God of War: Chains of Olympus - preview

Autor: Jan Vondrášek | 13.12.2007
Žánr:  PSP  | Preview  | Akční
Řezník z Řecka se co nevidět zjeví na PSP.
Kdo by neznal God of War, jednu z nejlepších akčních her posledních let a zároveň vlajkovou loď značky Playstation. Nicméně očekávaný třetí díl je prozatím v nedohlednu a fanoušci dychtí po krvavé lázni, jakou jim žádná jiná hra nemůže nabídnout. Nicméně je tu možnost, jak si tohle dlouhé čekání zkrátit. Na obzoru se totiž rýsuje další God of War titul, ovšem ne jen tak ledajaký. Tentokrát se totiž masakr přesouvá na handheld Playstation Portable. Hru má na starosti vývojářské studio Ready at Dawn, které slibuje, že všechny zásadní prvky z původních her úspěšně přenese do kapesního formátu. Fanoušci nad tímto nečekaným krokem poněkud kroutili hlavou, ale nedávno uveřejněné dojmy z dema bezpečně uklidnily i ty největší skeptiky. Pojďme se tedy společně podívat, o čem Chains of Olympus vlastně bude.

Okovy Olympu


Jedním z nejsilnějších aspektů God of War je bezesporu grafika. Ovšem pozor, teď nemám na mysli počet pixelů či jiné technické záležitosti. Řeč je samozřejmě o umělecké hodnotě vizuální stránky. Jen si vzpomeňte na ty velkolepé chrámy, obklopené vznešenou krajinou. Takovými scenériemi byly předešlé hry doslova přeplněny a přesně tohle by se mělo objevit i v Chains of Olympus. Stačí jeden pohled na screenshoty, převzaté z první úrovně hry, kde Kratos neohroženě likviduje dotírající loďstvo Peršanů a je mi jasné, že pokud hardware PSP zvládne tohle, nemusíme mít o grafiku hry vůbec strach. Čeho bychom se ale bát měli, je ovládání. Jak všichni víme, PSPčku chybí pravá analogová páčka a ačkoliv se to může zdát jako problém nepodstatný, ve skutečnosti jde o pořádnou šlamastiku. Vývojáři se sice dušují, že problém vyřešili, ale právě pokažené ovládání by mohlo tenhle ambiciózní titul stáhnout až na samotné dno herních žebříčků. Tam by se Chains of Olympus mohl octnout i kvůli odfláknuté dějové linii, ale podle všeho se tak nestane, jelikož kampaň se jeví jako dosti zajímavá záležitost, bohatá na nové informace týkající se Kratose a vůbec celé řecké mytologie. Z toho, co teď víme, je totiž jasné, že se Chains of Olympus odehrává před událostmi obou God of War her a tím pádem budeme mít jedinečnou možnost poznat Kratose z té stinnější stránky. Náš hrdina se v té době ještě stále klaněl bohům a do puntíku plnil jejich rozkazy a to i přesto, že mnohdy šlo o zabíjení nevinných lidí. Možná právě odtud pramení Kratosův hněv a všeobecná nenávist vůči obyvatelům hory Olymp, která se později tak "krvavě" projeví

Kdo si počká, ten se dočká

Chlapci z Ready at Dawn se vyjádřili v tom smyslu, že nechtějí kapesní verzi God of War nijak ochudit, spíše naopak, chtějí aby hra byla ještě nabušenější než předešlé díly. Toho docílí tím, že do hry přidají kupu nových nepřátel, zbraní a především komb. Ty jsou podle mě opravdu klíčové, poněvadž řetězení smrtících úderů je jedná z nejzábavnějších věcí v celé sérii God of War. Když si to tedy celé shrneme, vypadá to opravdu velmi nadějně. Posuďte sami, na hře pracují lidé, kteří mají na svědomí skvělého Daxtera (Ten údajně využíval pouze 50% hardwaru PSP…) a slibují nám audiovizuální lahůdku, která nemá v historii handheldů obdoby. Dále je tu strhující příběh, který poodhalí něco málo ze života našeho hrdiny Kratose a zároveň nás provede několika zajímavými lokacemi. Navíc se dočkáme několika nových pohybů, díky nimž by se hra mohla na PSP pořádně rozjet. No prostě je toho dost a rozhodně se máme na co těšit. Hra by se na pultech obchodů měla objevit někdy v únoru příštího roku a nikdo by si ji neměl nechat ujít, protože tohle by mohl být dlouhodobě nejlepší titul pro platformu Playstation Portable.

Detaily

Platforma: PSP

Chcete vidět další Preview platformy PSP? Přejděte na stránku PSP Preview.