Crackdown 2 - preview
Hráli jste Crackdown? Líbila se vám akce? Je tu preview na druhé pokračování.
Před dvěma roky se na konzole Xbox360 objevila hodně akční hra, koncepčně jakýsi klon GTA, Crackdown. Hráč byl tehdy v roli geneticky upraveného super policisty, který neustále zachraňoval město Pacific City od četných hord zločinců. Přemrštěná akčnost byla hře často vytýkána, našli se však i jedinci, kterým právě tento faktor vyhovoval. Ve hře jsme se setkali i s lehkými RPG prvky, které hru osvěžovaly a táhly hráče dál. Původní hra také dostávala velmi dobrá hodnocení. Ta se pohybovala přibližně okolo 70 %. Pojďme se podívat na pár informací, které se týkají druhého pokračování, jež by mělo spatřit světlo světa někdy na jaře roku 2010.
První změnou, pro hráče nepříliš důležitou, je informace, že se na Crackdown 2 podílí tým Ruffian Games namísto Realtime Worlds, který je podepsán pod původním počinem. Na druhou stranu, zástupci obou táborů mají s prvním dílem své zkušenosti ze vzájemné spolupráce. Dobrý výsledek by tak měl být zajištěn.
Časově je hra zasazena do doby po prvním dílu. Dění se však dramaticky mění kvůli náhlé události, která vytvoří doslova nové podmínky na žití ve městě, a tak by prostředí a atmosféra měla působit trošku jinak. Svou roli bude hrát i jakási infekce či mutace. O příběhu toho moc prozrazeno není. Asi abychom se měli na co těšit. Hra bude zase velmi akční, sám tedy nějaké spektakulární story neočekávám.
První změnou, pro hráče nepříliš důležitou, je informace, že se na Crackdown 2 podílí tým Ruffian Games namísto Realtime Worlds, který je podepsán pod původním počinem. Na druhou stranu, zástupci obou táborů mají s prvním dílem své zkušenosti ze vzájemné spolupráce. Dobrý výsledek by tak měl být zajištěn.
Časově je hra zasazena do doby po prvním dílu. Dění se však dramaticky mění kvůli náhlé události, která vytvoří doslova nové podmínky na žití ve městě, a tak by prostředí a atmosféra měla působit trošku jinak. Svou roli bude hrát i jakási infekce či mutace. O příběhu toho moc prozrazeno není. Asi abychom se měli na co těšit. Hra bude zase velmi akční, sám tedy nějaké spektakulární story neočekávám.
Opět budeme agentem jedné agentury dohlížející na mír a klid v ulicích a v boji za dobro nás budou doprovázet hromady zbraní, technologické fíčurky v podobě neustálého vylepšování speciálního obleku. Do vínku dostaneme i nové vybavení. I když hrajeme druhý díl, stejně jako v prvním budeme začínat s relativně slabou postavou. Přesto na tom ale budeme mnohem lépe, než v případě dílu prvního. Tam byla výbava z počátku relativně poddimenzovaná. Jako odměna, pro ty co dohráli první díl, je zde ale brnění ze střílečky Halo. Na druhou stranu hraní od píky nám nabídne výhody nových schopností, jejichž repertoár by se měl rozšířit. Obohacena by měla být i samotná herní náplň. Že by si autoři uvědomovali velkou stereotypnost původního dílu: „Jdi, zabij... zabij bosse, jdi... zabij?“ Tím lépe. Každé zpestření a zlepšení jinými prvky osobně kvituji s nadšením. Největším lákadlem bude jistě CO-OP multiplayer s kamarády.
Samotné Pacific City bude nové, ale na své si přijdou i hráči jedničky. Jsou nám slíbeny oblasti, které jsme navštívili v prvním díle, a tak by se nám i mohl dostavit pocit idéjà vu . Struktura města se nově zobrazuje jako, podle mého názoru, nervová soustava. Hlubší myšlenka se skrývá v tom, že samotné město je klíčovou „postavou“ ve hře a má velmi důležitou roli, jakoby bylo živé. Tento typ zobrazení nám má ušetřit i čas a problémy se špatným orientačním smyslem. Budeme se pohybovat volně po velmi velkém herním světě stejně jako v případě prvního dílu nebo konkurenčního GTA. Opět nebude chybět spousta času stráveného na střechách budov. Různé honičky a stíhání byly častou výplní děje i původního dílu, a proto nebudou chybět ani v pokračování s tím rozdílem, že nás čekají i nějaká další zpestření. Že by nové rozšířené lokace? Kanály? Uvidíme.
Grafická stránka by nás neměla zklamat. Ruffian Games pilně pracují na kvalitním renderingu a také světelné hrátky by měly udržovat laťku vysoko. Díky současným výkonným domácím systémům mohou dnešní hry vykreslovat tisíce různých objektů a Crackdown 2 by měl naše zraky těšit pestrobarevnými chytlavými orgiemi. Hra si ale přesto uchová charakteristický komiksový vzhled a myslím, že to je jedině dobře.
Hra se zatím jeví velmi slušně. Na druhou stranu se toho o ní moc neví. Inovace by mohly pomoci k lepšímu hernímu zážitku a stereotyp v podobě jednoduché náplně by mohl být potlačen a nebo alespoň šikovně zamaskován. Pokud bude pokračování o něco kvalitnější, než originální titul, budou naše hráčské touhy uspokojeny (v případě, že nehrajete jen Tetris a šachy...).
Detaily
Platforma: XBOX
Multiplayer: ANO
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Konference MICROSOFTU na E3 - díl 2 »Konference MICROSOFTU na E3 - díl 1 »
Halo 3: ODST »
Assassin´s Creed: nové interview ! »
Game Convetion 2007 »
GTA IV - létat se bude! »
Nový trailer MoH: Airborne! »
PSP bude levnější! »
Chcete vidět další Preview platformy XBOX? Přejděte na stránku XBOX Preview.