Fifa 10 - Demo - recenze
Pojďme tedy rovnou k věci. Demoverze hry Fifa 10 slouží pouze a jen ke zkušebním zápasům, nenajdete zde jinou možnost, než si zahrát zápas za jeden z mála týmů, které jsou zde k dispozici.
________________________________________________________________________________
Hrát můžete pouze za tyto týmy: Chelsea (Anglická Barclays Premier league), Barcelona (Španělská BBVA Liga), Bayern Mnichov (Německá Bundesliga), Olympique Marseille (Francouzská Liga 1), Chicago Fire (Americká Major League Soccer) a Juventus (Italská Serie A).
________________________________________________________________________________
Před první hrou se doporučuji podívat na nastavení hry a ovládání, poněvadž pro hráče, kteří hrají na klávesnici, bylo poněkud změněná konfigurace kláves (což se stává poslední dobou hitem, každoročně se mění ovládání a hráčům se to vše plete dohromady). Teď už rychle od nastavení a rovnou na stadion. Při prvním zápase vás ihned odrovná grafické pojetí hry, které se pouze vyrovná předešlé verzi. Je tu sice mnohem více animací, ale pohled na hřiště za hry vypovídá o všem. Já osobně bych klidně oželel nějaké ty reakce hráčů po odpískáni, které se po častém hraní už opakují, a vynaložil bych více úsilí do grafiky při hře. Vždyť právě tam hráč potřebuje kvalitu a ne až po odpískání faulu, autu, či rovnou celého zápasu. Myslím, že jediné co této hře chybí, je pořádná grafika při hře. S ostatními částmi, jako například se skluzy, s realistickými zákroky brankářů, nebo i s propracovanou obranou a umělou inteligencí hráčů si totiž vývojáři z EA dali práci. Každý skluz je propracovaný, máte velkou pravděpodobnost, že trefíte nejdříve míč a až poté popřípadě i hráče. Jedinou nevýhodou jsou časté doteky rukou. Hráč se při skluzu rozmáchne a balón se mu většinou od jeho horní končetiny odrazí. To bych viděl jako maličkou chybičku v dobře propracovaném systému zákroků. Když už jsme u skluzů, další inovace spočívá v tom, že se hráč může danému skluzu i sám vyhnout. Nebo alespoň jsem to četl na oficiálních stránkách Fify, mě osobně se to zatím nepodařilo. Hráč sice pěkně nadskočil, ale míč nechal buď za sebou, nebo mu ho jiný soupeř sebral. Někteří útočníci a záložníci jsou v tomto směru i trošku bojácní, poněvadž vyskočí vždy, když mají míč na noze a vidí protihráče skluzovat (i když není žádná šance, že skluz zasáhne míč, čí hráče). Takže už tu máme dvě malé chybičky, které ale v žádném případě nezkazí radost z obehrání jednoho protihráče.
Další inovací v novém ročníku této série jsou velmi realistické zákroky brankářů a střely z dálky. Každý brankář chytá samozřejmě podle svých předpokladů a umění, ale oproti předešlé verzi se snaží zabránit i případné dorážce. Tento krok bych viděl jako velmi důležitý, poněvadž kvůli "lenosti" brankářů ve Fifě 09 padlo velmi mnoho zbytečných gólů. Když už jsme u gólmanů, podíváme se na střely, vždyť kdyby nebylo kvalitních střel, nebylo by ani co pořádně chytat. Střely z dálky dostali také novou tvář. Už se nestává to, že by hráč dal gól do šibenice z 40-50. metrů. Střely lítají většinou všude možně, ale moc gólů z velké dálky neuvidíte. Poněvadž když už letí střela do brány, nebo dokonce k tyči, brankář si s ní lehce poradí (teď mluvím o úrovni hry a brankářů na světovou třídu, což je ta nejlepší volba, pokud si chce hráč zahrát realistický fotbal). Mezi další inovace patří i možnost rychle provedených autových vhazování. To je možnost, jak udržet tempo hry a zabránit velkému zdržování. Je to doopravdy dobrý nápad, ale přiřadil bych ho spíše k těm méně důležitým. Dále se podíváme na umělou inteligenci hráčů. Už tolikrát neuvidíte trapné chvíle, kdy prokličkujete mezi protihráči a srazíte se se svým spoluhráčem. Tomu právě umělá inteligence zabraňuje a tím pádem si všichni dávají pozor. To ale není vše. Pokud se vám obránce zapomněl při útočné akci na polovině soupeře a čelíte protiútoku, zastoupí za něj jiný hráč, který jistí jeho pozici. Z toho vyplývá, že děravé obraně by měl být konec. Obránci mají před útočníky výhodu. Jsou v soubojích tvrdší a při hlavičkách většinou vyhrají. Dostali jakousi výhodu, kterou má každý tým a tím pádem dát gól hlavou je skoro nemožné. Každý hráč je při souboji těch nejlepších týmů pečlivě bráněn a nedostává tolik místa k zakončení. A když už se dostanete ke střele, tak je velká pravděpodobnost, že míč zablokuje protivníkův hráč. To je totiž také inovace, každý obránce se snaží ze všech sil, aby jeho tým neobdržel gól. Když všechny tyto novinky dáme dohromady, zjistíme, že se vývojáři z EA zaměřili spíše na obrannou hru týmů. Ať už propracovanými gólmany, čí snaživými se obránci. Na druhé místo bych zařadil umělou inteligenci, která i trochu souvisí s obranou hrou a hlavně velmi potěší.
Sečteno, podtrženo demoverze hry Fifa 10 nás velmi namlsala. Splnila svůj význam v tom smyslu, že si každý může otestovat novinky ve hře a zahrát si zkušební zápasy. Jediné malé a skoro bezvýznamné mínus bych viděl v grafickém pojetí hry. To je však zanedbatelné oproti vylepšením, které tato demoverze nabízí.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Call of Juarez: Bound in Blood »So Blonde »
ArmA II »
Virtua Tennis 2009 »
Memento Mori »
X-Men Origins: Wolverine »
Zeno Clash »
The Sims 3 »
Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.