Counter - Strike: Source - preview

Autor: Michael Davidík | 25.07.2004
Žánr:  PC  | Preview
Jakým jiným způsobem lze začít anotaci na jeden z nejočekávanějších projektů současnosti, než \\\\\\\"lehce\\\\\\\" vyčpělým klišé: Král je mrtev, ať žije král!
Je tomu už drahná doba, kdy se na našich monitorech poprvé představila vpravdě revoluční hra, která dokázala nebývalým způsobem zamotat osudy mnohých gamesníků - Half-life. A byl to právě nesmrtelný Half-life (a jeho modifikace), kdo se rozhodující měrou zasadil o rozmach síťového hraní. Popisovat tady co to je Counter-strike by bylo nošením dřeva pod vatru Jana Husa a tak se poďme raději podívat na zoubek přímo jeho nové verzi. Tak v první řadě je třeba říci, že nejde o pokračování CSka v pravém slova smyslu (nic jako CS 2.0 se tedy nekoná), nýbrž o kompletní předělání stávající verze 1.6 do nového Source enginu, na kterém pofrčí i Half-life 2. A co můžeme od nového enginu čekat? Jak to jenom říct ... ? No ... prostě vypadá fantasticky, ale co jiného byste taky čekali, že? :-) Stínování v reálném čase je věc pěkná, ale asi se zabavíte mnohem víc při "žabkování" kalachem ve vodě na Aztecu. A nejenom to! Například když vystřelíte do sudu, tak pěkně podle fyzikálních zákonů odletí (ještě není jasné, jestli ho bude možné prostřelit) a jsem docela zvědav, jak tato vymoženost ovlivní hratelnost hry. Prostředí dozná vůbec velkých změn a tak už konečně nebudeme střílet v anonymních bludištích, ale v regulerních městech (škoda, že bez obyvatel :). Na dustu tak přibudou auta, stromy a další věci, které lze ve městě očekávat. Aniž bychom jezdili do Izraele, tak bychom konečně mohli "zažít", jaké to je běhat s kalachem po ulici :) Těšit se můžeme samotřejmě také na nové modely zbraní, což je údajně věc, na které v současnosti ve Valve nejvíc pracují. Každopádně už ve stávající podobě představují designově opravdu razantní kvalitativní krok pupředu. To samé lze říci i o zvukových efektech, i když některé zbraně byste možná v CS: source podle zvuku těžko identifikovali (alespoň v porovnání s minulou verzí). Totálního přepracování se ovšem dočkaly granáty. Dostalo se jim realističtějšího vzezření a také byly upraveny jejich učinky. Výbuch HE se tak obejde bez charakteristického "ohnivého efektu" a vystačí si s podstatně realističtější explozí. Jak uvedl jeden z vývojářů, stane se z flashe mnohem učinější zbraň a kromě známého "bílého oslepení" dojde i k zkukovému efektu, přičemž i délka oslepení bude delší. A když už mluvíme o vybavení, nově bude možné na modelech postav vidět jaké vybavení nese. To by mohlo mít zajímavý taktický význam: koupíte-li si nějaký granát nebo defuse kit, bude to o vás nepřítel vědět aniž ho vezmete do ruky ... Další (pro mnohé spíše dobrou) zprávou je, že bude odstraněn policejní štít a podle všeho Valve ani neplánují jeho budoucí zařazení do hry - zaplať jelito! Pro majitele CS: Condition zero by měl být podle posledních informací spuštěn betatest už [b]10. srpna[/b] a pokud bude vypadat tak jako v nedávno vydaném videu z Aztecu, tak nám Bože pomáhej, protože se upaříme xmrti ...

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.