Dominion Wars - recenze
Příběh je v tomto případě jedna ze světlých stránek věci, konečně se nejedná o klišé Janewayová zachraňuje svět jak to do nás hustí právě vysílaný Voyager. Věc se má asi takto. Alpha quadrant čelí nevyhnutelné hrozbě útoku Dominia. Tu pravou válku však rozpoutávají Klingoni, kteří v obavě, že se Cardassiané spojili s Dominiem vytvoří blokádu Casdassie Prime, domovské planety Cardassianů. Ti si to ale nenechají jen tak líbit a nadobro uzavřou válečný pakt s Dominiem. Ke Klingonům se nakonec přidává i Federace a začíná to pravé peklo.
Samotná hra se odehrává podobně jako Armada na 2D placce, ovšem v trojrozměrné grafice. Celkový styl se pohybuje někde mezi Starfleet Command (ovládali jste jen jednu loď) a Armadou (mnoho lodí). Tady se vám pod tlapy dostane lodí maximálně šest, se kterými se budete probíjet dvěmi kampaněmi. Mno, probíjet, spíš jimi prosvištíte warpem 9,99, protože rozsáhlost, respektive krátkost je po Armadě (čtyři kampaně po ČTYŘECH misích za každou stranu) znovu do nebe volající. O replayabilitě se zde také nedá ani uvažovat, mise jsou lineární jak padesáticentimetrové špagety. Ne že by u strategií nelineárnost byla zvykem, ale u takhle krátké hry by se hodila. Cíle misí představují většinou vymazání všeho živého, občas ale také dobytí určité základny, eskortu, atd..
*reklama*
Grafická prezentace patří vedle příběhu k tomu lepšímu. Všude se nšco děje, tu rotuje částicová fontána (nebo jak se říká takovému tomu trychtýřovému gizmu), tam se převaluje mlhovina, jinde zase bez valného zájmu o válku letí kometa. Modely lodí jsou taktéž na úrovni, jak už jsme zvyklí z několikkrát zmiňované Armady. Zvukový doprovod je nanejvýš realistický (ehm, ostatně slyšel někdo z vás v praxi fotonová torpéda?:-). Multiplayer nabízí několik módů hry, jako klasický deathmatch, domination (musíte po co nejdelší dobu udržet strategický bod), Conquest (dobytí planety), Find a Founder (únos důležité osoby) a Defend/Attack base mluví samo za sebe. Ke hře je přibalen také editor lodí Starship Creator: Warp 2. Konečně se autor rozhodl nevydávat tento jednoduchý prográmek za samostatný titul.
Pojďme se nyní podívat na nejtemnější zákoutí hry. Kromě nevalné délky zde najdeme neuvěřitelné množství bugů, naprostou noční můru každého deratizátora (arachno- a jiní hmyzofobici ať si hru radši nekupují:-). Problémy se objevují při ukládání/savování pozice, při výpadcích multiplayeru často nefungují ani hotkeys a tak dále. Dokonce nejsou použitelné lodě vytvořené v editoru, protože po importu nemají takřka žádné štíty. Doufejme, že alespoň vetšinu spraví patch.
Vynést tedy smrtelný ortel nebo nebeskou ódu... Tentokrát směřuje šipka někam mezi tyto dvě hodnoty. S hrami ze světa Star Treku to jde někdy nahoru, jindy zase dolů (A Final Unity-nahoru, Borg-dolů, Generations nebo Starfleet Command-nahoru, Starfleet Command-mírně dolů, atd...). Pro Trekkies je to povinnost, pro ostatní jen průměrně zabité odpoledne, či dvě, ale plnou cenu, za kterou se hra bude prodávat bych za ni nedal.
Hodnocení => 60%
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Black&White »Post mortem »
Hitman 2: Silent Assassin »
S.W.I.N.E. »
Unreal II - The Awakening »
Tony Hawk´s Pro skater 3 »
Enter The Matrix »
ToCA race driver »
Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.