Dragon Age: Origins - preview
Autor: Pavel Charbuský | 23.02.2009
Homepage: http://dragonage.bioware.com/
Baldur’s Gate, Planescape Torment, Baldur’s Gate, Icewind dale a Baldur’s gate… taky ve vás tato jména vyvolávají velkou spoustu melancholických vzpomínek? Vzpomínek na nádherné herní zážitky v obrovském fantasy světě, s velkou dávkou volnosti, propracovaným příběhem a bojem podle RP pravidel? Jestli ano, určitě vám takové tituly v dnešní době chybí, stejně jako mně. A právě zejména pro nás Bioware připravuje novou pecku Dragon Age: Origins.
Když Bioware někdy v roce 2004 ohlásili, že se chystají na nové fantasy RPG, nikdo neměl tušení, jak to dopadne. Hlavně proto, že projekt byl velice dlouho utajován, pomalu jsme přestávali věřit, že titul vůbec kdy vyjde a i kdyby, tak ve stylu Daikatany nepůjde o žádný plánovaný převrat, ale o propadák. To by ale nebylo Bioware. A protože to Bioware je a stále platí pravidlo co hra to pecka, nenechali nás vývojáři ani tentokrát na holičkách. Podle dosud uveřejněných informací totiž Dragon Age rozhodně pecka bude.
Dragon Age se bude odehrávat ve zbrusu novém fantasy světě. Ve světě, v němž sice budou žít klasické fantasy bytosti, jako trpaslíci, elfové, ale i skřeti, orkové, démoni a kdo ví, jaká další pakáž, méně klasické ale budou vztahy mezi nimi. Zapomeňte na svět ala Tolkien, kde elfové, trpaslíci a lidé drží spolu proti sjednoceným skřetům. V Dragon Age budou lidé značně rasistický národ, který z větší části netoleruje žádnou jinou rasu ani míšence. Z tohoto hlediska mi hra velmi připomíná Zaklínače od A. Sapkowského. Nesmí vás tedy překvapit, že v tomto světě potkáte draky, kteří se starají o ovce a chrání panny. Propracovanost světa sahá dokonce tak daleko, že každá rasa bude mít svůj vlastní jazyk.
Hra vás určitě v první řadě překvapí tím, že má víc začátků. Ano, nepřepsal jsem se, skutečně mluvím o začátcích. Začnete totiž podle toho, jaký bude mít vaše postava původ. Původ neovlivní jen rasa, ale také finanční možnosti, nebo vznešenost vaší rodiny. Různé začátky budou znamenat různé mapy, odlišné postavy, dialogy a podobně, které časem všechny povedou k jednomu společnému příběhu. O to, aby do sebe všechno zapadalo jak má, se postarají kvalitní spisovatelé. Celkem originální prvek bude váš „životní sok.“ Bude to postava, se kterou se váš hrdina z nějakého důvodu nesnáší a nemohou se navzájem vystát. Jejich spory budou často řešeny bojem, do nichž zatáhnete celou vaši partu.
Ano, partu. Přesto, že budete začínat s jednou postavou, časem se k vám přidá až šest dalších hrdinů, kteří budou mít své příběhy, touhy a přesvědčení. Podobně jako v Baldur’s Gate, budou spolu navzájem vycházet nebo se nesnášet, což klidně může vykvést až ve vzájemnou lásku, nebo takovou nenávist, že jeden z nich opustí partu. Vaše přesvědčení bude mít obrovský vliv nejen na partu, ale na celý svět. Nejde o klasicky volitelné přesvědčení typu zlý, neutrální a dobrý. O tom, jestli budete proslulý jako dobrák od kosti nebo nemorální zabiják rozhodou vaše činy a dialogy.
Dialogy budou ve formě stromu. Každá vaše odpověď tedy může mít vliv na další rozhovor, na informace, které se dozvíte, ale klidně i na celý svět. Nejhorší pro hráče ale bude to, že důsledek vašeho chování zjistíte třeba až za několik hodin hraní.
Důležitou částí RPG je tvorba postavy. Ta bude velmi klasická, taková, jakou máme rádi. Vyberete si rasu, pohlaví, povolání a naklikáte atributy a schopnosti. Schopnosti známých povolání by měly být nové a originální.
Ještě důležitější kapitolou jsou ale boje. Konečně se zase nesetkáme se stylem: „Sto kliků sem, sto kliků tam, dvě lahvičky léčivého lektvaru a všichni jsou mrtví.“ Hra se navrací k pauzovacímu systému. Každá postava bude mít svojí lištu s kouzly, podobně jako v Baldur’s Gate, ze které jim během pauzy zadáte příkazy a oni je vyplní. Vše budou opět řídit kostky, jako správné D&D, až na to, že Dragon Age není vázáno žádnými známými pravidly, autoři si udělali svoje vlastní. Z toho se také odvíjí systém spolupráce. Budete si moct naplánovat boj do detailů, vypracovat si složitý plán, kdy všechny vaše postavy provedou koordinované útoky ve snaze na nepřítele vyzrát, využít početní převahu a skolit ho. A když se stane, že nějaký váš hrdina nezvládne zadaný úkol, celý plán se zhroutí a musíte improvizovat nebo začít znovu. Další novinka bude aktivní využití prostředí. Vyskočíte na stůl a zvýší se vám útočné číslo, schováte se za sloup, zvýší se obranné číslo. Velmi se těším na plánování kouzel. Kouzla totiž budou reagovat na situaci a zraňovat, či jinak účinkovat podle toho. Váš kouzelník vypálí na potvoru nějakou jedovatou látku, trochu jí zraní. Jenže látka je hořlavá, takže když jí potom zapálíte (třeba i pochodní), tak tím nepříteli způsobíte mnohem větší muka. O následném rychlém zmražení myslím nemusím mluvit. A takových věcí bude spousta. Celý boj budou samozřejmě doprovázet krásné animace a co se týče kamer, budete moci oddálit pohled od ramen svých hrdinů až téměř do izometrického pohledu, což se bude velice hodit pro tuhé souboje.
Všechno tohle bude pohánět nový engine, který bude zajišťovat skutečný zážitek ze hry. Postavy složené z milionů polygonů, využívající motion capture, spousta stínů a zdrojů nasvícení, ostré textury…jen jsem zvědavý na hardwarové nároky.
Abych to shrnul, Dragon Age: Origins nám nabídne nový fantasy svět se vším, co k tomu patří, rozběhaný na novém enginu, skýtajícím úžasnou podívanou. Hra si bude brát to nejlepší z RPG legendy Baldur’s Gate a přidávat spoustu nových věcí. K tomu si pro nás Bioware připravili epický příběh, který dosud není zveřejněn a také složitý systém dialogů, kterým můžete ovlivnit celý průběh hry. A samozřejmě velkou spoustu detailů.
Bioware nás dosud nezklamal, a pochybuji, že v případě Dragon Age tomu bude jinak.
Hra vyjde ve čtvrtém čtvrtletí 2009, vyjde jen na PC a bude se jednat o čistě single-player záležitost.
Když Bioware někdy v roce 2004 ohlásili, že se chystají na nové fantasy RPG, nikdo neměl tušení, jak to dopadne. Hlavně proto, že projekt byl velice dlouho utajován, pomalu jsme přestávali věřit, že titul vůbec kdy vyjde a i kdyby, tak ve stylu Daikatany nepůjde o žádný plánovaný převrat, ale o propadák. To by ale nebylo Bioware. A protože to Bioware je a stále platí pravidlo co hra to pecka, nenechali nás vývojáři ani tentokrát na holičkách. Podle dosud uveřejněných informací totiž Dragon Age rozhodně pecka bude.
Dragon Age se bude odehrávat ve zbrusu novém fantasy světě. Ve světě, v němž sice budou žít klasické fantasy bytosti, jako trpaslíci, elfové, ale i skřeti, orkové, démoni a kdo ví, jaká další pakáž, méně klasické ale budou vztahy mezi nimi. Zapomeňte na svět ala Tolkien, kde elfové, trpaslíci a lidé drží spolu proti sjednoceným skřetům. V Dragon Age budou lidé značně rasistický národ, který z větší části netoleruje žádnou jinou rasu ani míšence. Z tohoto hlediska mi hra velmi připomíná Zaklínače od A. Sapkowského. Nesmí vás tedy překvapit, že v tomto světě potkáte draky, kteří se starají o ovce a chrání panny. Propracovanost světa sahá dokonce tak daleko, že každá rasa bude mít svůj vlastní jazyk.
Hra vás určitě v první řadě překvapí tím, že má víc začátků. Ano, nepřepsal jsem se, skutečně mluvím o začátcích. Začnete totiž podle toho, jaký bude mít vaše postava původ. Původ neovlivní jen rasa, ale také finanční možnosti, nebo vznešenost vaší rodiny. Různé začátky budou znamenat různé mapy, odlišné postavy, dialogy a podobně, které časem všechny povedou k jednomu společnému příběhu. O to, aby do sebe všechno zapadalo jak má, se postarají kvalitní spisovatelé. Celkem originální prvek bude váš „životní sok.“ Bude to postava, se kterou se váš hrdina z nějakého důvodu nesnáší a nemohou se navzájem vystát. Jejich spory budou často řešeny bojem, do nichž zatáhnete celou vaši partu.
Ano, partu. Přesto, že budete začínat s jednou postavou, časem se k vám přidá až šest dalších hrdinů, kteří budou mít své příběhy, touhy a přesvědčení. Podobně jako v Baldur’s Gate, budou spolu navzájem vycházet nebo se nesnášet, což klidně může vykvést až ve vzájemnou lásku, nebo takovou nenávist, že jeden z nich opustí partu. Vaše přesvědčení bude mít obrovský vliv nejen na partu, ale na celý svět. Nejde o klasicky volitelné přesvědčení typu zlý, neutrální a dobrý. O tom, jestli budete proslulý jako dobrák od kosti nebo nemorální zabiják rozhodou vaše činy a dialogy.
Dialogy budou ve formě stromu. Každá vaše odpověď tedy může mít vliv na další rozhovor, na informace, které se dozvíte, ale klidně i na celý svět. Nejhorší pro hráče ale bude to, že důsledek vašeho chování zjistíte třeba až za několik hodin hraní.
Důležitou částí RPG je tvorba postavy. Ta bude velmi klasická, taková, jakou máme rádi. Vyberete si rasu, pohlaví, povolání a naklikáte atributy a schopnosti. Schopnosti známých povolání by měly být nové a originální.
Ještě důležitější kapitolou jsou ale boje. Konečně se zase nesetkáme se stylem: „Sto kliků sem, sto kliků tam, dvě lahvičky léčivého lektvaru a všichni jsou mrtví.“ Hra se navrací k pauzovacímu systému. Každá postava bude mít svojí lištu s kouzly, podobně jako v Baldur’s Gate, ze které jim během pauzy zadáte příkazy a oni je vyplní. Vše budou opět řídit kostky, jako správné D&D, až na to, že Dragon Age není vázáno žádnými známými pravidly, autoři si udělali svoje vlastní. Z toho se také odvíjí systém spolupráce. Budete si moct naplánovat boj do detailů, vypracovat si složitý plán, kdy všechny vaše postavy provedou koordinované útoky ve snaze na nepřítele vyzrát, využít početní převahu a skolit ho. A když se stane, že nějaký váš hrdina nezvládne zadaný úkol, celý plán se zhroutí a musíte improvizovat nebo začít znovu. Další novinka bude aktivní využití prostředí. Vyskočíte na stůl a zvýší se vám útočné číslo, schováte se za sloup, zvýší se obranné číslo. Velmi se těším na plánování kouzel. Kouzla totiž budou reagovat na situaci a zraňovat, či jinak účinkovat podle toho. Váš kouzelník vypálí na potvoru nějakou jedovatou látku, trochu jí zraní. Jenže látka je hořlavá, takže když jí potom zapálíte (třeba i pochodní), tak tím nepříteli způsobíte mnohem větší muka. O následném rychlém zmražení myslím nemusím mluvit. A takových věcí bude spousta. Celý boj budou samozřejmě doprovázet krásné animace a co se týče kamer, budete moci oddálit pohled od ramen svých hrdinů až téměř do izometrického pohledu, což se bude velice hodit pro tuhé souboje.
Všechno tohle bude pohánět nový engine, který bude zajišťovat skutečný zážitek ze hry. Postavy složené z milionů polygonů, využívající motion capture, spousta stínů a zdrojů nasvícení, ostré textury…jen jsem zvědavý na hardwarové nároky.
Abych to shrnul, Dragon Age: Origins nám nabídne nový fantasy svět se vším, co k tomu patří, rozběhaný na novém enginu, skýtajícím úžasnou podívanou. Hra si bude brát to nejlepší z RPG legendy Baldur’s Gate a přidávat spoustu nových věcí. K tomu si pro nás Bioware připravili epický příběh, který dosud není zveřejněn a také složitý systém dialogů, kterým můžete ovlivnit celý průběh hry. A samozřejmě velkou spoustu detailů.
Bioware nás dosud nezklamal, a pochybuji, že v případě Dragon Age tomu bude jinak.
Hra vyjde ve čtvrtém čtvrtletí 2009, vyjde jen na PC a bude se jednat o čistě single-player záležitost.
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena »Dark Void »
Street Fighter IV »
Cryostasis: Sleep of Reason »
FUEL »
Battlefield Heroes »
The Void (Tension) »
White Gold: War in Paradise »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.