Dead Space 2 - preview
Každý ,kdo hrál první Dead Space, se jistě velmi zaradoval při ohlášení druhého dílu, ale ani to nemohlo vzbudit takové nadšení, jako první Videoukázka na E3. Aby toho nebylo málo, pro úzkou část herních redaktorů připravili lidé z EA malou ochutnávku v podobě dema. No a zážitky z něj vám přinášíme v dnešní preview.
Hlavním hrdinou se podle očekávání stal Isaac Clark, který tentokrát, byť stále zranitelný, bude podstatně efektivněji a krvelačněji bojovat proti hordě odpuzujících protivníků. Kromě všech známých pohybů, zbraní a schopností, bude mít Isaac k dispozici nové možnosti boje. Jednou z novinek je možnost šetřit náboje prostřednictvím telekineze a to tak, že budete moci házet utržené končetiny soupeřů na usmrcení dalších nepřátel. Pokud se vám někdy stalo, že vás stádo soupeřů obklíčilo a nedalo vám nadechnout, tentokrát máte alespoň jednu příležitost účinně se bránit a to v podobě zbraně jménem Javelin Gun. S ní dokážete přišpendlit protivníky na stěny. Její účinnost je o to vyšší, že se budete muset poprat s novými druhy nepřátel. Dvěma novinkami, které demo ukázalo, byly Puker a Pack. Puker je nebezpečnější než běžný Necromorph a to tím pádem, že vás dokáže krátkodobě omráčit na dálku a tím dá prostor běžným soupeřům na to, aby se do vás zakousli. Pack je shluk malých zmutovaných dětí, které lze vidět i ve zveřejněné videoukázce. Ten v rámci dema sice nebyl žádným problémem na zdolání, ale je zcela správně předpokládat, že tento druh nepřítele bude jen doplňkem k ostatním soupeřům. Jinými slovy, když jednou přijedete do situace, že místnost se rychle zaplní nepřáteli, umím si docela dobře představit, že mezi nimi budou Isaacovi znepříjemňovat život i tyto potvůrky.
Velmi pozitivní zprávou je, že skriptované scény jsou zpět a tentokrát se zdá, že budou v hojnějším počtu. Ve videu z E3 jste mohli vidět nejednoho gigantického protivníka, které budete muset zlikvidovat i v interaktivní scéně (tak, jak jste bojovali s gigantickou rukou v prvním Dead Space, která vás táhla přes palubu lodi). Takovým momentem je například útěk před obrovským netvorem, ve kterém Isaac běží úplně sám a vaším úkolem bude "jen" vstřelit v pravém okamžiku do zvláštních míst, které není těžké najít, protože jsou barevně odlišeny od zbytku těla soupeře. Omezenost pohybu v tomto případě však vůbec nevadí, právě naopak. Nebylo by totiž možné zkombinovat schopnost volného pohybu tak, aby byly zachovány pohledy z různých úhlů kamer, což přidává celému momentu na atmosféře a dramatu. Jinou novinkou je častější využití nulové gravitace. Zatímco v první hře jste tyto momenty měli dané, zde je můžete sem-tam vyvolat sami. Stačí vypnout gravity generator a můžete jít na věc. Navíc tentokrát máte pohonné motorky na svém obleku, což vám umožňuje v rámci nulové gravitace létat okolo. Přirozeně je let plně ovladatelný. No a když gravitaci znovu zapnete, všechny létající předměty padnou znovu na zem. Jednoduše řečeno, nový Dead Space má namířeno velmi vysoko s množstvím skvělých nových nápadů, nepřátel, schopností, přičemž si stále zachovává svou neopakovatelnou atmosféru a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se stal hrou roku.
To, co demo neodhalilo, si budeme muset trochu domyslet a mě osobně nejvíce trápí fakt, kde se bude hra opravdu odehrávat. První díl byl většinou na palubě USG Ishimura, což hře dodávalo skvělý nádech temna a tajemna. No a video druhého pokračování se více zaměřovalo na prostředí, které spíše připomínalo chrám než vesmírnou loď. To není nutně špatné, ale vypadalo by to trošku fádně a otřepaně. Pevně věřím, že prostředí tmavého a neprozkoumaného vesmíru bude i nadále dominovat ve druhém pokračování hry. Ať je to však jak chce, na Dead Space 2 si budeme muset počkat až do 2011, snad se vydání nebude zbytečně odkládat.
Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
God of War 3 »ModNation Racers: Dojmy z bety »
Aliens vs. Predator »
Fairytale Fights »
Trine »
Bayonetta »
Uncharted 2 Multiplayer Beta »
Ninja Gaiden Sigma 2 »
Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.