Bioshock 2 - preview

Autor: Vilém Koubek | 27.04.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Multiplayer: ANO
Okolo druhého Bioshocku s těsně před vypuštěním prvních informací strhla neskutečná vlna spekulací. Mluvilo se o komunistech, kooperaci a jiných zběsilostech... Skutečnost je však úplně jiná!
Asi nejzásadnější pravda o celé hře je fakt, že jde o pokračování, tedy sequel. Dvojka navazuje na konec hry, v němž jste malé sestřičky osvobodili a ony tak byly schopné jít žít své malé životy na pevninu. Ovšem ačkoliv je to podivné, ne každá malá sestřička z toho byla nadšená. Našla se totiž jedna, které se život na pevnině tolik nelíbil, až se rozhodla do Rapture vrátit a vdechnout tomuto  poničenému městu, připomínajícímu spíše podvodní rakev, opět život. K tomu by jí ale holé ruce nestačily, a proto musela projít zcela zásadní proměnou. Po vzoru velkých taťků si vytvořila speciální exoskelet, který jí zaručuje mrštnost, ladnost a neskutečnou sílu.



Nicméně ani se speciálním oblekem by nebylo zrovna jednoduché obnovit ekosystém Rapture, a tak se na scéně nevyhnutelně musely objevit jeho nejzásadnější části – nové malé sestřičky. Ty si velká sestra obstarávala unášením dívek z povrchu, o čemž vlastně je celá teaser stránka.

S novými malými sestřičkami se začal ekosystém Rapture vzpamatovávat. ADAM začal znovu určovat cenu lidského života a značně zdegenerovaní Spliceři dostali opět důvod vyrážet vraždit. Ačkoli se to zdá spíš jako noční můra, velká setra byla doma. A líbilo se jí to.

Ovšem s nově obnoveným životem v Rapture se pro změnu nesmířila doktorka Tenenbaumová, jejímž výtvorem není nikdo jiný, než samotné malé sestřičky, o jejichž práva celý první díl bojovala. Na svá stará kolena by toho sama však moc nezvládla, a proto si povolala tu nejlepší pomoc – vás, otce velkých taťků.

Jako hráči proto můžete zcela zapomenout na jakékoliv záhadné charaktery, nebo další "náhodné kolemjdoucí" jako v prvním dílu. Vaše role je zcela jasná a vaše postavení také. Jste něco jako prototyp velkého taťky – v některých ohledech dokonalejší, v jiných zase ne – a jako správný velký taťka musíte jít ulovit velkou sestru a v nejlepším případě u toho zachránit co nejvíc malých sestřiček. Ovšem to, kolik jich bude, už závisí pouze na vás.



Adoptovaná sestřička se s vámi bude procházet po úrovních a hledat s vámi těla, která by se dala zužitkovat. Pokud takového mrtvého jedince najdete, vrhne se do práce, což ale přiláká nepřátele ze širokého okolí a tak budete muset pracovat i vy. Dokud totiž sestřička nedotěží do konce, musíte její zranitelné tělíčko bránit do posledního dechu – jinak ztrácíte veškerý ADAM. V tomto nelehkém úkolu vám budou zcela jistě nápomocny speciální zbraně, jako je velký vrták, nebo Rivet Gun, kterými nás taťkové trápili v předchozím dílu. Na scéně se také objeví nové, nebo pozměněné plazmidy a nedílnou součástí úspěchu bude vaše rychlost.

Kdykoliv si představím velkého taťku, vybaví se mi těžkopádné monstrum, které se do vysokých obrátek přepíná pouze, je-li jeho malá sestřička v nebezpečí, ale to není případ druhého dílu. Autoři tvrdí, že původně byli všichni taťkové rychlí a plní síly, ovšem roky chození po poničeném Rapture společně s nedostatkem údržby na nich zanechaly jizvy v podobě únavy. Naše hlavní postava si pravděpodobně válela své plechové šunky někde ve skříni, takže bude mít na pobíhání sil dost…

A proti vlnám útočících Splicerů to bude potřeba. Kromě klasických kusů z minula se totiž objeví i jejich zmutované protějšky a nepřátelé, kteří prý dokážou svou sílu porovnávat se silou vaší a ani se u toho nezapotí. Aby toho nebylo málo, budete si občas muset dělat starosti i s dalšími velkými taťky a na vrcholu toho všeho vás bude sledovat velká sestra. Jakmile totiž osvobodíte dostatečné množství malých sestřiček, naštve se a začne vás lovit. Nebude záležet na tom, kde se nacházíte, nebo co právě děláte, vždy si vás najde a ne zřídka kvůli tomu skončíte v ozdravovací komoře, které tímto ospravedlňují svůj návrat.



Bioshock 2 se bude odehrávat opět v Rapture, nicméně se prý nemáme bát stereotypu. To, co jsme minule viděli, prý není ani polovina z toho, co nám toto podvodní město může nabídnout a autoři se toho hodlají držet. Prý se nedočkáme ani jedné lokace z minulého dílu, i když občas narazíme na náznaky, které na ně budou odkazovat – pokud jste tedy doposud neměli tu čest s předchůdcem, rozhodně tento nedostatek před dvojkou napravte.

Vedle nových lokací se však nezmění výtvarný styl, v jakém budou ztvárněny, takže se opět připravte na art deco ve své nejkrásnější a zároveň nejdepresivnější podobě.  Kromě městských lokací se také, díky svému permanentnímu obleku podíváte pod vodu. Občas bude potřeba udělat si zkratku mezi rozbořenými tunely, jindy budou pod vodou celé místnosti, ale vždy si můžete být jistí, že vám v tomto nepříjemně vlhkém prostředí nebudou fungovat zbraně a vaší jedinou obranou se stane obří vrták.

Ačkoliv se výtvarný sloh nezměnil, atmosféra změnou prošla. Mezitím, co první díl byl děsivý spíš po stránce toho, co se asi v Rapture událo a jak moc velká tragédie to byla, druhý díl bude opravdový horor. Autoři tvrdí, že v něm skloubí katastrofický pocit z jedničky s psychologickým terorem a emocionální zátěží. Takže se dá směle prohlásit, že pokud jste měli problémy u prvního dílu, u dvojky se opravdu budete bát, a to i přesto, že se budete mačkat v opancéřovaném obleku velkého taťky.


Kromě hororové atmosféry se musíte připravit také na nový příval nejrůznějších myšlenek a filozofií, na nichž bylo město Rapture vystavěno. Setkáte se s Ryanovým odkazem a zároveň budete čelit odkazům novým.

Po hratelnostní stránce se ví prozatím pouze o jediné zásadní změně a tou je možnost využívat obou rukou naráz, jako tomu bylo třeba v Clive Barker’s Undying. Jednoduše řečeno můžete jednou rukou střílet, mezitím, co tou druhou metat blesky, nebo firebally. 

Hovoří se také o multiplayeru, ale ten je prozatím pod přísným utajením.

Bioshock 2 je naplánován na letošní podzim pro X360, PS3 a PC.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.