Final Fantasy: Dissidia 012 - preview
Původní hra byla mezi fanoušky ságy Final Fantasy velký hit, takže není žádným překvapením, že ze strany Square Enix přichází přídavek v podobě pokračování, které zdá se být schopno potěšit, jak příznivce prvního dílu, tak nováčky. Je to hlavně díky zaběhnutým a osvědčeným vlastnostem původní verze, s čerstvými přídavky, které jsou jistě vítané.
Například negativem první Dissidie byl prostý a nezajímavý příběh a vývojáři si tuto stížnost vzali při tvorbě Dissidie 012 k srdci. Je zřejmé, že příběh zde bude hrát mnohem větší roli a popravdě bude příběh úvodem vyprávění, které nás zavedl k rozhodující bitvě mezi Cosmem a Chaosem. Mezery z původního příběhu budou vyplněny a děj se rozvine. Toto je dobrá zpráva, zvlášť pro ty, kteří věří, že všechny FF tituly, nehledě na styl a téma, by měly obsahovat robustní a zajímavou příběhovou linii.
Co se týče hratelnosti, originální herní vzorec se vrací s několika změnami a úpravami, z nichž některé jsou podstatné. Nejprve, musíte si zvýšit útočnou sílu a snížit protivníkovu obranu pomocí „bravery“ úderů. Jakmile „bravery“ body opadnou, je na čase se vrhnout na soupeřovo zdraví pomocí různých ničivých bomb. Square-Enix v tomto ohledu stávající postavy zase o kus pozvedne a vylepší společně s novými postavami, které budou obdařeni schopnostmi a bojovými technikami, jaké jsme ještě neviděli.
Co se týče postav, můžeme se těšit na staré známe z jedničky- Sephiroth, Cloud, Tidus, Cecil, Cloud of darkness, Jecht, Onion Knight, Garland, Zidane a další. Z novinek přivítáme Tifu, Lightning, Kaina, Lagunu, Yunu, Vaana a několik dalších zatím nezveřejněných. Úpravy postav budou i zde velkou věcí, s tisíci předměty a doplňky k odemčení.
EX systém se také vrátí, ale bude vylepšen. Stále se bude v průběhu boje naplňovat EX metr a jakmile se dosáhne maxima, můžete vypustit velice působivé dokončovací útoky. Ovšem tentokrát v sobě zahrnují i metr „odplaty,“ což je něco na způsob jiných bojových her jako Street Fighter. Prakticky, když jste pod salvou ran od soupeře, je možnost využít EX metr k úniku ze svízelné situace nebo k provedení účinného protiútoku. Toto by mělo posílit strategický prvek hratelnosti v každé bitvě a k tomu se ještě připojí systém asistence, kdy se do boje zapojí další spolubojovník, aby vám pomohl. Váš společník číhá mimo obrazovku na váš signál, po němž se připojí do ofenzivy nebo defenzivy.
Prostředí by také měla doznat předělávek, budou hezčí a početnější než v prvním dílu. Některé bitevní plochy budou i rozlehlejší a v ten moment budou prostor a načasování dalšími spojenci Pokud máte mezi sebou a soupeřem nějaké místo, můžete si v klidu útok naplánovat a stejně tak použít ho jako únikovou cestu v případě, že jste v úzkých.
No a na závěr, nový Role-playing mód, ačkoliv to není přesně to, jak to zní. Je to spíše takový tutoriál pro nováčky. Vaše postava se po bojišti pohybuje automaticky, všeobecné tipy zůstávají na obrazovce a vy pokaždé uvidíte jaká dovednost je přiřazena ke kterému tlačítku. Tímto způsobem se musíte pouze dívat na obrazovku a mačkat odpovídající povely k úspěchu.
Pro „novou krev“ by to mohlo být dobré řešení, ale zdá se, že ostřílení fanoušci kolem toho projdou bez povšimnutí. Škoda, že tento mód není o zvolení si vlastního all-star FF týmu a vypravit se s ním na tahově založené RPG dobrodružství.
FF: Dissidia 012 by měla vyjít ke konci března letošního roku pro PSP, nejen pro Japonsko, ale i americký trh a pravděpodobně též náš. Takže brzy uvidíme, jestli pokračování této fantaskní „bojovky“ zopakuje nebo převýší úspěch jedničky.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
God Of War: Ghost of Sparta »GTA: Chinatown Wars (DS) »
God of War: Chains of Olympus »
Angry Birds (minis) »
Echoshift »
Fat Princess: Fistful of cake »
Everybody's Tennis »
Eye of Judgement: Legends »
Chcete vidět další Preview platformy PSP? Přejděte na stránku PSP Preview.