Commandos Strike Force - preview
Autor: Michael Davidík | 11.04.2005
Homepage: http://www.commandosstrikeforce.com
Commandos se vrací. Nový počin španělských Pyro Studios obleče zcela nový kabátek a nabídne akčnější herní styl.
Psal se rok 1998 a do herního světa vtrhla hra, která tehdy značně rozvířila stojaté vody strategického žánru, do té doby zastoupeného spíše strategicko-akčními záležitostmi typu Command and Conquer. Oním titulem byl Commandos, taktická strategie zasazená tehdy do ještě poměrně neprofláknutého období druhé světové války. Hra si téměř okamžitě získala obrovskou hráčskou popularitu takřka po celém světě, naší malou zemičku nevyjímaje. Nový herní styl založený na postupné stealth eliminaci nepřátelských vojáků přecházel do krve rychlostí světelnou a inovativní herní počin začínajícího týmu Pyro Studios se stal zakladatelem nové odnože strategický her a vybudoval si zasloužený status legendy. Postupem času logicky následoval přídavek v podobě datadisku a dvou plnohodnotných pokračování. Třetí díl už sice nepřinesl toliko nových věcí a spíše se svezl na úspěších svých starších sourozenců, ale na druhé straně mu to nemůže mít nikdo příliš za zlé. V současné době se v dílnách španělských vývojářů usilovně pracuje na dokončení dalšího dílu, jenž ponese název Commandos Strike Force.
Nové Commandos zasazuje úder nejen svým názvem. Tím prvním a zároveň největším je úder, jehož následky jsou patrné hned na první pohled. Tvůrci udeřili do herního stylu, se kterým kdysi vtrhli na herní scénu jako velká voda, a to způsobem opravdu razantním. Autoři dali definitivní sbohem izometrické taktické strategii a hodlají vyrukovat s first-person střílečkou. Důvod vedoucí k tak významnému kroku je prý prostý, vývojáři mají pocit, že téměř všechny možnosti izometrického zpracování již byly vyčerpány předchůdci a další díl založený na stejném principu by byl již pouhou nastavovanou kaší. No, takový důvod je jistě chvályhodný, ale ruku na srdce, velkou roli v tom jistě hraje moderní trend, který již zkrátka nemá dvourozměrné (popřípadě pseudodvourozměrné) hry příliš v lásce, a to i v případě, že mají v zádech tak silnou značku, mezi něž se Commandos bezesporu řadí. Milovníci série však ještě nemusejí okamžitě odvracet zrak a do budoucna se obloukem vyhýbat plné verzi, nový díl by měl podle všeho nabídnout to, co je pro ni tak typické. Cílem Pyro Studios je nejen nově přilákat zástup akčních příznivců, ale rovněž si zachovat přízeň stratégů.
*reklama*
Proto by si měly obě tyto skupiny najít ve hře to své. Zatím to však bohužel vypadá, že poměr „sil“ nebude příliš vyrovnaný(inklinace k akční střílečce je nesporná). Akčně ladění hráči to mají zkrátka v současné době snadnější v tom, že jim vývojářská studia hrají do noty. Výjimkou tedy nebudou ani noví Commandos. Strategické prvky totiž zůstanou spíše v minoritě a budou se objevovat jen v podobě plánování způsobu, jak odstranit toho nebo onoho nepřátelského vojáka, či nacistického pohlavára.
Commandos Strike Force přinesou i jednu podstatnou změnu v přístupu k misím. Do nich tentokráte nebude nasazena celá jednotka elitních vojáků, ale povětšinou se bude jednat o sólo představení jednoho jejího člena. V těch ostatních případech se počet zvýší maximálně na dva charaktery. Mezi nimi se pak bude možno kdykoliv přepínat a ovládat tak postavičku, jejíž jedinečné schopnosti se vám budou v dané chvíli více hodit do krámu. Z toho plyne, že se dostanete do situací, které zřejmě půjdou vyřešit pouze vzájemnou kooperací. Kromě zredukování strategických elementů dojde rovněž k redukci celkového počtu vašich specialistů v jednotce. Konečný počet se vyšplhá pouze k číslu tři. A jaké že charaktery to mají být implementovány? Tím prvním bude známý „frontman“ celé série, Zelený baret, k jehož největší přednostem i nadále zůstanou svaly. Věrným služebníkem mu i tentokrát bude jeho vždy pekelně naostřený nůž, jenž už v minulosti dokázal pohladit spousty nacistických hrdel. Jako doma se bude rovněž cítit za „kormidlem“ těžké bojové techniky a nepohrdne ani střelbou rovnou ze dvou zbraní současně. Zelený baret tedy zůstává chodící válečnou mlátičkou, respektive takovým tím Obelixem druhé světové války. Dalším mužem, před nímž se budou muset mít nepřátelští vojáci na pozoru, je špion. Jeho hlavní devizou je samozřejmě přirozená schopnost zapadnout kamkoliv. Dokonale mu padne jakákoliv uniforma a nenápadný pohyb společně s uměním proniknout nepozorovaně do nitra nepřátelského území z něj tvoří jednoho z nejnebezpečnějších zabijáků. Jeho úder je rychlý, nečekaný a smrtící. Posledním, kdo zatopí Wehrmachtu, bude muž, o kterém platí, že zjistí-li voják bojující na opačné straně válečného konfliktu jeho úkryt, jedná se povětšinou o to poslední, co si v životě uvědomí. Sniper je rychlý a přesný. Jemu budou dělat společnost pevné nervy, klidná ruka, přesná muška a v neposlední řadě věrná dáma jménem odstřelovačka. Ke sniperovi se váže jedna zajímavá specialitka v podobě zpomalení času (přesně tak, bullet time se pomalu ale jistě dostává všude). Ten v reálu představuje zadržení dechu před samotným výstřelem. Okolní svět se na malou chvíli zpomalí a vy můžete zasadit nešťastníkovi, který se vám momentálně producíruje v zaměřovači, smrtelnou ránu.
Hra bude rozložena celkově do tří velkých kampaní, jež hráče zavedou do oblastí Ruska, Norska a také do Francie. Všechny lokací mají být navíc propojeny příběhovou linií. V každé lokalitě je samozřejmě cílem splnit náročné zadané mise. Hovoří se také o velké hráčské volnosti, kdy bude záležet pouze na vás, jak se hodláte misemi prokousávat. K řešení ani zdaleka nepovede pouze jediná cesta. Úkoly budou nejrůznějšího kalibru, na hráče čeká osvobozování zajatců, páchání atentátů, potápění německé válečné lodě a dostanete se také do křížku s dvojitými agenty a zrádci. A jak na tom bude hra z technologického hlediska? Commandos Strike Force má pohánět v současné době velmi populární RenderWare engine a z pohledu na obrázky se dá usoudit, že tak bude konat důstojným způsobem. Nezbytnou součástí jsou nejrůznější efekty jako realistické stíny, podpora Dolby 5.1 (jen tak na okraj, na hudbě se podílí Bratislavský symfonický orchestr) apod. K zajímavostem jistě patří tzv. „dramatic window“, který přinese informace o podstatných událostech (o nichž byste měli být informováni) během mise formou obrazu v obraze (doslova tak budete v obraze :-)). Nezapomíná se ani na další důležitou složku moderních her, na multiplayer. Ten nabídne několik standardních i nových módů (s kooperativním se bohužel nepočítá). Španělští vývojáři stanovili datum vydání na červen letošního roku, a to ve verzi pro PC a konzole (Xbox, PS2). Zanedlouho tedy snad uvidíme, jak moc nová tvář celé sérii prospěje a jak se povede skloubit prvky typické pro tuto hru s akčnějším first-person pohledem a sólovým putováním po misích. Já osobně doufám v to, že se jí to podaří více než dokonale, protože propadák by Commandosům ani trochu neslušel.
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Guild Wars »Souboj RTS - Earth 2160 »
Souboj RTS - Age of Empires 3 »
Cossacks II - dojmy z hraní »
Elite Warriors: Vietnam »
1944: Battle of the Bulge »
Rainbow Six 4 Lockdown »
Souboj RTS - Empire Earth II »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.