Dragon Age 2 - preview
BioWare je známý svou pověstí tvořit velkolepé RPG hry už od dob Baldur’s gate a hra Dragon Age nebyla výjimkou, proto není překvapením, že se již příští rok na jaře dočkáme jejího důstojného pokračování. A co vlastně všechno „dvojka“ nabídne?
Příběh
Dragon Age 2 sleduje činy Hawkea a jeho rodiny od jejich útěku z Fereldenu během pádu Lotheringu až do doby 10 let v budoucnosti, kdy se Hawk stal šampiónem Kirkwallu. Vyprávění se rozplétá jako souhra mezi jedním z Hawkeových nejbližších přátel, trpaslík jménem Verric a členem církve, který jej vyslýchá. Přesto vývoj příběhu není předem daný, naopak. Hráč bude moci rozhodnout prostřednictvím svých činů, kdo je opravdu ten šampión Kirkwallu. Je Hawke spasitel nebo padouch? Zacházel s mocí moudře nebo neurvale a agresivně? A samozřejmě jak budou fanoušci Dragon Age milovat, možná Hawke nebyl naprostým šampiónem.
Z toho co zatím bylo ukázáno, tak by změny ohledně příběhu nevypadají jako chyba. Volby jsou nyní více vyšperkované než byly v původním Dragon Age. Hawke bude zkrátka postavou velmi dobře definovanou a charakterově vyrýsovanou. Navíc přídavek ikon určujících tón Hawkeových odpovědí a možnost požádat vaše členy skupiny o zapojení do konverzace zvyšuje a zvýrazňuje interakční prvek mez postavami. Na vrch tohoto se kamarádský systém změnil na rivalský systém. Vaši druhové mohou být k Hawkeovi přátelští nebo s Hawkem budou soupeřit, což se projeví na možnostech rozhovorů a úkoly už nebudou probíhat typem- „Jsi můj kamarád, tak odemkni tento úkol.“
Gameplay
Ve srovnání s příběhem proběhla u hratelnosti menší porce změn. Ovšem je třeba říci, že bitvy jsou rychlejší vyžadující neustálé mačkání tlačítek. Postavy se pohybují plynuleji, rychleji a více realisticky- mágové působí jako shaolinští mnichové s holemi a střelci držící si odstup od nepřátel namísto střílení šípů stylem namiř a střílej do prázdna. Dokonce i tuláci se chovají více jak tuláci disponující schopnostmi jako mizení, jedy a poskakování kolem jako vzteklí ninjové.
Samozřejmě na první pohled se při bojích hra tváří jako čistá „rubačka“, ale záhy hráč zjistí, že mačkáním jednoho tlačítka bitvu vždycky nevyhraje. Strategie, efektivní využívání tříd a mezitřídních schopností (nic z toho se netýká komunismu J - pozn. red.) a nastavení správné taktiky vašeho týmu je klíčem k vítězství a zatímco boj byl v Origins na lehčí tónině, zde bude podle BioWare vyváženější.
V oblasti změn boje je tu věc ohledně růstu dovedností. Namísto lineárního vývoje, pokrok v dovednostech je nyní rozčleněn do jakýchsi pavučin různých nadřazených témat jako meč a štít, lukostřelba, magie ohně. V rámci těchto pavučin se mohou hráči rozhodnout, jakým směrem chtějí své postavy vyvíjet a tyto volby budou extrémně důležité co se týče
efektivity bitev.
Další hlavní změna v hratelnosti není tak radikální, ale pravděpodobně bude dobře přijata je „crafting“- řemeslničení. Systém se zdá více propracovanější v ohledu na obtížnost a rychlost při tvoření lektvarů, zbraní, pastí, jedů. Například místo toho, abyste si to tzv. „ukuchtili“ sami, objednáte si požadované zboží u řemeslníka, který využije svých skladových zásob, takže už nebude potřeba s sebou táhnout 99 elfích kořenů. Fanoušci dost možná ocení i úpravy v podobě možnosti navštívit místa v rozličné denní době, okamžité kalkulace statistik při výběru zbraní, schopností, atd.
Grafika
Tato změna bude nejspíš nejvíce přehlížena, třebaže na ni bude vidět jasný kontrast oproti minulému dílu. Kirkwark není Ferelden a to je evidentní už z momentu, kdy Hawke přijede do bývalého otrokářského města. Je to město postavené na základech Tevinterského otrokářského státu a vyvolává pocit spěchu a shonu v porovnání s ponurými a pustými hnědými krajinami Fereldenu. Vedoucí návrhář se velmi snažil analyzovat scenérii a paletu z řádky populárních her jako Gears of War, Mass Effect 2 a určit z toho vzorec, co dělá barvy v současné době ve hrách přitažlivé. Pak ty údaje vzal a zahrnul v tom styl japonského tisku, filmů Kurosawy, aby rozvinul obraznost dodávající koncovému produktu mnohotvárnější vzhled. Textury byly též vylepšeny.
A pak ještě jedna nepatrná změna ohledně barvy pleti vaší postavy, která se nyní vztahuje i na vaši rodinu, takže například černoch nebude mít bílé příbuzné a naopak. Ne každé dítě v DA2 je sirotek.
Hudba/zvuk
Kirkwark nejen vypadá jinak než Ferelden, ale on i zní rozdílně. Hudba je v tomto žánru zmírněná, ale v DA2 je řekněme pozitivnější než v původních Origins. Skladatel Innon Zur se vrací, aby poskytl nový soundtrack a třebaže v novém kabátu, hráči si budou místy moci všimnout některých skladeb z DA:O.
Dabing je něco, co už od BioWare berete jako samozřejmost a herci si vážně na výkonech dávají záležet, což poznáte i na Hawkeových bitevních výrocích, jež se mění podle toho, jakou postavu jste si z něj ukovali. Od „Rozdrtíme je“ po „ pro záchranu světa jeden padouch za druhým“ a spousta dalších.
Ovládání
Ovládání se zatím zdá v pořádku, ačkoliv je to zaměřené na časté mačkání tlačítek během boje. Bioware i tak tyto povely zprovoznil tak, že jsou okamžité a plynulé. Takže v této části by nemělo být nic převratného a v zásadě stále solidní standard.
Celkově
V tomto bodě by mělo být patrné, že BioWare podnikl kroky k výrazným změnám v DA2. Zároveň však s těmito změnami by neměli zničit to, co bylo hráči oblíbené v minulém díle. Ano, příběh Origins skončil, ale to neznamená, že i události této série. Boje jsou rychlejší, přesto taktické. Z několika hodin hraní dosvědčuje autor stránek rpgfan.com, že se BioWare vydal
správným směrem.
Hra vyjde 8. března 2011 pro PC, PS3 a XBox 360 v standardní i sběratelské verzi, která bude navíc obsahovat soundtrack.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Resident Evil 5: Gold Edition »PlayStation Move »
Mafia II »
Mafia II: Betrayal of Jimmy »
Dead Space 2 »
God of War 3 »
ModNation Racers: Dojmy z bety »
Aliens vs. Predator »
Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.