Call of Juarez: Bound in Blood - preview
„More action, less platforming.“ – Tímhle heslem Ubisoft popisuje hru Call of Juarez: Bound in Blood, pokračování střílečky z Divokého Západu, která debutovala v roce 2007 na PC a v roce 2008 na Xbox 360. Bound in Blood bere jednu z hlavních postav prvního dílu, Reverenda Raye, odhaluje dřívější události a vysvětluje, jak se z tohoto kolt-držícího drsňáka stal farář.
Podobně jako v první hře, hlavní kampaň v Bound in
Blood je popisována očima dvou odlišných hrdinů. Zatímco v první hře jste hráli buď jako
Ray nebo jako Billy Candle, zde je druhým charakterem Rayův bratr Thomas McCall
a přináší možnost volby, za koho chcete hrát, na začátku každého levelu. Samozřejmě,
každý bratr má své silné i slabé stránky. Zatímco Ray je statný pistolník,
expert na střelbu zblízka, Tom je malý, rychlý a perfektně ovládá svou
dovednost, střelbu z dálky – jinými slovy sniper. Můžete si vybrat, jaký
styl vám sedí víc, zda naběhnout mezi masu nepřátel a rychle je pokosit zblízka
a
nebo raději potichu pomalu odstřelovat z bezpečné vzdálenosti.
Mohli jste si myslet, že tyto dvě postavy v herní kampani zaručí perfektní možnosti pro co-op, tedy synchronizované hraní dvou hráčů zároveň, ale, stejně jako v prvním dílu, žádný co-op nebude. Vypadá to, že důvodem je to, že různé “Módy Koncentrace“ ( více o nich později ) moc nesedí do co-op a zároveň na fakt, že Ray a Thomas se nemusí nutně probojovávat kampaní bok po boku. Na druhou stranu, pokud Techland vychytá single-player, vše je odpuštěno. Nakonec připojení co-op módu jako dodatečného nápadu by mohlo být horší než nic.
V Bound in Blood je opakovaným tématem zrada, a nejen mezi dvěma bratry. Po krátkém odbočení do Atlanty během prvního levelu se komplot vrací dva roky zpět, kdy Ray a Thomas bojují během Občanské války spolu proti Yankeeyům. Dva z nich potom dezertují, patrně zrazeni chlápkem jménem Barnsby, a cestují na západ, aby se vyhli Spojeneckému vojsku. Tam se spřátelí s nějakými domorodými Indiány a ukončí válčení některých kmenů mezi sebou. Obecně platí, že když jsou okolo nějací lidé, Thomas a Ray mají tendence ukončit zrady a střelbu jednou provždy.
Můžete očekávat jak bitvy jeden proti jednou, tak více lidí proti sobě, ale i obrovské boje. Na žádost Ubisoft v demu ukázal velkou bitku mezi ničemnými Spojeneckými vojsky a domorodými Američany. Ty zahrnují sestřelování zrádných Spojenců jak revolvery, tak kulomety a následné pokládání výbušnin, které následným roztrháním skály zajistí zničení nepřátelských děl.
Bound in Blood využívá vylepšenou verzi Chrome engine od Techlandu, který se vyskytoval v prvním dílu hry a který klade důraz na obrovské rozlohy Amerického Divokého Západu. Vzdálenosti namalované v měřítku, které se ve hrách vidí jen velmi zřídka, slouží k vykreslení otevřených kostmi pokrytých suchých pouští a kaňonů, zatímco next-gen efekty jako heat-hazing, HDR lifting a hloubka pole byli aplikovány, aby tuto krajinu přivedly k životu. Nicméně když horizont vytvoří iluzi velké dálky, bezprostřední okolí, které jsme viděli během prvního pohledu, vytvoří jakýsi koridor (zdánlivě otevřený, ale samozřejmě omezený). Toto způsobí, že dlouhé nakreslené vzdálenosti se zobrazí jako pozadí ve filmovém nastavení.
Teď k těm “Módům koncentrace“, jak jsem slíbil. V prvním dílu hry vám tento mód umožňoval střílet na mnoho cílů ve zpomaleném pohybu. V Bound in Blood se mód trochu liší. Jeden z bratrů může označit cíle ve zpomaleném pohybu, a když ho čas vrátí zpět do reality, hlavně jeho koltů vybuchnou v přívalu kulek.
Také systém duelů byl vylepšen. V prvním dílu jste museli pouze tasit zbraň dřív než váš soupeř, což bylo poměrně jednoduché. V pokračování musíte manévrovat doleva a doprava tak, abyste stáli k soupeři čelem a zároveň ovládat ruku s pistolí. Můžete ruku přiblížit a oddálit od své šesti-ranky, abyste soupeře vyprovokovali k předčasnému tasení. Mezitím byl vylepšen i systém krytí, takže se v přestřelce můžete lépe vrhnout pod nějaký stůl a krýt se, zatímco přebíjíte. Má to eliminovat problém, který se vyskytoval v prvním dílu hry, kde jste pořád stáli rovně.
Multiplayer nabídne několik módů, mezi které patří Sheriffs vs. Outlaws (týmová hra ) nebo mód Wanted : čím víc peněz si “vyděláte“, tím větší odměna bude na vaši hlavu vypsána a tím těžší bude zbavit se všech pronásledovatelů.
Není mnoho lidí, kteří by dělali střílečky ve stylu Divokého Západu, a tato v podstatě vypadá jako uhlazenější Call of Juarez. Tohle pokračování vyjde na Xbox 360, PC a PS3 někdy v létě tohoto roku.Detaily
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Batman Arkham Asylum »Prototype »
Dragon Age: Origins »
Chronicles of Riddick: Assault On Dark Athena »
Dark Void »
Street Fighter IV »
Cryostasis: Sleep of Reason »
FUEL »
Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.