Final Fantasy XIII-2 - preview

Autor: Miloslav Čechal | 11.06.2011
Žánr:  PS3  | Preview  | RPG
Co se na nás chystá v novém pokračování RPG série Final Fantasy XIII?


Jen několik her v historii bylo tak rozvratných jako Final Fantasy XIII. Zatímco každý mohl souhlasit na určitých výtečných aspektech jeho designu jako byla vizuální stránka, fanouškovská základna obecně reagovala zklamáním na lineární strukturu. Máme pro vás však dobrou zprávu- Square Enix naslouchali. Mohli jsme totiž odehrát a prověřit nové návrhy druhé „třináctky“ a poté jsme přešli k detailnímu popisu se zástupci Square Enix a nabyli jsme dojmu, že téměř každé rozhodnutí učiněné na herním designu vyšlo rovnou ze seznamu stížností fanoušků. První část dema byla demonstrována ve veřejné předváděcí místnosti a pak se odehrál též vývojářský průlet hrou za zavřenými dveřmi, takže tu najdete dva pohledy, z čistého hraní a také z komentářů tvůrců.




Takže jakmile demo začalo, hrajeme za Serah a novou postavu Noela. Tato malá sebranka je doprovázena mooglem, který se přeměňuje do luku a meče, aneb Seřiných zbraní. Také umí prohledávat okolí a hledat poklady pro vaší partu. Návrhy postav pasují do herního světa, jak byste čekali. Serah a její směšně nepraktické leč roztomilé šaty a Noelův elegantní cool styl (dále podtržený dvojicí mečů na jeho zádech). Demo začalo s Noelem a Serah bojující proti částečně viditelné podobě bosse Atlase, který je značně obrovský a jen podtrhuje úchvatné vizuály hry.



Hráči obeznámení s původní hrou budou hned schopni skočit do bojového systému, jelikož hlavní složky jsou stejné. Stále můžete nahazovat akce a povely v ověřeném tahovém systému, které se aktivují, jakmile se vám doplní lišta pro akce. Změny rolí se také vrací a jsou nyní aktivovány mnohem rychleji než v původní hře, což je činí mnohem efektivnějšími. Novinkou ve hře je chytání příšer, aby bojovaly ve vaší partě. Square Enix neřekli kolik druhů bude přesně přístupných k ochočení, ale jak jsme viděli, tak alespoň několik. Když změníte role, vaše monstra se změní také a každé monstrum má  navíc svou vlastní jedinečnou schopnost.



Další novinkou ve hře jsou QTE (quick time events, aneb stiskněte tlačítko ve správnou chvíli ve stylu God of War nebo Heavy rain). Tyto sekvence jsou doprovázeny filmovými ukázkami, které skvěle pasují k těmto událostem, takže z toho co bylo vidět, to vypadá vážně zajímavě. Hra vás předem upozorní na přicházející událost právě pomocí filmové sekvence problikávající před vašimi zraky a pokud se vám podaří situaci zvládnout nebo ne, může ovlivnit průběh následující bitvy, ačkoliv z toho co zatím bylo vidět, by to nemělo ovlivnit výsledek bitvy.




Po porážce této menší formy Atlase demo poskočilo vpřed k Serah a Noelovi pochodující po deštivém městě na velké mapě. Město obsahovalo mnoho počítačem řízených postav a obchodů. Postavy vždycky měly co říct, když jste kolem nich procházeli a některé s vámi dokonce mluvily o současných událostech, pokud jste k nim přišli a stiskli „x“ tlačítko. Atlas opět začal v této oblasti řádit, a tak jsme opustili město, abychom pokračovali dále na této velké mapě. Město bylo pouze malou částí docela rozlehlé oblasti, která s ním byla propojena. Ne celé území však bylo bezpečné, vlastně na okraji samotného města byly souboje celkem pravidelné. Design mapy byl velmi odlišný od toho, co byste našli v původním díle a mapa měla jistý počet větvících se cest a skrytých předmětů. Vývojáři zdůraznili, že některé z těchto cest a oblastí nemusí být hned přístupné se schopnostmi a postavami, které v tu chvíli máte, a proto je dobré se později vrátit zpět a více okolí prozkoumat.



Jak jsme postupovali mapou, vyskočila volba vedlejší mise, která nám může dovolit převzít kontrolu nad Atlasem. Volíme si dokončit tuto misi, což nás nějak přesunulo z místa současné hlavní zápletky. Když jsme dosáhli konce, kde můžeme získat vládu nad tímto velkým monstrem, Atlasova velká pěst dopadla na zem vrhající nás do nového divného místa. Vývojáři to nazývají „chrámová trhlina“ a je to krátká hádanková sekvence, jichž bude ve hře několik. Tato hádanka byla celkem lehká, zkrátka bludiště, v němž jste sbírali předměty rozprostřených na kostkách, na něž jste mohli stoupnout pouze jednou, přesto jsme byli  zároveň ujištěni, že, jak bude hra postupovat, dočkáme se složitějších hlavolamů. U závěru chrámové trhliny jsme byli schopni dokončit tento vedlejší úkol. Nedalo nám to sice kontrolu nad Atlasem, ale oslabilo ho to úbytkem poloviny zdraví a drasticky zpomalilo, což znamená, že tento vedlejší úkol měl zásadní vliv na hlavní příběh. Atlas se s námi opět střetl v boji, nyní ve své plné a závěrečné podobě. Bitva se odehrála v klasickém 13kovém tempu dokud Atlas nakonec nepadl.




Toto byl závěr ukázkového dema a části, kterou jsme přímo hráli, ale dále tu byla ještě schůzka s vývojáři za zavřenými dveřmi. V této ukázce nám byla ukázána Lightning v nové a vylepšené verzi. Tato scéna začala s Lightning jedoucí na Odinovi po pusté krajině, oblečena v sexy nové zbroji, kterou už jsme mohli vidět v trailerech. Byla pronásledována Chaos Bahamuthem, odchýlenou verzí Eidolona. Lightning je tady neskutečně mocná a vývojáři vysvětlili, že jako spasitel světa by její síla měla být viditelná na jejích schopnostech a vzhledu. Bitva pokračovala v sedle a v divokém střetu, který skutečně předvedl, jak dobře design třináctky drží pohromadě. Nakonec začala nová „QTE“ sekvence a šílená akrobacie, kterou byste čekali od filmečků z Final Fantasy, tentokrát však s těmito tlačítkovými povely.



Toto završilo naše demo Final Fantasy XIII-2. Hra se ukazuje s působivými změnami, které vycházejí z požadavků fanoušků a jdoucí i dále, aby výsledná hra byla více aktivní a rychlejší. Zatím nemáme příliš informací ohledně příběhu, ale už nyní to vypadá, že Final Fantasy XIII-2 se formuje k tomu, aby byla jedním z nejpodmanivějších kousků ze série. Pro ty, kteří by si to také chtěli vyzkoušet na vlastní pěst, vězte, že hra bude na evropském a americkém trhu 
počátkem příštího roku pro PS3 a X-Box 360.

(Článek byl převzat a přeložen ze stránek gamrreview.vgchartz.com)

Detaily

Platforma: PS3
Doporučená konfigurace: PS3, Xbox 360

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.