Broken Sword: The Shadows of the Templars - ostatní
Pozor! Pokud si chcete Broken sword opravdu užít, nepoužívejte návod vůbec, a když, tak po zralé úvaze. Jinak vás to bude mrzet po zbytek vašich dní. Pařbě zdar.
Francie
Až se proberete z výbuchu, seberte noviny, co leží u lampy. Jděte do kavárny a promluvte si s barmankou. Poté jděte na ulici a pokračujte směrem ke kopáči. Tam vás zastaví strážník. Vra?te se s ním zpátky na místo činu. Promluvte si s inspektorem Rossem a dostanete jeho vizitku. Před kavárnou potkáte fotoreportérkou Nicol Collardovou. Slíbí vám spolupráci. Pak jděte zpátky ke kopáči a ukažte mu noviny. Až odejde, prohrabejte se mu ve skříni s nářadím a seberte tyč k otvírání kanálů. Pak se vra?te před kavárnu a pokračujte doprava. Za pomoci tyče otevřete víko kanálu a vlezte do něj. V kanálu najdete klaunský nos, v další části pak kousek látky a kapesník s líčidlem. Vylezte nahoru a promluvte si se správcem domu. Bude trochu nevrlý. Pak mu ukažte Rossovu vizitku a on změkne. Ukažte mu také kousek látky ze stoky. Po dalším rozhovoru z něj dostanete adresu krejčího Todryka. Můžete mu zavolat z telefonu u kopáčova stanu, ale k ničemu to zatím nebude. Rozhodně zavolejte Nikol a pak jděte k ní na návštěvu. Promluvte si s prodavačkou květin a ta vám řekne jak otevřít dveře od Nikolina bytu. Vstupte do domu a promluvte si s Nikol. Pak jí ukažte klaunův nos a kousek látky. Na oplátku vám dá fotografii muže, který je tím klaunem z kavárny. Pak se stavte v obchodě s kostýmy. Prodavači ukažte fotografii a dozvíte se, že muž na fotce se jmenuje Khan. Před odchodem vám ještě věnuje el. bzučák. Pak zavolejte Todrykovi a ten vám řekne adresu hotelu Ubu. Jděte do hotelu a promluvte si s recepčním. Pak se pokuste sebrat klíče a až se vám to nepodaří, promluvte si s dámou u klavíru. Promluvte si s ní o Moerlinovi a ukažte jí Khanovu fotku. Pak jí řekněte o klíči. Lady zajde za recepčním a vy v nestřežené chvíli můžete vzít klíč. Jděte do patra a tam odemkněte dveře nejblíže schodiště. V pokoji otevřete okno a vylezte ven. Jděte po římse a dostanete se do Khanova pokoje. Až prohledáte jeho pokoj a zjistíte, že nic nezjistíte, odejděte dveřmi. Překvapí vás příchod Khana a tak se schovejte do skříně. Až odejde, prohledejte mu kalhoty. Najdete vizitku a krabičku od sirek. Vra?te se zpátky k recepčnímu a pohovořte si s ním. Ukažte mu vizitku. Pokud vám nedá obsah trezoru zajděte za lady a využijte její pomoci podruhé. Od recepčního dostanete svitek, ale zatím neodcházejte (byl byste prohledán bandou mafiánů a v případě nálezu svitku i zabit). Raději se vra?te zpět do hotelového pokoje a až budete zase na římse, odhoďte svitek dolů. Pak můžete bez obav odejít z hotelu. Jenom si nezapomeňte vyzvednout svitek z uličky. U Nikol prozkoumejte svitek a ona se vám zmíní o historikovi Andrém, který pracuje v muzeu. Stavte se za ním. Bohužel v muzeu nebude, a tak si alespoň prohlédněte trojnožku nalezenou v irském Lochmarnu. No a teď stačí jen zajít na letiště.
Irsko
Hned z kraje si promluvte s klukem stojícím před hospodou. Pak jděte do hospody a promluvte si s chlápkem v rohu, co trpí rýmou a až se nebude dívat, seberte mu drát (nejprve musíte trochu odstoupit a jakmile položí drát na stůl nemilosrdně mu ho sebrat). Dále si promluvte se dvěma muži u baru a s hostinským. Pokud budou chtít pivo, kupte jim ho. Jeden z nich se opírá o ručník. Musíte mu ho sebrat ve chvíli, kdy ruku zvedá. Nakonec si popovídejte s Fidzeraldem. Zeptejte se ho na vykopávky a na Paegrama. Bude zapírat, a tak se stavte za klukem před hospodu a pohovořte si s ním. Pak se vra? za Fidzeraldem, zeptejte se ho na balíček a on se vám pod tíhou důkazů přizná. Vzápětí ale ze strachu uteče a srazí ho červené Ferrari. Balíček však skončil pod mříží od sklepa hospody. Po havárii se otevře skříňka u dveří do hospody. Přehoďte páčku ze skříňky a zajděte za hospodským. Promluvte si s ním a on vám řekne o své tragédii. Ukažte mu elektrikářskou vizitku a slibte mu opravu pípy i myčky. Myčku opravíte tak, že do zásuvky dáte kus drátu. Pokud jste se dosud nesetkali s Khanem, vyjděte před hospodu. Pak jděte do sklepa. Rozsvi?te pomocí páčky a seberte baterku a balíček (je v něm diamant). Pak jděte ke hradu a promluvte si s mužem, který hlídá seno. Řekněte mu o Ferrari a o Fidzeraldovi. Fidzerald je totiž synovec tohoto muže, a proto se ten chlap odebere hledat svého synovce. Vám pak už nic nebrání ve vyšplhání po seně. Pokud se pokusíte přelézt hradby, budete zklamáni. Je třeba nejprve vložit do malé skulinky ve zdi tyč na otvírání kanálů, a až pak se pokusit vylézt na hradby. Za hradbami vás čeká nepříjemné překvapení v podobě kozla, který je až nehezky agresivní. Na něj platí pouze rychlost. Zkuste projít k díře po archeologovi a až vás kozlík skolí, hned jak se na obrazovce objeví zase kurzor, klikněte jím na zbytek pluhu. Pokud budete dostatečně rychlí, George pluh odsune a kozel se při dalším útoku zamotá do radlice. Pak v klidu projděte a vstupte do štoly. Ve štole si prohlédněte sošku a povalte ji na zem. Pak ji zase zvedněte. Na zemi zbude otisk a na ten nasýpejte sádru ze stolu. Pak se vra?te do sklepa hospody a pus?te kohoutek u umyvadla. Namočte v něm ručník a pak se rychle vra?te do štoly (pokud se budete někde promenádovat, ručník časem vyschne a vy můžete celou akci opakovat). Ručník nad sádrou vyždímejte a odlitek vložte do dírek ve zdi. Vejdete do templářské kaple a tam si přečtěte nápis na zdi.
Francie
Pohovořte si s Nikol a pak zajděte na policejní stanici. Strážníka se zeptejte na muže jménem Marquet. Řekne vám adresu sanatoria, kde marodí. Jděte tam. V nemocnici si promluvte se sestrou na recepci. Ukažte jí vizitku a pak se jí zeptejte na sestru Glenderovou. Levou chodbou se dostaneš k čističi podlahy. Pokecejte s ním a pak jděte na konec chodby vpravo. Promluvte si se sestrou a vra?te se na chodbu. Vypněte stroj ze zásuvky a až uklízeč dá kabel zpátky, klikněte na dveře u čističe a seberte lékařský pláš?. Až si ho oblečete, jděte na recepci a promluvte si se starším doktorem. Dá vám na starost dohled nad nováčkem Benoirem. Promluvte si i s ním. Pak jděte za sestrou a ona vám dá tlakoměr. Až prohlédnete všechny pacienty, dejte tlakoměr Benoirovi a až začne jednomu z hypochondrů měřit tlak, pokračujte dál po oddělení. Promluvte si s hlídačem a pak jděte za Marquetem. Promluvte si s ním. Pak vás vyruší doktor... Hra pokračuje u Nikol. Od ní jděte přímo k Andrému. Proberte s ním všechny nove informace o svitku. Až se hlídač nebude dívat, otevřete okno pomocí kliky nalevo. Až ho hlídač půjde zavřít, schovejte se v sarkofágu. Tam přečkáte noc a až přijdou zloději, shoďte na ně indiánský totem. Druhý den si promluvte s Nikol a pak jděte do Mountfaconu. Promluvte si s žonglérem a poproste ho, zda to můžete také zkusit. Až se vám to nepodaří, promluvte si se strážníkem. Ten vám řekne jeden trik a tak ho hned zkuste. Úspěch je zaručen a tak žonglér odchází. Po něm i četník a vám nic nebrání otevřít kanál pomocí tyče. Ve stoce poklepejte na nejbližší oblouk tyčí na kanály. Až uděláte do zdi díru, pohrajte si s pákami ve zdi. Pak vlezte na loď a vytočte řetěz z jeřábu. Ten zahákněte o probouranou díru. Pak se vra?te k jeřábu a začněte navíjet. Zeď se utrhne a cesta je volná. V jeskyni se podívejte otvorem ve zdi - v žádném případě nechoďte dolů! Až templáři odejdou sestupte dolů a na kámen uprostřed kruhu postavte trojnožku a diamant. Sluneční svit vám ukáže nápis Marib. U Nikol si o něm promluvte a ona vás pošle do Sýrie.
Sýrie
V Maribu si promluvte s malým prodavačem Nejoem a americkými turisty. Pak jděte do domu vpravo. Vyjdete u prodavače koberců. Ukažte mu zápalky a on vás pustí do klubu Alamut. V klubu si prohlédněte cedulku na dveřích a zeptejte se Ultara na její obsah a ukažte mu Khanovu fotku. Pak se vra?te zpátky na trh a pravým tlačítkem myši klikněte na prodavače Kebabu. Zajděte za Nejoem a promluvte si s ním o záchodové štětce. Za míček vám řekne kouzelné slůvko a vy ho sdělte prodavači. Vrhne se na vás s nožem, a proto utečte. Až se vrátíte, zajděte za Nejoem a on vám dá ukradenou štětku. Tu vra?te jeho majiteli v klubu Alamut. Odměnou vám budou klíče od toalet. Odemkněte jimi dveře a pak i skříňku s ručníkem. Ručník vezměte. Můžete vzít i splachovadlo, ale k ničemu není. Pak se vra?te za malým prodavačem. Pohlaďte kočku a zazvoňte na zvonek v levé části stolu. Musíte to stihnout v době, kdy je kočka na polici! Po zazvonění vyleze Nejoův otec, vy získáte sošku a Nejo přijde o míček. Na sošku použijte kapesník s líčidlem a tu pak dejte turistovi. Dá vám za ni peníze a vy se vra?te k Ultarovi. Najměte si ho jako taxikáře a vydejte se k hoře Býčí hlava. Na tržišti zjistíte, že Jeepu praskl řemen, a tak obětujte ručník. Po opravě se vydáte k hoře a pokračujete na jejím vrcholu. Ulomte větev ze suchého stromu a skombinujte ji se zbytkem ručníku. Tento výtvor zavěste do praskliny vy skále a slezte dolů. V zadní části obrazovky najděte otvor prozkoumejte ho, a pak použijte. Otevře se vám skála. Vlezte dovnitř. Nedbejte na to, že se za vámi skála zavřela a prohledejte mrtvého (najdete čočku) a prozkoumejte trojhlavou sochu. Zde bych doporučil uložit pozici. Pak se podívejte na kamennou desku. Vzápětí vás navštíví Khan. Až se vás bude ptát, říkejte mu vždy pravdu a až se vás zeptá na způsob smrti, ukažte se jako pravý muž. Khan vám bude chtít stisknout ruku a vy mu ji podejte - samozřejmě s bzučákem v ruce. Khan upadne a vám nezbývá čas na nic jiného, než na skok do propasti. Pak už jen ujíždějte pryč.
Francie
Ve Francii si jen pohovořte s Nikol a pak navštivte Andrého. Proberte se s ním získanými poznatky. Teď můžete navštívit Španělsko (Nevím, jestli to byla chyba hry, ale mě se podařilo dostat se do Španělska ještě před mou cestou do orientu. Pokud se vám to taky podaří, nevěšte hlavu a normálně pokračujte ve hře. Nijak to hru neochuzuje).
Španělsko
V zahradě si promluvte se zahradníkem. Nebude vás chtít pustit do domu. Proto jděte nalevo a na hadici použijte tlakoměr. Hadice přestane stříkat vodu a on odejde do domu. Vydejte se za ním a zamiřte dozadu za mříž. Vyštěknou na vás psi, a tak se rychle schovejte za brnění (stačí kliknout). Až se zahradník půjde podívat na psy, vylezte ze svého úkrytu a zamiřte nahoru. Tam se setkáte s madam de Vasconcellos. Zeptejte se jí na osudy její rodiny a přemluvte ji ke spolupráci. Odvede vás do rodinného mauzolea. Odstraňte z oltáře bibli a prozkoumejte mozaiku pod ní. Vydedukujete, že se jedná o šachové pole a sdělte to madam. Až zahradník přinese figurky z domu, dejte figurky v prostřední řadě přibližně takto: shora dolů - střelec-mezera-kůň-král-mezera (nebo můžete figurky libovolně kombinovat - jak jsem to udělal já). Ve stěně pak najdete kalich pro příjímání.
Francie
Znovu zajděte do Mountfaconu, tentokrát do kostela. Mnichovi ukažte kalich a nechejte ho vyleštit. Čočku vložte do svitku, jenž drží socha templáře a podívejte se. Uvidíte skrytý obraz. Promluvte si o tom i o kalichu s mnichem a on vám řekne o hrobce poblíž oken. Pozorně náhrobek prozkoumejte. Zjistíte, že hrob patří ztracenému de Vasconcellosovi. Jděte si o tom promluvit s Nikol a Andrém. Pak se vám zobrazí lokace archeologických vykopávek. Jděte tam. Promluvte si s natěračem a prozkoumejte plechovku s barvou. Jděte do suterénu domu a prozkoumejte dveře napravo. Potom si promluvte s hlídačem. Zeptejte se ho na záchod a on vám dá klíče. Odemkněte a vlezte dovnitř. Prozkoumejte umyvadlo a pak seberte mýdlo. Otiskněte do něj klíč a nasýpejte do něj sádru. Pak mýdlo zalijte vodou z kohoutku. Vra?te hlídači klíče a jděte znovu prozkoumat kbelík s barvou (zkuste vložit do kbelíku i sádrový odlitek klíče). Pak jděte k telefonu a zavolejte Nikol. Poproste ji o pomoc a pak se vra?te k natěrači. Promluvte si s ním a až odejde k telefonu, namočte do barvy sádrový klíč. Pak se vra?te a poproste znovu o klíč k záchodu. Na záchodě prohoďte oba klíče a vra?te se k hlídači a dejte mu svazek klíčů s padělkem. Prozkoumejte termostat, promluvte si o něm s hlídačem a pak jej vypněte. Znovu zavolejte Nikol a poproste ji o další službu. Až se hlídač začne s natěračem hádat, jděte zpátky dolů a pravým klíčem odemkněte dveře k vykopávkám. Tam prozkoumejte sošku Baphometa i mozaiku pod ním. Na tu položte vyleštěný pohár...
Španělsko
Zajděte za hraběnkou a promluvte si s ní. Pak jděte do zahrady, promluvte si s Lopézem a jděte do mausolea. Tam seberte bibli. Tyčí zavřete okno a dejte na ni kapesník s líčidlem. Kapesník zapalte svíčkou na podstavci a tyč přiložte ke svíci zavěšené u stropu. Získáte prapodivný klíč. Jděte za hraběnkou a u schodů vlevo seberte zrcátko (nad hadicí). Dejte madam bibli a nechejte ji číst. Pak se vra?te k zahradníkovi a zeptejte se ho na studnu. Začne mluvit o prastarém hledání vody pomocí virgule. Jděte nalevo a vezměte proutek z malého keříku. Zase si promluvte s Lopézem a zeptejte se ho na použití virgule. Po dlouhém hledání se vám podaří studnu najít. Ve studni prozkoumejte hlavu lva. Hru si uložte a zatáhněte za jeden ze zubů ve lví tlamě. Ihned utíkejte k lanu, jinak vás padající dveře zabijí. Poté použijte zrcátko na studnu a zamiřte na dveře zbylé po lví hlavě. Teď už můžete do dveří vstoupit.
Skotsko
Po rozhovoru s hraběnkou, Andrém i s Nikol se ocitnete ve vlaku, který míří do Skotska. Promluvte si s Nikol i s vaší spolucestující. Pak jděte na záchod. Zastaví vás průvodčí. Druhý pokus by měl být úspěšnější. Jděte si promluvit se dvěma roughies. Pak jděte nalevo, až potkáte známého gangstera. Rychle se vra?te do kupé, ale Nikol, ani stará paní tam nejsou. Jděte znovu do vedlejšího kupé, otevřete okno a za pomoci fanouška vylezte na střechu. Nalevo nemůžete, protože tam je trolejový sběrač napětí (sběrač na vagónu mi nějak nesedí... ), a proto jděte stále napravo. Slezte po žebříku dolů a po krátké přestřelce zatáhněte za ruční brzdu. Promluvte si assasinem Khanem i s Nikol a utečte dveřmi vlevo. Jděte do zbytků kostela a prohledejte hromadu sutin (vícekrát). Najdete minci, dýmku, ozubené kolečko a víčko od propisky. Ze stroje u dveří odstraňte kliku a ozubené kolečko. Obě ozubená kolečka dejte soše na oči a do tlamy jí dejte kliku (nebo jí můžete dát fajfku a klaunský nos, ale k ničemu to není). Až otevřete dveře, vejděte dovnitř a naposledy si hru uložte. Jděte vpravo a tam vás čeká pár animací. Nakonec, až vás chytí gangster Quido, seberte ze zdi pochodeň a hoďte ji na střelný prach. Pak je řada na Nikol...
Detaily
Platforma: PC
Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze
Runaway »Život není krásný 3 »
Život není krásný 2 »
Život není krásný »
Doom - rocket jumpy »
Stronghold: Crusader - arabské jednotky »
Jurassic Park : Operace Genesis »
Dungeon Siege - tajná místa »
Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.