Battlefield 2 - preview - preview

Autor: Michael Davidík | 20.02.2005
Žánr:  PC  | Preview
Karty hry:  Battlefield 2
Battlefield 2 - nástupce BF 1942 a BF: Vietnam - si na válku nehraje. Tato hra JE VÁLKA!
Všechno to vypuklo roku 2002, kdy spatřil světlo světa multiplayerový trhák Battlefield 1942. I přes naprosté zanedbání singleplayer kampaně se stal tento titul miláčkem hráčů. Ostatně, 3 miliony prodaných kusů není jen obyčejné číslo. Švédské vývojáře z Digital Illusions to patrně povzbudilo do další práce, a tak o dva roky později vydali hardwarově náročný Battlefield: Vietnam. Ten považovali fanoušci série za plnohodnotný druhý díl, ale dostalo se jim informace, že tomu tak není. Hlavním vodítkem k tomuto závěru bylo E3 2004, kdy EA Games představili [b]Battlefield 2[/b]. Už nebudeme svědky vylodění v Normandii ani bitev v neprostupné vietnamské džungli. Nyní se podíváme do blízké budoucnosti, kde proti sobě stojí USA, Čína a Střední Východ. Battlefield 2 nabídne unikátní nádech svých předchůdců, který je opravdu typický, nezaměnitelný, a vzhledem k autentickému pocitu z bitev, jež jsou však přístupné i nováčkům, jde jednoznačně o jeden z největších kladů celé série. Všechno ostatní by však mělo být minimálně o třídu vylepšené, včetně samotné hratelnosti a samozřejmě i technického zpracování. Nemusíme se tak bát radikálních změn v konceptu, na druhou stranu ale nebudeme ani v nejmenším zklamáni z nedostatku invence. Podobný evoluční krok se mnohým pokračováním neustále nedaří udělat, avšak Battlefield 2 má podle toho, co bylo prezentováno, našlápnuto více než dobře. Nyní ke grafické stránce. Když porovnáme engine BF 2 a předchozích dílů, všimne si rozdílů i slepý. Už tu nenajdeme nevzhledné hranaté budovy, ty jsou nahrazeny mnohem "věrohodnějšími" rozbořenými zástavbami. Obrovský důraz je kladen na realtimové stíny, zmizely i textury s nízkým rozlišením. Všechny textury jsou vyvedeny ve velice detailním rozlišení a ani při bližším prozkoumání se nemají za co stydět. Rovněž modely jsou vyvedeny do nejmenšího detailu, ať jde o vojáka, na jehož obličeji budou vidět aktuální nálady, nebo třeba tank, stíhačku, loď a Hummera. Dočkáme se i skvělého fyzikálního enginu, který umožní částečnou zničitelnost prostředí. Možná se už děsíte, jaké HW nároky budou uvedeny jako minimální... Můžete si oddychnout, 3 GHz, 1024 RAM a 256 MB grafickou kartu nebudete potřebovat. Engine se přizpůsobí vašemu železu a vytáhne z něj maximum. Hra by měla běžet i na relativně starších strojích. Ačkoliv je grafické zpracování čím dál tím důležitější, časem se na něj přeci jen tolik nedá a začnou se objevovat spíše krásy hratelnosti, jež je rovněž pro tvůrce klíčovou. Opět se můžeme těšit na klasického arkádového ducha, který si všichni tak zamilovali, jelikož prakticky hned za prvního ozkoušení věděli co a jak. Jak již bylo napsáno, zahrajeme si za Američany, šikmooké Číňany a teroristy z Blízkého a Dálného Východu. Každá ze stran bude mít unikátní vybavení, ale všechny budou dokonale vyvážené. Průstřelnost materiálů - kapitola sama pro sebe. BF 2 sice nebude takový skvost jako Half-Life 2 po fyzikální stránce, ale autoři nejspíše při hodinách fyziky nespali. Ve dřevěné chatrči se před zraky nepřátel schováte, ale jen do té doby, než si vás někdo všimne - nedej bože tank nebo Apache. Ještě jedna douška o navádění střel - pokud se dostanete na toto "požehnané" místo a zaměříte nepřátelský objekt, zaměříte a pálíte. Ale... na zaměřovači musíte nepřítele ještě chvíli udržet, jinak navádění střela přijde v niveč. Pro nepřítele je to jediné plus, alespoň má malou šanci uniknout :) U týmové komunikace dojde k malé změně. Už nebude jen jeden velitel, ale více. Velitel skupiny dostane do vínku ovládat svou vlastní partaj, a nejen to! Může se dorozumívat s dalšími veliteli a vzájemně se tak krýt, postupovat takticky krůček po krůčku, nebo si zavolat na pomoc armádní letku. Autoři také vyvinuli jednoduchý a přehledný interface a přidali editor postaviček, takže si můžeme vytvořit postavičku dle našeho gusta. Velký důraz (jako ostatně na všechno) je kladen na statistiky. Za úspěchy bychom měli sbírat medaile a všechny fragy se i s podrobným rozborem uloží. Servery mají poskytout až 100 "herních míst", což je číslo vskutku nevídané. Suma sumárum nás čeká opravdu pořádná válečná vřava se vším všudy. Samotný koncept hry zůstane stejný jako u svých předchůdců, ale všechny ostatní aspekty zvedne o jednu, ne-li dvě příčky nahorů. [b]Index očekávání: 90%[/b]

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.