Dead Rising 2 - preview

Autor: Pavel Charbuský | 25.05.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Multiplayer: ANO
Máte rádi krev? Spoustu krve? Líbilo by se vám zúčastnit se nekonečného masakru nemyslících zombií? Pak se těšte na Dead Rising 2, protože je to hra pro vás.
Ze všech japonských studií, která se snaží docílit co největšího úspěchu nejen v Zemi vycházejícího slunce, ale také v Evropě a Americe (což jsou prakticky všechna japonská studia) dělá největší pokroky Capcom, které svými posledními, ať už chystanými nebo hotovými tituly nejvíce zaujalo. Mluvím o hrách jako je Bionic Commando, Dark Void nebo Spyborgs, které byly zhotoveny západními vývojáři a o Dead Rising 2, který bude brzy následovat. Dead Rising 2 se ujmou kanadští programátoři z Blue Castle Games, což v kombinaci s technologií MT Framework multi-platform enginu od Capcomu volá po světovém úspěchu a spoustě vydělaných peněz.

Zároveň má tato brutální řežba jisté předpoklady k úspěchu kvůli předchozímu dílu, který se stal velmi oblíbeným. Tato napůl akce a napůl adventura se nestala populární jen díky spoustě možností, jak umlátit zombíky, za úspěch podle vývojářů vděčí i tomu, že hra je „západní“, přesto v sobě nese cosi japonského, něco, co lidi přitahuje a baví je hrát.


Dead Rising 2


Pokud jste hráli první díl, určitě jste si při pohybu obchoďákem přeplněným mozky chtivými zombiemi všimli, že jich máte na obrazovce velké množství naráz. Lépe řečeno dosud neviděné množství. Jednička vám nabídla pohled až na 500 protivníků zároveň. Blue Caste studios nyní pracují na překonání tohoto rekordu, a vzhledem k tomu, že mají k dispozici novou technologii, není to až takový problém. Nejdříve to měl být 1000 nemrtvých. Brzy se jejich údajný počet rozšířil na 2000 a teď je to už 7000. Velmi působivé číslo, ale já je rozhodně počítat nebudu. Obrovský počet nepřátel samozřejmě zkompenzuje frame-rate, ale hratelnost by to nemělo nijak zvlášť omezovat. Větší hrozba pro hráče, který se na motorce s motorovou pilou na každém boku vřítí mezi zombíky bude představovat množství krve a uřezaných končetin létajících vzduchem, protože jen těžko uvidí, kam se vlastně řítí. A ne že by na tom záleželo, pokud zrovna nenarazíte do zdi.

Boj, tedy spíš masakr se bude velice podobat prvnímu dílu, takže nečekejte nic složitějšího, než kombinaci několika tlačítek a téměř neustále se opakující sérii útoků. Stejně tak se ale dočkáme podobného arsenálu, určitě rozšířeného o nějaké ty novinky. Jsem si jistý, že se tak
setkáme nejen s pokladní kasou a mou oblíbenou lavičkou či plyšákem, ale i se spoustou dalších tupých, ostrých a kdo ví jakých ještě předmětů. Sice jsem v obchoďáku Willamette Mall nebyl, ale vsadím se, že mají široký sortiment. Pokud pamatujete nepříliš populární (málo brutální) střelné zbraně, tak vězte, že tento repertoár bude rozšířen třeba o útočnou pušku. Střelecký mód bude podobný Gears of War, tedy z pohledu přes rameno a budou přidány úkroky do stran, což nám dříve nemálo chybělo. Nováček Chuck, nástupce Franka z jedničky, se dočká i různých legračních převleků.


Dead Rising 2


Již jsem se zmínil, že střelné zbraně se v Dead Rising nedočkaly moc velkého úspěchu. Jenže tam mělo cenu střílet pouze do zombíků, což nebylo tak uspokojivé, jako když jste měli možnost rozmlátit jim hlavu odpadkovým košem (plastovým). Pokud ve dvojce narazíte například na propan-butanovou bombu, určitě vás napadne, co taková bomba dělá. Ano, dělá BUM! A vzhledem k tomu, že vrh golfovou holí není podnět dostačující ke spuštění detonace a roztrhání na kusy všeho, co se nachází v blízkosti ohniska, dostane se ke slovu právě výše zmíněná puška. Možná i nějaké té dávce slov. Autoři prokázali i jistou porci fantazie a tak se setkáme třeba s kbelíkem, který má na sobě přidělané tři ruční vrtačky. Chuck narazí nebožtíkovi na hlavu kbelík a vesele vrtá a vrtá, dokud v záplavě krve a mozku nepovolí lebeční kost a zombík se stane nebožtíkem dvojnásobným.

Co se týče ukazatelů na obrazovce, nedočkáme se téměř žádné změny, takže tam budou opět jen nejzásadnější údaje, jako je Chuckovo zdraví, meřič Prestige Pointů a samozřejmě počítadlo zabitých zombií a nalezených peněz. Dozvěděli jsme se také, že hra bude využívat 72 hodinový systém jako první díl, a také stejný systém ukládání pozic.


Dead Rising 2


Dead Rising 2 přinese i multiplayer, což je určitě pokrok oproti prvnímu dílu. Ale absence hry více hráčů nebyla příliš velkým nedostatkem, masakrovat se dá v jednom stejně jako ve více lidech. Nicméně vývojáři se nechali slyšet, že dnešní doba vyžaduje u hry multiplayer, s čímž samozřejmě můžeme jen souhlasit. Zatím bohužel nevíme, jestli se dočkáme kooperativního módů, nebo půjde třeba o nějaký typ player vs. player, například v podobě deatch matche. Ale vzhledem k tomu, že nikdo z Blue Castle Games zatím nehodlá o hře více hráčů mluvit, můžeme se jen dohadovat.

Cíl programátorů bylo využít všech úspěchů z jedničky a zároveň odstranit všechny její nedostatky. Cíl je to rozhodně chvályhodný, ale je něco takového vůbec možné? No, pravdu se nedozvíme dříve než v roce 2010, kdy má hra vyjít.



Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.