Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena - preview

Autor: Pavel Kovalančík | 18.02.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Simulátory
Multiplayer: ANO
Oblíbený sarkastický antihrdina se vrací. A vypadá to, že se máme na co těšit.
Jistě si mnozí z vás vzpomínají na parádní mix akce, adventury a stealth akce z roku 2004 od studia Starbreeze. Nejedná se o nic jiného, než licencovaný projekt na motivy sci-fi filmu s Vin Dieselem v hlavní roli The Pitch Black, u nás známým pod jménem Černočerná tma. Název této akce byl The Chronicles Of Riddick: Escape from the Butcher´s Bay (2004) a jistě neutkvěla v paměti jen mně, ale i spoustě hráčů na celém světě. Po pěti letech se charismatický a sarkastický hrdina vrací zpět na naše počítačové monitory (nebo vaše LCD televizory) v připravované pecce The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena. Výrobcem bude znovu Starbreeze studio ve spolupráci se studiem Tigon. Vydavatelem by měla být firma Atari.

Chronicles of Riddick: Assault On Dark AthenaChronicles of Riddick: Assault On Dark Athena
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena
Pokud jste nikdy o Riddickovi neslyšeli, původní filmy (The Pitch Black: 2000, The Chronicles Of Riddick 2004) nebo hru jste nehráli, Riddick je jakýmsi vyvrhelem z vesmíru. Vyvrhelem, protože byl stíhán za vraždy a tak je pořád na útěku. Na druhou stranu, ti kteří zemřeli také nebyli žádnými svatoušky. Původní hra začínala uvězněním Riddicka ve vesmírném vězení, kde si měl odpykat svoje činy. S tím se samozřejmě nemohl smířit a tak i pověst vězení, ze kterého se nikdy nikdo nedostal, nechala Riddicka chladným. Riddick je totiž chytřejší než liška a hbitý jako opice. Ze svých  problémů se dostává doslova akrobatickými kousky a cestou plnou zabíjení, často velmi tichého. Jeho věrným kamarádem je pár dýk a černý – velmi černý humor, velmi stylový…

Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena
Ti z vás, kteří původního Riddicka nehráli, budou mít možnost zakusit téměř stejné dobrodružství jako v původní hře a navíc, nová hra bude obsahovat druhou část, kde náš antihrdina bude bojovat s biomechanickými (technologicky zdokonalenými vojáky) drony a jejich psychopatickým velitelem na vesmírné lodi Dark Athena. V podstatě nám bude naservírována původní hra a onen přídavek, který by měl zabavit na přibližně 11 hodin. Dvě hry v jednom, to zní dobře, ne? A bude to jen lepší.

Důvod vydání původního námětu a přepracování byl komentován Starbreezem jednoduše. Nebyl způsob, jak by mohla být původní hra převedena na konzole Xbox360 (na Xbox vyšla) a tak se tvůrci rozhodli pro vytvoření nového titulu s bonusem, kterým je remake původního Riddicka. Tím více bychom měli být rádi za jejich smysl pro puntičkaření a smyslem pro detaily.
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena

Již samotná původní hra vypadala tehdy úžasně a i když dnes nepatří graficky mezi špičku, nemá se za co stydět. Nicméně tvůrci zapracovali i na předělání původního titulu do nového grafického kabátku a tak se nám naskytne trošku nový zážitek. Z dostupných screenshotů nebo trailerů mám velmi dobrý pocit. Velmi na mě zapůsobila hra světel a stínů. Animace postav v pohybu vypadala také pěkně. Tvůrci zmiňovali dobře zpracovanou mimiku obličejů. Animace postav při rozhovorech má být komplexnější a tak by postavy měly využívat různých gest. Prostě nebudou vypadat jako mluvící pytle, ale jako živé bytosti. Hra vypadá jednoduše úžasně. Starbreeze použil modifikovaného vlastního enginu, který byl k vidění v temném komiksovém počinu The Darkness (velká škoda, že nebyla vydána na PC). Umělá inteligence nebyla v původní hře ani špatná, ale ani nic extra a tak si počkáme, jak na tom bude nová hra. Pokud by byla úroveň jako v prvním FEARu, byli bychom jistě spokojeni.

Nová hra bude obsahovat všechny elementy, jaké známe z původní hry. Užijeme si situací, kdy se budeme muset schovávat ve tmě a vyčkávat na naše oběti. Stealth prvků možná bude i více, než bychom si na první pohled přáli. Temná místa budou na každém kroku a někdy nebude jiné možnosti než se plížit. Nicméně si nemyslím, že by to bylo na škodu. Dosyta si užijeme i tisíce vystřelených kulek v různých přímých koridorech s překážkami. Původní hře bylo vytýkáno malé množství zbraní. K dispozici byla pistole, samopal, brokovnice a nějaké ty hračky na boj zblízka. Tento minimalistický přístup mi seděl. Přidával na realističnosti. Zde by se měly objevit i další kousky. Na realističnosti přidá i minimální ztvárnění HUDu. Toto bylo k vidění již v původní hře a hráče to vtáhlo do hry daleko lépe. V stealth režimu, pokud jste se někde skryli, se obrazovka zabarvila do modra. Ke střelbě bylo nutné využívat přímo mířidla zbraně, protože zaměřovací kurzor nebyl k dispozici. U stříleček není běžné vést dialogy s ostatními postavami, Riddick byl zajímavý i v tomto ohledu. Setkáme se s postavami, které se s námi budou bavit a budou nám chtít pomoci. Setkáme se také s charaktery, které nám budou usilovat o život. Toto bylo velmi příjemné zpestření, které se jen tak nevídá. Trošku jsem se obával stereotypnosti a jednotvárnosti na oné žoldácké vesmírné lodi. Střílení, podřezávání, střílení… Možnosti interakce s ostatními postavami by nás ale měly nechat v klidu. Různé rozhovory s ostatními postavami nám budou pomáhat v pochopení příběhu, budou nám dávat rady, nebo se bude jednat o obyčejné klábosení.
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena

Původní hra byla velmi krvavá. Výjimečně toto násilí nebylo bezúčelné lákadlo pro zahrání. Lámání vazu nebo podřezávání krků vypadalo velmi efektně a také bylo efektivní. Vzpomínám si na jeden pohyb, kdy Riddick dokázal odzbrojit nepřítele otočením brokovnice a vystřelením mozku z hlavy. Je libo skvěle připravený krvavý koktejl? Tato hra není vážně určena dětem. Pokračování, díky lepší grafice, bude možná ještě brutálnější,.

Hře byla vytýkána krátkost a absence multiplayeru. Co se herní doby týče, nevěřím, že by to byl důležitý faktor pro hodnocení. Kvantitu nad kvalitou upřednostňovat není moudré. Vzpomeňte si na Maxe Payna. Krátký, ale skvělý. Původní hra zabírala okolo deseti hodin herního času a Assault On Dark Athena by měl být ještě o chlup delší. To platí pro hru jednoho hráče.
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena

Nová hra bude zahrnovat zajímavě propracovaný režim více hráčů. Multiplayer by mohl být velkou devizou hry. Pro mě je to velké lákadlo. K dispozici se nám nabídne klasický deathmatch. Vlajky si budou krást týmy v režimu capture the flag. Zajímavějším módem by mohlo být rozdělení týmu skupiny. Na vězně, stráže a žoldáky. Každý tým musí aktivovat cíl za každou cenu. Možná se bude jednat o režim podobný z hry Unreal Tournament – domination. Uvidíme, až hra vyjde. Nejzajímavějším počinem bude mód Pitch black. Hra se bude odehrávat v hodně tmavých prostorech. Jeden hráč zaujme místo samotného Riddicka, který je vybaven ostrými čepelemi a snaží se vyřadit ostatní hráče, kteří na něj konají hon. Ostatní hráči budou mít střelné zbraně a menší svítilnu. Riddick má ale stejnou schopnost jako ve filmu – noktovizi. Tedy schopnost vidět i v absolutní tmě. Toto je jeho hlavní silná stránka, starající se o jeho přežití. Komu se povede Riddicka zabít, ten se za něj objeví následující kolo.

Myslím, že se máme na co těšit. Špičkový koncept, osobitý hrdina, výborná grafika, nová hra a vylepšená verze původní hry a konečně i nově zavedený multiplayer by se měli postarat o to, aby nový Riddick atakoval žebříček nejlepších her na rok 2009. Hra vyjde na PC, Xbox 360 a PS3 na konci prvního nebo v průběhu druhého kvartálu roku 2009.


Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.