanem a vyžádejte si Test ohně. Parlan vás pošle za Pyrokarem, ten Vám zadá 1. úkol, cestu svatých, další dva členové rady Vám své úkoly zadají též.
[b]Test of Fire[/b]
Všechny tři úkoly sice vypadají dost odlišně, jejich řešení se ale dá dost propojit. Nejdříve si někde sežeňte kouzlo spánek, pak zajděte do podzemí a uspěte novice, co hlídá posvátné kladivo. Kladivo seberte a vydejte se po cestě podle mapy. Cestou budete potkávat další novice, můžete s nimi pokecat... Až dojdete k velkému stromu, můžete se u řeky vydat pod most, má tam doupě stínová šelma, ale pokud se necítíte, vraťte se sem později. Každopádně až dojdete k další zatáčce, kde se již nachází magický golem, ozbrojte se kladivem a zaútočte. Chce to dobře načasovat, protože sice stačí jedna rána, ale golem vás dokáže zabít poměrně rychle. Až Golem padne, rozbírejte hromadu hezkých věcí za ním. Dál se vydejte po cestě až k pyramidám, na tu nevyšší si můžete vylézt pro jeden z nejlepších jednoručáků - skřetobij (65síla, 65DMG). Každopádně podle mapy pokračujte dál až do malého údolí, kde je v jeskyni schovaná truhla s magickou runou. Po jejím sebrání vás čeká souboj s namyšleným Agonem, ale neměl by to být problém. Můžete se ještě vydat přes most a u doupěte černého trolla sebrat Sluneční Aloe pro Sagittě(bude Vás pak učit alchymii). Po návratu do kláštera vraťte kladivo na své místo a promluvte si s Pyrokarem i Serpentesem, dostanete trochu zkušeností. Ultharův úkol na vytvoření runy už jde snadno, zajděte do knihovny za Hyglasem a řekněte mu, co máte udělat. Poté, co seženete přísady potřebné k vytvoření runy Ohnivé střely vás ji naučí vyrobit. (Potřebujete síru, svitek ohnivé střely a runu z úkolu pro Pyrokara) Přistupte ke stolku a runu vytvořte, běžte o tom poreferovat Ultarovi.
Zároveň Vás Pyrokar jmenuje Mágem ohně (k tomu se vztahuje jeden úkol, každý nový mág může říct jedno přání, které mu bude splněno, a tak můžete pomoci buď: Babovi pracovat na zahradě, Opolosovi umožnit přístup do knihovny, nebo se přimluvit za Diriana), dostanete vlastní místnost(s Alchymistickým a Runovým stolkem a nápojem zvyšujícím zásobu many!). Také se budete moci naučit 1. kruh magie a dostanete róbu ohnivého mága. Skupte všechny runy od všech obchodníků, v pozdějších fázích hry jich bude nedostatek. Zatím se žádná kouzla neučte, zaskočíme za lordem Hagenem, tím přesunete děj do druhé kapitoly, objeví se nová monstra, obchodníci budou mít lepší zboží a Vás Parlan naučí 2. kruh magie, který už obsahuje pár dobrých kouzel.
Zbytek vedlejších questů v 1. kapitole:
-Dragomirovi se ztratila kuše, leží slunečního kruhu označeného na mapě.
-Lovec Brom po vás chce trochu jídla, za odměnu Vám bude učit loveckým dovednostem.
-Babo se stydí poprosit Sergia o tréning, pokud mu to dohodnete, bude Vás učit obouruční zbraně až do 70%
-Sergio se zmíní o problému mága Isgorotha. Zajděte za ním (je v kapli mimo klášter) a poptejte se ho na to. Objeví se černý vlk, kterého musíte zabít.
[b]Chapter 2 - Návrat do Kolonie[/b]
Takže se zastavte u všech obchodníku a se všemi promluvte, například od Fernanda dostanete úkol - informovat ho o situaci v údolí. Majitel stavící se lodě Garvell v přístavu po Vás také bude chtít nějaké informace. Každopádně až budete hotovi, vydejte se do kláštera a nakupte všechny prázdné runy. Určitě se naučte nová kouzla, jako je Fireball a vyvolání vlka. Světlo ani léčení se neučte! Tyto runy najdete hned na začátku v Hornickém údolí. Až budete mít vše sbaleno, můžete požádat paladina Sergia, aby Vás doprovodil do průsmyku, ale není to nutné. Odemkněte dveře do údolí pomocí klíče od Hagena a jděte dál. Pokud chcete získat zkušenosti a jednu runu navrch, neuhýbejte do jeskyně, ale hezky vybijte celý orčí tábor (cca 8 orčích válečníků a 2 mágové, ale pomocí fireballů je to hračka...). U ohně najdete runu a můžete pokračovat dále.
[b]Údolí dolů[/b]
A jsme zpátky, zpátky ve starém dobrém Gothicu 1. Sejděte k jezeru a přitom vražděte orky. U jezera můžete najít vak s penězi (ten si nechte! Patří Diegovi, bude ho po Vás chtít ve 3. kapitole..), postupujte sále dál až k jeskyni, podél ní se můžete vydat nahoru přes most, kde leží transportní runa, pokud ji použijete přenese Vám na toto místo. Vraťte se zpět k jeskyni a pokračujte cestou dolů, u mrtvého paladina můžete sebrat další runu - světlo. Postupujte dál po cestě, zastaví Vás Jergan, který Vás informuje o situaci na hradě. Dozvíte se, že hlavní brána byla uzavřena a okolní město vypáleno. Také Vám řekne, že jedinou přístupovou cestou je orčí rozbitý obléhací nástroj na druhé straně. Také Vás požádá, abyste řekli Orikovi, že jeho bratr byl zavražděn. Až se dozvíte vše potřebné, můžete se vydat napravo nahoru. Je tam sic hodně nebezpečných dračích chňápavců, ale u závalu se též Válí flaštička +10 mana a dole v lese je ještě mrtvola Dena, jehož vak s penězi se Vám bude ještě hodit. A ta za to přece stojí. Vyplatilo se mi proběhnout kolem chňapavců dozadu a vylézt na hranu převisu, kam na mě nemohli, a tak jsem je v pohodě dostal kuší a kouzly. Až budete hotovi, skočte do řeky a plavte, jak ukazuje mapa. U břehu je hodně číhavců, ty můžete zabít a jejich kůže prodat. U lesíku vylezte na břeh a vyčistěte to tam. Pak už jen běžte k orčímu "katapultu" a vyběhněte po něm nahoru. Přivítá vás Udar a můžete si gratulovat! Bezpečně jste jako první přečkali cestu z Khorinisu do údolí dolů!
[b]Vedlejší úkoly na hradě[/b]
-Pomocník kováře Parlaf má velký hlad. A navíc Engrom snížil přiděli jídla. Zajděte do ubytovny a pokecejte s Engromem. Nabídněte se, že mu jídlo dodáte, a předejte mu 24 kousků syrového masa. Pak už jen pokecejte s Parlafem, který Vám poděkuje.
-Brutus - místní silák po Vás chce Dennův měšec, Den je ta mrvtvola u dračích chňapavců. Tak mu peníze předejte. Za odměnu Vás bude učit.
Na ní můžete zajít za místním velitelem Garondem a zeptat se na situaci. Než Vám dá vzkaz pro lorda Hagena, bude po Vás chtít navštívit všechny doly a zjistit množství nakopané rudy.
Marcosova ruda
Paladin Marcos odešel těžit rudu na sever, ti, co hráli první díl, si toto místo jistě pamatují, byl to důl starého kempu. Vydejte se tam po cestě lesem, pozor, je zde něco havěti i pár orků! Když dojdete na místo, zjistíte, že Marcos rudu odnesl do bezpeční. Můžete tedy ještě zabít chňapavce. Vydejte se na východ, k novému kempu, kde se dá krom dvou ledových golemů najít i dobrý luk v jeskyni. Cestou zpět pobijte bandity a oberte mrtvoly horníků. Za Cavalornovou chýší je v jeskyni schovaný paladin Marcos, který Vám prozradí, že má 4 bedny. Než se teleportujete na hrad, doporučuji vydat se opět k řece, kde Vás horníci v jeskyni požádají o vyhubení okolních číhavců. Udělejte to. Za malým vodopádem je zde také schovaná malá jeskyně. Cestou zpět se ještě můžete zastavit u dvou lovců. Po návratu na hrad ohlaste počet beden Garondovi a žádejte posily pro Marcose (až budete mít cestu kolem stavte se, paladin Vám poděkuje a dostanete zkušenosti...).
Silvestrův důl
Druhý na řadě je Silvester, jděte podle mapy, navštivte malou jeskyni, pokud se cítíte, můžete zabít i orčího šamana Hos-Paka u stanů na převisu - ušetříte si práci do 4. kapitoly. Jděte stále dál, na pravé straně bude malá skalní místnost, oberte mrtvolu v ní, váček s penězi se bude ještě hodit... Pokračujte až na křižovatku, cestou nahoru jsou ohnivý ještěři, na které zatím asi nemáte. No nic, vydejte se podle mapy k Silvestrovu dolu, načež zjistíte, že jsou všichni mrtví. Probojujte se přes dulní červy až k mrtvole Silvestra, z lístku se dozvíte, že rudu schoval Diego. jeho úkryt je označen na mapě, tak tam můžete zajít a pokecat se starým kámošem...
Fajethův důl
Polední důl je také označen na mapě. Nad ním se tyčí i stará Xardasova věž, můžete do ní zaskočit a zabít démona nahoře, který neprojde dveřmi. Ještě výše najdete i teleportační runu! No nic, pokračujte dolů a vybijte chňapavce. V táboře se všemi pokecejte, hlavně s Fedem (Pojmenovaný horník) a Bilgotem (ten Vás informuje o vůdci chňapavců u věže nad táborem, jděte ho zabít a dostanete speciální drápy pro Lutera v Horní čtvrti). Také pokecejte s velitelem, dá Vám za úkol povraždit všechny chňapavce v okolí, až to uděláte, řekne Vám stav rudy. Bilgota také můžete vzít k jeskyni do Khorinisu, je za to poměrně dost zkušeností, ale nejdřív se přesvědčte, že cesta je bezpečná! Od Tangroma si také vemte prsten pro Udara na hradě.
Až poreferujete Garondovi o situaci a množství rudy, dá vám dopis pro Lorda Hagena a Vaše působení zde je prozatím u konce. Před odchodem Vám ještě doporučuji osvobodit Gorna z vězení, sice za něj budete muset zaplatit 1000 zlatých, ale něco nám přispěje Milten s Diegem a další část peněz schoval sám Gorn do zbytku budovy nalevo od obléhací zbraně... můžete ještě splnit některé výše popsané vedlejší questy a vydat se zpět do Khorinisu.
Pokračování příšte..
za pomoc při psaní návodu děkuji Tomáši Fedorovi alias [b]tomas3333[/b] (tomas3333@pobox.sk)
Detaily
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: CPU 700MHz, 256MB RAM, GK s 32MB paměti
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Život není krásný 4 »Runaway »
Broken Sword: The Shadows of the Templars »
Runaway »
Život není krásný 3 »
Život není krásný 2 »
Život není krásný »
Doom - rocket jumpy »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.